در مبحث قیمت مخزن پلی اتیلن افقی و عمودی همواره نکاتی وجود داشته که این نکات از لحاظ کمی و کیفی، تاثیر بسیاری در کاربرد این مخازن دارند. در واقع همانطور که می دانید مخازن پلی اتیلنی از جمله پر کاربردترین مخازن در حیطه ذخیره آب هستند که به شکل ویژه ای، هم در منازل مسکونی و هم در صنایع مختلف استفاده می شوند. از همین رو شبهات زیادی نسبت به قیمت آن در مقایسه با مخازن استیل وجود دارد.

اما همواره وجود برخی از اختلاف قیمت ها ممکن است افراد را وادار به بررسی های بیشتر کند. در وهله اول این بررسی باید گفت که مواردی چون تعداد لایه، شکل مخزن، لوازم جانبی و غیره به سادگی می تواند روی قیمت موثر باشد. با این حساب قبل از هرگونه واکاوی باید این نکات را جدی گرفت. در این بخش علاوه بر این نکات، به موارد موثر دیگری که روی قیمت تاثیرگذار است، خواهیم پرداخت.

عوامل موثر روی قیمت مخزن پلی اتیلن افقی

یکی از نکات واضحی که درباره قیمت مخازن و میکسرها وجود دارد، تفاوت قیمتی است که بین دو محصول کاملا آشکار است. این تفاوت واضحا فقط مرتبط با وجود دستگاه میکسر نیست و عوامل دیگری نیز وجود دارد.

اما در رابطه با خود مخزن که عمدتا کاربرد عمومی تر از میکسرها دارد، بر اساس وجود یک سری پارامترها، بازه های قیمتی دچار تفاوت می شود. به طور مثال شکل مخزن در قالب افقی یا عمودی به سادگی موجب گران تر شدن یا ارزان تر شدن مخزن است. این اختلاف قیمت علاوه بر مسائل و چالش های تولیدی، به محبوبیت و میزان استفاده از برخی مخازن نیز می تواند مرتبط باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه پرکن اقتصادی | نوآوری و بهره‌وری در صنعت بسته‌بندی

محبوبیت مخزن پلی اتیلن افقی

به طور کلی مخازن پلی اتیلن به سبب استفاده رایجی که در زمینه ذخیره آب دارند، بسیار محبوب هستند اما در رابطه با مخزن افقی ماجرا کمی متفاوت تر است.

مخازن عمودی پلی اتیلن به دلیل اینکه جای کمتری را اشغال می کنند بسیار محبوب هستند؛ اما مخازن افقی هم به این دلیل و هم به دلیل شکل و شمایل نصب ساده محبوب تر هستند. در واقع برای محیط های ساختمانی که ممکن است از نظر ارتفاع دچار کمبود باشند، از مخازن افقی بیشتر استفاده می شود.

با  این حساب اگر در مبحث قیمت مخزن پلی اتیلن افقی با مواردی مواجه شوید که هزینه بالایی برای این مخزن برایتان در نظر می گیرند، محبوبیت یکی از علل موثر در قیمت این مخزن است. این محبوبیت در گرو میزان استفاده بالا از این مخازن است. در ادامه به نکات دیگری درباره کاربرد این مخزن و تاثیر روی قیمت آن می پردازیم.

کاربرد بیشتر مخزن افقی، در نتیجه قیمت بیشتر

در دسته مخازن پلی اتیلنی که امروزه تنوع بسیاری دارند، مخزن های عمودی عمدتا استفاده ای خاص در حوزه صنعت دارند. البته به این معنا نیست که در موقعیت غیر صنعتی از آن ها استفاده نشود. اما در مقایسه با مخازن افقی که استفاده بسیار زیادی، هم در صنعت و هم در غیر آن دارند، مخازن عمودی را صرفا باید یک مخزن تخصصی معرفی کرد.

اما سوالی که پیش می آید در این است که استفاده بیشتر از مخزن افقی آیا تنها مرتبط با نحوه جاگیری و نصب آسان آن است؟ در پاسخ به این سوال تنها به چند نمونه از موارد پرکاربرد این مخزن خواهیم پرداخت:

  1. استفاده به منظور نگهداری و ذخیره سازی آب شرب در ساختمان
  2. استفاده به منظور نگهداری و ذخیره سازی آب آتش نشانی
  3. استفاده به منظور نگهداری و ذخیره سازی مواد و مایعات مختلف صنعتی که با ساختار پلی اتیلن سازگار هستند، از جمله انواع اسید، مایعات الکلی و خود الکل
قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر افقی مرغداری

علاوه بر این موارد می توان به ویژگی هایی دیگری از این مخزن اشاره کرد که طبعا در سطوح پایین تر می تواند وجود نداشته باشد:

  1. مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی، بازی و مواد خورنده
  2. مقاومت ویژه در برابر اشعه فرا بنفش
  3. مقاومت لازم در برابر حرارت و برودت
  4. ضد جلبک بودن به منظور نگهداری آب شرب
  5. آنتی باکتریال بودن به منظور ذخیره آب شرب و مایعات بهداشتی
  6. پایین بودن میزان رسانایی دما و انتقال حرارت نسبتا پایین در مقایسه با سایر نمونه های رایج

در نتیجه…

اگر هدفتان از خرید یا بررسی قیمت مخزن پلی اتیلن افقی تهیه یک منبع عالی برای ذخیره سازی آب است، باید گفته شود که این مخازن در نوع خود بهترین محسوب می شوند. علت بهترین شناخته شدن این منابع ذخیره سازی، مرتبط با گزینه ها، نکات و ویژگی هایی است که در این بخش شرح دادیم.

با این حساب همچنان برای اطلاعات بیشتر در باب این مخازن و برای اطمینان از قیمت صحیح و به صرفه این مخزن که عمدتا ممکن است به سبب محبوبیت، بالا و پایین هایی از نظر هزینه داشته باشد، کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید.

می خواهید درباره میکسر ریبون بلندر بیشتر بدانید؟! این مقاله را بخوانید: میکسر پودر افقی یا ریبون بلندر

امتیاز دهید