هنگامی که صحبت از منابع ذخیره سازی می شود، می توان مخازن پلی اتیلن را یکی از پر مصرف ترین منابع معرفی کرد. از همین رو مبحث انواع مخزن پلی اتیلن پیش می آید.

در واقع به سبب طیف گسترده ای که در باب استفاده از مخازن پلی اتیلن وجود دارد، این مخازن دارای انواع و اشکال گوناگونی هستند. امری که تعدد انواع مخازن پلی اتیلن را توجیه می کند مرتبط با شیوه های استفاده از این محصول است. بنا بر این امر، بسته به اینکه که قصد داشته باشید از مخزن به چه منظور و در چه محیطی استفاده کنید، انواع مختلفی از آن دسترس شما خواهد بود.

در این بخش قصد داریم به بررسی انواع مخازن پلی اتیلن بر اساس اینکه به چه منظور و در چه مکانی استفاده می شوند، بپردازیم. بدون شک شکل و نوع ساختار بدنه مخزن پلی اتیلن بیانگر این موضوع است.

انواع مخزن پلی اتیلن بر اساس علت فراوانی

مخازن افقی، مخازن عمودی، مخازن آسانرو، مخازن کتابی، مخازن قیفی، مخازن مکعبی و انواع مختلفی از اشکالی که می توان بر اساس آن ها مخزن تولید کرد، به عنوان انواع مخازن پلی اتیلن شناخته می شوند.

در واقع عللی چون:

  • وزن مناسب یا کم
  • نصب راحت و بدون دردسر
  • مقاومت در برابر عوامل محیطی
  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر امواج یو وی
  • خاصیت ضد جلبکی
  • و مقرون به صرفه بودن قیمت

از جمله مواردی است که به محبوبیت انواع مخزن پلی اتیلن افزوده است. اما لازم است بدانید که تمام خصوصیات این مخزن ها به موارد بالا محدود نمی شود. در واقع اگر بخواهیم به دسته بندی دقیق تری از مخازن پلی اتیلن بپردازیم، باید بر اساس کارایی ها و اشکال آن، این منابع ذخیره سازی را بررسی کنیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
پرسودترین خط تولید در ایران | راه‌اندازی و تحلیل دو خط تولید

انواع مخازن پلی اتیلن بر اساس شکل هندسی

هنگامی که صحبت از مخزن پلی اتیلن می شود، افراد به طور کلی، دو  شکل را در نظر خود تداعی می کنند: مخزن افقی و مخزن عمودی.

اما حقیقت امر این است که علاوه بر این اشکال، شکل های دیگری نیز وجود دارد که پیش تر به برخی از آن ها اشاره شد.

در واقع آن چه در رابطه با انواع مخزن پلی اتیلن بر اساس شکل، در نظر گرفته می شود، مرتبط با پرسشی است که مطرح می کنند: مخزن در چه مکانی نصب می شود؟

به طبع، مخازن عمودی مختص محل هایی هستند که دارای سطح افقی کمتری است و مخازن افقی مختص محل هایی که دارای فضای کم تری از نظر ارتفاع است.

اما انواع دیگر مخازن مانند مخزن زیر پله که با توجه به شکلی که دارد، به منظور نصب در زیر پله های ساختمان طراحی شده است. طرح کلی چنین مخزنی شبیه به یک ذوزنقه است.

انواع مخازن پلی اتیلن بر اساس مواد ذخیره سازی

یکی از مهم ترین مواردی که به طور جدی باید در رابطه با انواع مخزن پلی اتیلن موجود در بازار در نظر گرفته شود، ماده یا مایعاتی است که در آن ذخیره می شود. چنین امری به طور واضح به ساختار بدنه مخزن اشاره می کند. ساختاری که مقاومت مخزن در مقابل مواد را نشان می دهد.

به زبان ساده تر، تعداد لایه های مخزن پلی اتیلن، می تواند تعیین کند که مقاومت مخزن در برابر مواد و سایر شرایط چگونه است و مخزن را به چه منظوری می توان استفاده کرد. از همین رو با مخازنی در انواع تک لایه الی 4 تا 5 لایه مواجه هستیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خرید دستگاه تولید نایلون از شویا صنعت | چرا و چگونه؟

هرچه تعداد لایه بیشتر باشد، میزان مقاومت در برابر عوامل بیرونی چون اشعه یو وی، حرارت، دما و غیره بیشتر خواهد بود. همچنین در برابر عوامل درونی چون میزان اسیدی یا بازی بودن مایعات ذخیره سازی، مخزن می تواند مقاومت هایی از خود نشان دهد.

در نتیجه…

اگر به دنبال خرید مخازن برای ذخیره سازی آب یا سایر مایعات هستید، ابتدا انواع مخزن پلی اتیلن را بررسی کنید. این بررسی می تواند مرتبط با شکل و میزان مقاومت مخزن باشد.

در واقع اگر مصرف شما مرتبط با ساختمان باشد، قطعا مخزنی که خریداری می کنید با مخزن مورد مصرف در صنعتی چون تولید مواد شوینده، متفاوت خواهد بود. برای این منظور، به طور مثال برای خرید یک مخزن آب در ساختمان لازم نیست مبلغی به اندازه یک مخزن صنعتی پرداخت کنید و یا بلعکس.

یکی از دغدغه هایی که افراد مصرف کننده را دچار چالش می کند، نحوه نصب مخازن پلی اتیلن است. برای این منظور نیز باید مخزنی را انتخاب کنید که مختص محل نصب مورد نظر شما باشد. چنین امری با بررسی انواع اشکال رایج امکان پذیر خواهد بود.

جالب است بدانید که شرکت ها و کارگاه های زیادی هستند که می توانند علاوه بر اشکال موجود و لایه های مورد استفاده، مخازن را به طور سفارشی نیز برای شما تولید کنند.

ما در شویا صنعت نیز به عنوان فعال در حوزه تولید انواع مخزن پلی اتیلن و همچنین فعال در حوزه تعمیر و بازسازی آن ها، آماده هستیم تا بهترین خدمات را در اختیار شما قرار دهیم. کافی است با ما در تماس باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش اقساطی دستگاه تولید نایلون | راهکاری برای تسهیل ورود به بازار نایلون
امتیاز دهید