آیا می توان به راحتی یک کارخانه تولید سفره یکبار مصرف راه اندازی کرد؟

در تولید سفره یکبار مصرف در کارخانه سفره یکبار مصرف از متریال پلیمری استفاده می گردد و با کمک دستگاه های گوناگون که باعث ایجاد نقش، طرح و رنگ آمیزی روی آنها طرح های زیبا و تنوع ایجاد می گردد. همانطور که مشاهده می کنید امروزه استفاده از سفره های یکبار مصرف بیشتر از قبل طرفدار پیدا کرده و در هر نوع مجلس، دورهمی، سفره و … قابل استفاده و کاربردی می باشد.

سفره های یکبار مصرف از چه موادی تولید می گردند؟

موادی که برای تولیدی سفره های یکبار مصرف انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرد مواد پلیمری هستند که بر مبنای مواد نفتی می باشند.

این سفره های یکبار مصرف پلاستیکی از پلیمرهای پلی اتیلن با ترکیبات دیگری که به آنها اضافه می گردد و همراه است، به دستگاه مخصوص تولید سفره وارد شده و در فرآیندی گوناگون تبدیل به سفره یکبار مصرف خواهد شد. پلی اتیلنی که در خط تولید سفره یکبار مصرف استفاده می گردد، از نوع گرانول می باشد و کربن، ماده دیگری می باشد که با آن ترکیب خواهد شد. این نوع از سفره ها با مواد درجه یک و در کارخانه های معتبر تولید می گردند. مواد استفاده شده هم از ترکیب 90 گرانول پلی اتیلن و 10 درصد کربن تولید می گردند. این ترکیب، فرمولی بسیار قوی به منظور با کیفیت گردیدن سفره های یکبار مصرف است.

در خط تولید سفره های یکبار مصرف، به منظور ایجاد نمودن نقش و نگار بر روی سفره ها از دانه های رنگی مخصوص نایلون یا مستربچ ها در فرآیند چاپ استفاده می گردد. تولیدات سفره های یکبار مصرف با نظر به تعداد رنگ هایی که در طرح سفره ها به کار رفته به صورت: تک رنگ، دو رنگ، چهار و شش رنگ شناسایی  می گردند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
بهترین تولید کننده میکسر پلی اتیلن

برای تولید سفره یکبار مصرف به چه تجهیزاتی احتیاج است؟

سفره های یکبار مصرفی که در ابتدا تولید می شد فقط از جنس نایلون بود اما رفته رفته با پیشرفت هایی که در زمینه صنعت و تولیدات رخ داد انواع دیگری از سفره هم تولید شده که می توان گفت متریال هر دو نوع یکی است، اما خوب دستگاه هایی که برای آنها ساخته شده و همچنین شیوه تولید آنها با یکدیگر فرق دارد.

در ادامه شما را با تجهیزاتی که برای ساخت سفره یکبار مصرف احتیاج است آشنا می سازیم.

دستگاه ساخت نایلون از گرانول پلی اتیلن

دستگاه جرقه گیر نایلون

دستگاه چاپگر نایلون

دستگاه بسته بندی یا شیرینگ پک

خط تولید کارخانه سفره یکبار مصرف

با آماده شدن مواد اولیه و ترکیب نمودن مواد مورد نظر، مواد ترکیب گردیده به خط تولید سفره یکبار مصرف ساخت نایلون وارد می گردند. این بخش به یک نوع دستگاه اکسترود نیاز دارد. اکسترود در اصل شیوه ای می باشد که با کمک از فشار دادن و انجام روند اکسترود منجر به کاهش سطح مقطع و همچنین ضخامت متریال موجود می گردد.

در خط تولید کارخانه سفره یکبار مصرف باید بگوییم، اکسترود پیوسته استفاده می گردد، که توسط آن می توان نایلون سفره یکبار مصرف را تولید کرد. از نکات مهمی که می توان در ساخت نایلون سفره به آن توجه کرد، عرض آن می باشد. سفره های یکبار مصرف با توجه به نظر و سفارشی که مشتری دارد و یا به صورت معمول در عرض هایی همچون: 80، 100 یا 120 سانتی متر تولید و روانه بازار می گردد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کارخانه دستمال کاغذی | یک فرصت برای خلاقیت و نوآوری یا یک صنعت روتین و تکراری؟

پس از اینکه نایلون سفره ساخته شد، نوبت به کار جرقه گیری خواهد رسید. عملیات جرقه گیری منجر به ماندگاری چاپ بر روی سفره یکبار مصرف می  گردد. این عملیات با کمک باردار نمودن سح نایلون صورت خواهد گرفت. کار چاپ بر روی سفره یکبار مصرف، جزو قسمت های حساس می باشد که به منظور جلوه دادن به سفره استفاده و به همین جهت بسیار مهم تلقی می گردد. انجام این کار با توجه به نوع سفره متفاوت می باشد. در سفره های معمولی با کمک گرفتن از رنگ های تک یا دوتایی عملیات چاپ صورت خواهد گرفت و سفره های یکبار مصرف مجلسی هم از 4 تا 6 رنگ برای طراحی و رنگ آمیزی زیبا و منحصر به فرد استفاده می نمایند.

در انتها نیز با دستگاه سفره رول کن اقدام به رول کردن و در نهایت بسته بندی سفره ها خواهند کرد.

هزینه راه اندازی خط تولید سفره یکبار مصرف

همانطور که در جریان می باشید، استفاده کردن از سفره های یکبار مصرف در حال افزایش می باشد، از این رو می توان به این کسب و کار به عنوان یه ایده مناسب برای داشتن یک کسب و کار پر سود و موفق نگاه کرد. با خرید دستگاه سفره یکبار مصرف و دستگاه رول به رول سفره و سایر دستگاه های ذکر شده در این مقاله شما قادر به راه اندازی کارخانه کوچک اما پر رونق خود خواهید شد.

در ادامه کارخانه سفره یکبار مصرف شما را مقدار سود قابل توجهی که می توانید از ایجاد این کسب و کار بدست آورید آشنا می سازیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
5 شغل با کلاس برای خانم ها | راز کارآفرین شدن خانم ها

همانگونه که ذکر نمودیم، متریال اولیه سفره یکبار مصرف، نایلون یا گرانول پلی اتیلن می باشد. مزیتی که وجود پارد این است که این ماده در داخل کشور قابل تهیه می باشد. البته به مواد دیگر همچون کربن و رنگ یا مستربچ هم احتیاج است.

به منظور ساخت سفره یکبار مصرفی که کیفیت عالی هم داشته باشد، احتیاج به ترکیبی از 10 درصد کربن با 90 درصد گرانول پلی اتیلن دارد. در کنار آن به منظور کار چاپ هم احتیاج به مستربچ وجود خواهد داشت.

البته در محاسبات کلی به غیر از مواد و دستگاه مورد احتیاج بایستی به هزینه های مربوط به محل ساختمانی که برای کارخانه انتخاب شده، هزینه برق مصرفی و همچنین هزینه های کارگری به این موارد هم بایستی توجه نمود.

در آخر

در تولید سفره یکبار مصرف توجه به چند نکته می تواند هزینه های گزاف را تا حد ممکن کاهش دهد و با انتخاب مواد باکیفیت و مرغوب، دستگاه کارآمد و با کیفیت و همچنین داشتن کارگران متعهد و کارایی می تواند باعث شود تا شما به یک کسب و کار پر سود و همیشگی دست پیدا نمایید.

با وجود نوسانات ارزی که در بازار وجود دارد و تاثیر مستقیمی در قیمت ها خواهد داشت نمی توان به طور دقیقی برآورده هزینه برلی راه اندازی و تولید سفره یکبار مصرف تعیین کرد.

برای داشتن یک کارخانه سفره یکبار مصرف  به دستگاه های مختلف و گوناگونی احتیاج می باشد. دستگاه هایی همچون: دستگاه تولید نایلون، دستگاه چاپ، دستگاه جرقه گیر نایلون، دستگاه رولینگ و دستگاه بسته بندی سفره یکبار مصرف احتیاج می باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کم هزینه ترین خط تولید | بررسی روش های نوین تولید محصول
5/5 - (4 امتیاز)