تفاوت سفره یکبار مصرف کاغذی با سفره مجلسی

سفره ها در انواع و طرح های مختلفی تولید می شوند و نوعی زیر انداز هستند که در هنگام صرف غذا از ریختن غذا به روی فرش و … جلوگیری می کند‌. امروزه سفره های یکبار مصرف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و مردم برای مجالس، مهمانی ها و حتی مصرف روزانه از این سفره ها استفاده می کنند‌. این سفره های یکبار مصرف به دلیل تنوع رنگی و طرح، عدم نیاز به شستشو و … در هر خانه ای وجود دارد و کارها را آسان‌تر می کند. در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت سفره یکبار مصرف کاغذی با سفره مجلسی با هم صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سفره یکبار مصرف

سفره های یکبار مصرف برای راحتی و آسایش در مهمانی ها، دورهمی ها و مجالس تولید شده اند و شما می توانید برای هر مراسمی سفره ای مناسب را انتخاب نمایید. این سفره ها انواع مختلفی دارند که شامل سفره های کاغذی، سفره های مجلسی، سفره های کربنی، سفره های نایلونی و … می باشند. این سفره ها هر کدام مواد اولیه خاص خود را دادند برخی با نایلون و پلاستیک، برخی با کاغذ و برخی نیز با ضایعات و مواد درجه دو و سه تهیه می گردند. سفره های یک بار مصرف عمدتا 25 متری تولید می گردند و عرض آنها ۱۲۰ سانتی متر می باشد.

از جمله ویژگی سفره های یک بار مصرف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده بسیار آسان و جمع کردن پس مانده ها در کمترین زمان ممکن.
  • عدن نیاز به شستشو و تمیز کردن.
  • قیمت مناسب
  • شکل ها و طرح ها مختلفی دارد و برای مصارف گوناگون استفاده می شود.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه تولیدی 50 میلیونی | کسب و کار کم هزینه و پردرآمد

سفره یکبار مصرف کاغذی

سفره های یک بار مصرف انواع مختلفی دارند که سفره کاغذی یکی از آنهاست. این سفره از جنس کاغذ می باشد و نحوه درست کردن آن بدین صورت است که رول کاغذ بر روی دستگاه بسته می شود و بعد از اینکه از دستگاه عبور کرد مواد نایلونی مذاب بر روی کاغذ ریخته می شود. این لایه نازک ریخته شده بر روی کاغذ از نشت مایعات جلوگیری می کند.

سفره های یکبار مصرف مجلسی

سفره های یکبار مصرف مجلسی نیز نوع دیگری از سفره یکبار مصرف می باشند که در مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرند و طرح زیبایی دارند. این سفره ها کیفیت های متفاوتی دارند و متناسب با نیاز خود می توانید آن ها را خریداری کنید. متریال استفاده شده در سفره های مجلسی درجه یک می باشد و همچنین در سایزهای مختلفی اعم از ۱۰، ۱۲، ۲۵، ۵۰ و … تولید و در بازار به فروش می رسند. در ادامه به انواع سفره مجلسی خواهیم پرداخت.

سفره مجلسی پی وی سی

جنس این سفره ها از پی وی سی می باشد و مواد اولیه آن بسیار گران می باشد و در نتیجه قیمت بالایی باید برای آن پرداخت نمود.

سفره مجلسی سلفونی

مواد اولیه سفره سلفونی پلی پروپیلن می باشد که قیمت پایین تری نسبت به سفره های پی وی سی دارد. شفافیت این سفره ها بسیار بالا می باشد.

سفره مجلسی نایلونی

سفره مجلسی نایلونی از جنس پلی اتیلن می باشد و کمی مات می باشد. همچنین قیمت آن نسبت به دو نمونه قبلی نیز کمتر است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ساخت مخزن میکسردار استیل

تفاوت سفره یکبار مصرف کاغذی و سفره مجلسی

این دو نوع سفره یک سری تفاوت های با هم دارند که در ادامه به چند نمونه می پردازیم.

  • سفره های مجلسی قیمت بالاتری نسبت به سفره های کاغذی دارند.
  • جنس سفره های کاغذی از کاغذ می باشد. در صورتی که جنس سفره های مجلسی پی وی سی، پلی اتیلن و … می باشد‌.
  • طرح های سفره های مجلسی خاص تر هستند و زیبایی بیشتری دارند.

قیمت سفره کاغذی و مجلسی

یکی از تفاوت های سفره یکبار مصرف کاغذی با سفره مجلسی قیمت آن است و می توان گفت که سفره‌های مجلسی به دلیل کاربرد و جنسی که دارند گرانتر هستند. همچنین طرح نقش گرفته بر روی سفره نیز بر روی قیمت تاثیر بسزایی دارد.

سفره کاغذی بخریم یا مجلسی؟

با توجه به مصرفی که دارید باید سفره خود را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد برای مجالس و مهمونی های مهم از سفره های مجلسی استفاده نمایید و برای دورهمی ها از سفره های کاغذی که طرح های قشنگی دارند استفاده نمایید.

جمع بندی نهایی

سفره نوعی زیرانداز است که برای جلوگیری از نفوذ مایعات، غذا و … به فرش و میز پهن می شود و از قدیم الایام در فرهنگ ایرانیان استفاده از آن وجود دارد و مردم احترام خاصی برای سفره قائل هستند. امروزه با پیشرفت علم تکنولوژی با دستگاه های خاصی سفره های یکبار مصرف تولید می شود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند و برخی برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی مناسب هستند و برخی دیگر برای مجالس بزرگ مناسب می باشند‌. برخی از این دستگاه ها را در زیر خواهیم دید:

قدمی دیگر تا کارآفرینی
بررسی قوانین و مقررات مربوط به خط تولید سفره یکبار مصرف

دستگاه رول به رول سفره

دستگاه سفره رول کن

دستگاه رول سفره یکبار مصرف

خط تولید سفره یکبار مصرف

از جمله ویژگی های سفره های یکبار مصرف می توان به قیمت پایین، استفاده راحت، عدم نیاز به شستشو و … اشاره نمود. این سفره ها انواع مختلفی دارند که شامل سفره های نایلونی، سفره های کاغذی، سفره های شیشه ای، سفره های مجلسی و … می باشند‌. این سفره های همگی  از مواد اولیه خاصی تهیه شده اند. سفره های کاغذی از جنس کاغذ هستند و بر روی آن لایه نازکی نایلون مذاب ریخته شده است تا از نشت مایعات جلوگیری شود.

همچنین سفره های مجلسی نیز با مواد اولیه مختلفی اعم از پی وی سی، پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته می شود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند و قیمت آنها نیز متغیر است. تفاوت سفره یکبار مصرف کاغذی با سفره مجلسی در قیمت پایین سفره کاغذی، طرح و رنگ متنوع سفره مجلسی، جنس بهتر سفره های مجلسی، مقاومت بیشتر سفره های مجلسی می باشد. قیمت سفره های کاغذی کمتر است و همچنین سفره های مجلسی متناسب با جنسی که دارند قیمت متفاوتی دارد و از سفره های کاغذی بیشتر است. همچنین به دلیل خاص بودن طرح و رنگ های سفره های مجلسی با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

5/5 - (4 امتیاز)