مخازن استیل را باید در دسته پرمصرف ترین مخازن بهداشتی معرفی کرد که هم در ذخیره سازی و هم در ترکیب مواد کاربرد دارند. به سبب طیف وسیع کاربرد این وسیله، بررسی مزایا مخزن استیل می تواند بسیار مهم باشد.

در ابتدای امر برای اینکه بتوانیم با دقت به مزیت های این مخزن بپردازیم باید بدانید که این مخزن یک منبع ذخیره بهداشتی محسوب می شود. با این حساب یکی از مهم ترین مزیت هایی که این وسیله از خود نشان می دهد، ارائه یک شرایط بهداشتی برای مواد و محصولاتی است که قصد دارید ذخیره سازی کنید.

در وهله دوم بررسی مزیت های مخزن استیل مرتبط با جنس آن است که در مقایسه با جنس پلی اتیلن بررسی می شود. در واقع تفاوت های این دو مخزن و مزایایی که به سبب معایب پلی اتیلن وجود دارد، می تواند مسیری برای شناخت دقیق مخزن استیل باشد. در ادامه در این باب توضیحات بیشتری خواهیم داد.

مزایا مخزن استیل یا استنلس استیل

مخازن استیل همانطور که اشاره شد، مخزن هایی بهداشتی محسوب می شوند. این مخزن ها عمدتا برای نگهداری مایعات مناسب هستند. با این حساب می توان انواع مایعات صنعتی، غیر صنعتی، بهداشتی، غذایی، دارویی و غیره را در این مخزن نگهداری کرد.

یکی از علل اطلاق عبارت بهداشتی بودن مرتبط با ذخیره سازی در محیطی ایزوله است. اما این علت در واقع یک موضوع کلی محسوب می شود که در رابطه با تمامی مخازن ذخیره سازی صدق می کند. در اینجا وقتی صحبت از مخزن استیل است ما باید در رابطه با مزیت این مخزن در مقایسه با سایر جنس های فلزی صحبت کنیم. با این حساب مهم ترین نکته بهداشتی مخزن های استیل مرتبط با آلیاژی است که در ساختار جنس آن استفاده می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کاربرد مخزن قیفی

وجود کروم در ساختار جنس مخزن استیل از مزیت های این مخزن است که موجب ایجاد خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی در این محصول شده است. جالب است بدانید با اینکه از مخزن استیل عمدتا در تولید و نگهداری مواد اسیدی و الکلی استفاده نمی شود اما مزیت مقابله در برابر این مواد برای این مخزن وجود دارد.

از نظر بهداشتی یکی دیگر از مزایا مخزن استیل را باید در نامناسب بودن آن برای رشد باکتری و قارچ معرفی کرد. البته این مزیت را به نوعی می توان در مقایسه با مخزن پلی اتیلن نیز مطرح نمود. به همین منظور در ادامه به بررسی مزیت استیل در مقایسه با پلی اتیلن خواهیم پرداخت.

مزایا مخازن استیل در مقایسه با مخازن پلی اتیلن

با اینکه مخزن های استیل گران تر از مخازن پلی اتیلنی محسوب می شوند، در مقابل دارای نکاتی هستند که این مخازن را به نحوی کاربردی تر نیز جلوه می دهد.

  1. طول عمر مخزن استیل به نسبت بیشتر از مخزن پلی اتیلن است.
  2. حرارت پذیری و افزایش دما یکی از مزایا مخزن استیل است که در مخزن پلی اتیلنی در این باب محدودیت هایی وجود دارد.

طبعا مخازن پلی اتیلنی به سبب ساختار پلیمری که نزدیک به پلاستیک است نمی توانند دمای زیادی را تحمل کنند. اما مخزن های استیل، با توجه به ساختار استنلس استیل و سایر مواد موجود در آلیاژ خود، قابلیت افزایش دما دارند.

  1. مزیت دیگر این مخزن قابلیت بالای آن در تعداد دفعات تعمیر است که با استفاده از جوشکاری آرگون صورت می گیرد. البته این امکان جوشکاری در قالب جوش پلیمری برای مخزن پلی اتیلن نیز وجود دارد اما تعداد دفعاتی که می توان از این مورد برای این مخزن استفاده کرد گاها بسته به سطح آسیب می تواند بسیار محدود باشد.
  2. از دیگر مزیت های مخزن استیل باید به مواردی چون انعطاف پذیری بیشتر، قابلیت بازیافت بالا و مقاومت در برابر اکسیدها و بیوکسیدها در سطوحی بالاتر اشاره کرد.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان | معرفی و بیان چالش ها

نکته پایانی…

اگر به دنبال یک منبع ذخیره سازی مناسب هستید، بررسی عیب و مزیت انواع مخزن می تواند بسیار مهم باشد. ما در این بخش مزایا مخزن استیل را بررسی کردیم و به موارد مهمی مثل بهداشتی بودن آن در مقایسه با سایر جنس های فلزی پرداختیم.

اما به طور کلی اگر بخواهیم مزیت های مخازن استیل را در قالب یک سطر به طور کلی بیان کنیم، این مزیت ها شامل مواردی چون مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر حرارت، انعطاف پذیری، قابلیت بازیافت، قابلیت تعمیر و غیره می شود.

می خواهید درباره میکسرها و مخازن استیل اطلاعات به دست آورید؟! این مقاله را بخوانید: همه چیز درباره میکسر استیل

امتیاز دهید