سرمایه گذاری روی کالاهای مصرفی بهداشتی، یکی از زمینه های پرسودی است که بسیاری از افراد خواهان آن هستند. از بین اقلام مختلف، سود تولید دستمال کاغذی با توجه به خرید ماشین آلات اولیه و هزینه های جاری بالا بوده و می تواند یک کسب و کار خانگی با درآمد کافی محسوب شود. اگر شما هم در فکر راه اندازی یک کارگاه تولیدی کوچک برای درآمدزایی هستید، در این بخش همراه تیم شویا صنعت باشید تا میزان سود حاصل از تولید دستمال های کاغذی را بررسی کنیم. در این مقاله همچنین به مواردی از قبیل بازاریابی دستمال کاغذی ، درامد کارگاه تولید دستمال کاغذی و تولید دستمال کاغذی چقدر سود دارد ؟ خواهیم پرداخت.

راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی و سود تولید دستمال کاغذی

بسیاری از افراد این دغدغه را در ذهن دارند که آیا می توان در فضایی کوچک و حتی در یک کارگاه خانگی خط تولید دستمال کاغذی را راه اندازی کرد؟! پاسخ این سوال مثبت است؛ اما تولید دستمال کاغذی تنها بخشی از کاری است که باید انجام دهید.

قدم مهم تری که شما را به سودآوری و درآمد بالا نزدیک می کند، بازاریابی و فروش محصولات است. از آنجایی که دستمال کاغذی جزو اقلام مصرفی و بهداشتی به حساب می آید، شاید به اندازه کالاهای دیگر دردسرهای مربوط به بازاریابی را نداشته باشد. با این حال کیفیت محصول و نحوه ارائه آن به مراکز مختلف، مهم ترین بخش راه اندازی یک کارگاه تولید دستمال کاغذی است.

پس پیش از راه اندازی کارگاه و خرید انواع ماشین آلات مربوط به تولید دستمال کاغذی، پاسخ پرسش زیر را پیدا کنید:

آیا بازار مناسبی برای فروش محصولاتم دارم؟!

برای به دست آوردن سود تولید دستمال کاغذی باید با مراحل تولید دستمال کاغذی آشنا شوید و نیاز بازار را شناسایی کنید. سپس به سراغ بررسی دستگاه های مختلف تولید دستمال کاغذی بروید.

درامد کارگاه تولید دستمال کاغذی

برای راه‌اندازی یک کارگاه تولید دستمال کاغذی، نیاز به تجهیزات و مواد اولیه خاصی دارید. تجهیزات شامل دستگاه تولید دستمال کاغذی، دستگاه بسته‌بندی، دستگاه چاپ و لوگو زن، دستگاه برش و جعبه‌ساز و سایر لوازم جانبی هستند. مواد اولیه شامل خمیر کاغذ، رنگ، چسب، جعبه، نایلون و برچسب هستند. هزینه خرید یا اجاره زمین، هزینه نصب و راه‌اندازی دستگاه‌ها، هزینه حقوق پرسنل، هزینه برق و آب و هزینه بازاریابی و تبلیغات نیز باید در نظر گرفته شوند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کارگاه تولیدی پردرآمد | معرفی یک کارگاه پردرآمد دارای آینده شغلی

براساس منابع مختلف ، درامد کارگاه تولید دستمال کاغذی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل ظرفیت تولید، بازار فروش، کیفیت و برند محصول، حاشیه سود تولید، هزینه‌های جاری و سوددهی خط تولید هستند. به طور کلی، می‌توان گفت که حاشیۀ سود خط تولید دستمال کاغذی با توجۀ به تنوع محصولاتی کۀ دارند هموارۀ بالاست و در صورت فروش مناسب می‌توانید بازگشت سرمایه زیر یکسال را در نظر داشته باشید. اما برای افزایش سود تولید دستمال کاغذی لازم است تا بتوانید هزینه‌های مربوط به تولید را کاهش دهید و بازدهی خط تولید و نیروی انسانی را افزایش دهید.

درامد کارگاه تولید دستمال کاغذی

تولید دستمال کاغذی چقدر سود دارد

همانطور که گفته شد ، دستمال کاغذی یکی از محصولات یکبار مصرف و بهداشتی است که در بسیاری از منازل، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز عمومی استفاده می‌شود. با توجه به تقاضای بالای این محصول، راه‌اندازی یک خط تولید دستمال کاغذی می‌تواند یک فرصت کسب و کار پر سود باشد. در این مقاله به بررسی شرایط و سود تولید دستمال کاغذی خواهیم پرداخت.

برای تولید دستمال کاغذی، نیاز به خرید ماشین آلات و مواد اولیه دارید. ماشین آلات شامل دستگاه های برش، پرس، بسته بندی و چاپ هستند. مواد اولیه شامل خمیر سافت وود و هارد وود است که برای تولید کاغذ لایه دار با کیفیت مناسب استفاده می‌شود. قیمت این مواد اولیه به نرخ ارز بستگی دارد و حدود ۸۰ درصد آن به صورت صادراتی وارد کشور می‌شود.

برای راه‌اندازی یک خط تولید دستمال کاغذی، باید بازار فروش مناسب را شناسایی کنید. بازار فروش دستمال کاغذی شامل بازار داخلی و خارجی است. بازار داخلی شامل فروش به فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر مصرف کنندگان نهایی است. بازار خارجی شامل صادرات به کشورهای همسایه و منطقه ای است. برای صادرات نیاز به در نظر گرفتن قوانین گمرک، حمل و نقل، بسته بندی و استانداردهای کشور مقصد دارید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر داینامیک چیست و چه کاربردی دارد؟

حال برایتان سوال میشود که تولید دستمال کاغذی چقدر سود دارد ؟ براساس آمار، سرانه مصرف و تولید دستمال کاغذی در کشور سالانه بالغ بر ۱۹۰ هزار تن است. هزینه تولید دستمال کاغذی شامل هزینه های نگهداری، نیروی کار، انرژی، بازاریابی و فروش است. سود تولید دستمال کاغذی بستگی به ظرفیت تولیدی، کیفیت محصول، قیمت فروش و هزینه های تولید دارد. بر اساس محاسبات، میزان سوددهی سالانه یک کارگاه تولید دستمال کاغذی حدود ۱۲۰ درصد است.

بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که تولید دستمال کاغذی یک کسب و کار پر سود و پر طرفدار است که با برنامه ریزی و تحقیق مناسب می‌توان آن را راه‌اندازی کرد. البته باید در نظر داشت که این کسب و کار رقابت زیادی دارد و برای موفقیت در آن نیاز به ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب است.

برای سودآوری از تولید دستمال کاغذی به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

ماشین آلات خط تولید دستمال کاغذی با توجه به این که کارگاه شما چه ابعادی داشته و چه بودجه ای را در نظر داشته باشید، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال دستگاه های خانگی برش دستمال کاغذی قیمت مقرون به صرفه تری دارند، با این حال ظرفیت تولید آنها به انواع دستگاه های اتوماتیک فول کات نمی رسد.

برای تجهیز خط تولید خود پیشنهاد می دهیم دستگاه ها و ماشین آلاتی را خریداری کنید که کیفیت بالایی دارند. چرا که کیفیت تجهیزات روی ظرفیت تولیدی و میزان هدررفت منابع شما تاثیر مستقیم دارد.

به طور معمول ماشین آلات قدیمی و دست دوم منابع و مواد اولیه بیشتری را هدر می دهند که می تواند سود تولید دستمال کاغذی را به طور چشمگیری کاهش دهد. علاوه بر این هزینه های نگهداری از ماشین آلات دست دو و قدیمی نیز بیشتر بوده و این موضوع روی هزینه های جاری کارگاه شما تاثیر خواهد داشت.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کارگاه تولید ابر و اسفنج

تولید دستمال کاغذی چقدر سود دارد

برای سودآوری از خط تولید دستمال کاغذی، هزینه های تولید را کاهش دهید

یکی از بهترین راه ها برای سودآوری بیشتر از تولید دستمال کاغذی، پایین آوردن هزینه های مربوط به تولید است. این هزینه ها را می توان با تمهیدات زیر کاهش داد:

  • با خرید ماشین آلات مدرن از هدر رفت انرژی و منابع جلوگیری کنید.
  • بازدهی نیروی کار و منابع انسانی خود را بالا ببرید.
  • هزینه های جاری را با روش های مختلف کم کنید.
  • سعی کنید هزینه های مربوط به حمل و نقل را کاهش دهید.
  • اگر می توانید شیفت کاری خودتان را بیشتر کنید تا ظرفیت تولید چند برابر شود.

بازاریابی دستمال کاغذی

دستمال کاغذی یکی از محصولات رایج و پرکاربرد در خانه‌ها، اداره‌ها، رستوران‌ها و هر جایی که نظافت و بهداشت لازم باشد، است. دستمال کاغذی با قابلیت جذب بالا، مقاومت در برابر پارگی و نرمی بر روی پوست، می‌تواند برای تمیز کردن سطوح، خشک کردن دست‌ها، پاک کردن روغن و چربی و حتی استفاده به عنوان دستمال بینی مورد استفاده قرار گیرد.

اما چگونه می‌توان یک برند دستمال کاغذی را به بازار عرضه کرد و با رقبای دیگر رقابت کرد؟

برای بازاریابی یک برند دستمال کاغذی، لازم است که ابتدا تحقیقات بازار را انجام دهید و نیازها، خواسته‌ها و رفتار مصرف‌کنندگان را شناسایی کنید. سپس باید چهار عامل محصول، قیمت، توزیع و ارتباطات را بهینه‌سازی کنید.

– محصول: شما باید مشخص کنید که دستمال کاغذی شما چه ویژگی‌های منحصر به فرد و مزایای رقابتی دارد. برای مثال، شما می‌توانید دستمال کاغذی خود را با الگوها و طرح‌های جذاب، با رنگ‌های مختلف، با اندازه‌های قابل تنظیم، با فرمولاسیون‌های ضد حساسیت و ضد باکتری و یا با استفاده از مواد اولیه طبیعی و قابل تجزیه طراحی کنید.
– قیمت: شما باید قیمت مناسب و رقابت‌پذیر برای دستمال کاغذی خود تعیین کنید. شما می‌توانید از استراتژی‌های قیمت‌گذاری مختلف استفاده کنید. برای مثال، شما می‌توانید قیمت پایین‌تر از رقبا بگذارید تا سهم بازار بالاتری به دست آورید، یا قیمت بالاتر از رقبا بگذارید تا تصویر ارزش بالاتر و کیفیت بالاتر به مشتریان منتقل کنید، یا قیمت را بر اساس ارزش ادراک شده مشتریان تعیین کنید.
– توزیع: شما باید کانال‌های مناسب و موثر برای توزیع دستمال کاغذی خود انتخاب کنید. شما می‌توانید از کانال‌های مستقیم یا غیرمستقیم استفاده کنید. برای مثال، شما می‌توانید دستمال کاغذی خود را از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های آنلاین، فروشندگان عمده و یا فروشندگان مستقل عرضه کنید.
– ارتباطات: شما باید استراتژی‌های مناسب و خلاقانه برای ارتباط با مشتریان و جذب آن‌ها به دستمال کاغذی خود طراحی کنید. شما می‌توانید از روش‌های مختلف تبلیغات، فروش شخصی، ارتباطات عمومی، فروش تحت فشار و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. برای مثال، شما می‌توانید دستمال کاغذی خود را با استفاده از تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، چاپی، آنلاین و یا تبلیغات محلی معرفی کنید. شما همچنین می‌توانید با ارسال نمونه‌های رایگان، ارائه تخفیف‌ها و جوایز، برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها و یا ایجاد جامعه‌های آنلاین با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کاربرد دستگاه دو رول سفره یکبار مصرف

با استفاده از این استراتژی‌های بازاریابی، شما می‌توانید دستمال کاغذی خود را به گونه‌ای به بازار عرضه کنید که با تقاضای مصرف‌کنندگان همخوانی داشته باشد و از رقبای خود جلو بزنید.

بازاریابی دستمال کاغذی

با خرید دستگاه های باکیفیت شویا صنعت، سود تولید دستمال کاغذی را بیشتر کنید

اگر در فکر راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی هستید و از نکات مهم خرید دستگاه تیغ و تا یا دستگاه های فول کات دلسی دستمال کاغذی اطلاعی ندارید، می توانید با کارشناسان ما در شویا صنعت تماس گرفته و از مشاوره رایگان تیم ما بهره مند شوید. شویا صنعت به عنوان مرکز معتبر فروش دستگاه های تولید دستمال جعبه ای و دستمال حوله ای، امکان خرید ماشین آلات باکیفیت را برای شما عزیزان فراهم کرده است. برای اطلاع از مدل دستگاه ها و قیمت آنها کافی است با ما تماس بگیرید.

شماره تماس های شویا صنعت برای مشاوره خرید: 09121828410 و 09124045180

4.7/5 - (12 امتیاز)