تفاوت سفره یکبار مصرف و سفره سنتی(پارچه ای)

برای غذا خوردن بهتر است یک سفره پهن باشد و تمامی اعضای خانواده با رویی خوش و گشاده گرد آن بنشینند و نهایت لذت را از کنار خانواده بودن و غذا خوردن ببرند. سفره انواع مختلفی دارد و برای جلوگیری از کثیفی فرش، میز و … استفاده می شود‌. از جمله انواع سفره می توان به سفره های سنتی و پلاستیکی، سفره های پارچه ای، سفره های یکبار مصرف و … اشاره کرد. در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت سفره یکبار مصرف با سفره پارچه ای صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سفره یکبار مصرف

مصرف سفره های یکبار مصرف امروزه بسیار باب شده است و اکثر افراد برای راحتی در کارهای خود از سفره یکبار مصرف استفاده می کنند که بعد از مصرف می توان آنها را دور ریخت. این سفره ها تنوع رنگ و نقش بالایی دارند و بسیار زیبا و چشمگیر می باشند. همچنین قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به سفرهای دیگر دارند. سفرهای یکبار مصرف ضخیم و نازک در بازار وجود دارد و با توجه به مصارفی که دارید می توانید از آن استفاده کنید.

مواد اولیه این سفره ها متفاوت می باشد و در جنس های پلاستیکی، کاغذی، شیشه ای و … در بازار به فروش می رسد‌.

از جمله مزایای این سفره ها می توان به قیمت مناسب، استفاده راحت، رنگبندی و طرح های متنوع، کیفیت بالا، داشتن ابعاد مناسب و ‌‌… اشاره نمود.

انواع سفره یکبار مصرف

سفره های یکبار مصرف در انواع مختلفی تولید می شوند که عبارتند از:

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خرید دستگاه تولید ابر و اسفنج

سفره یکبار مصرف مجلسی

برای مهمانی ها و مجالس از سفره مجلسی استفاده می گردد و طرح های خاص و شیکی دارد. این سفره ها دکوراسیون شما را زیبا و به پاکیزگی محیط کمک می کند.

سفره یکبار مصرف کاغذی

سفره یکبار مصرف کاغذی یکبار مصرف از جنس کاغذ می باشد و برای مهمانی ها و دورهمی ها بیشتر استفاده می گردد.

سفره یکبار مصرف شیشه ای

مواد تشکیل دهنده سفره یکبار مصرف شیشه ای موجب شفافیت و زیبایی ظاهری آن شده است. افرادی که دوست دارند از سفره های لوکس و جذاب استفاده نمایند به خرید این نوع سفره ها روی می آورند. در مهمانی ها، مجالس، رستوران ها و … از این نوع سفره استفاده می شود.

سفره یکبار مصرف نایلونی

این سفره کاربرد بسیاری دارد و از جنس نایلون می باشد که در همه مراسم ها و حتی در منزل استفاده می شود و بعد از هر بار استفاده دور انداخته می شود.

سفره های کربنی

سفره های کربنی نیز از انواع سفره های یکبار مصرف می باشد که از مواد درجه دو و سه تهیه می گردد و اغلب به دلیل بوی بدی که دارند  از وانیل و … برای برطرف کردن بوی آنها استفاده می شود. این سفره ها میکروب و آلودگی به همراه ندارند اما نباید مواد غذایی به صورت مستقیم بر روی سفره قرار بگیرد. زیرا داغ بودن غذا موجب آزاد شدن مواد سمی می شود و به غذای شما منتقل شده و بر روی سلامت افراد تاثیر بدی خواهد گذاشت.

سفره سنتی

سفره های سنتی همان سفره هایی هستند که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه نیز بسیار استفاده می شود. این سفره های از جنس پلاستیک هستند و طرح های زیادی دارند‌ و شما می توانید برای مهمانی ها و همچنین مصرف روزانه سفرهای دو نفره، سه نفره و حتی سفره های متری را تهیه نمایید. با مراقبت درست این سفره ها تا مدت ها کاربرد دارند و می توان آنها را شست. این سفره ها بسیار مقاوم هستند و البته قیمت آن متناسب با کوچک و بزرگ بودن سفره متفاوت می باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت دستگاه تولید سفره یکبار مصرف

تفاوت سفره یکبار مصرف و سفره سنتی

سفره های یکبار مصرف و سنتی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سفره‌های یکبار مصرف نازک تر از سفره های سنتی و قدیمی می باشند‌.
  • سفره های یکبار مصرف قیمت کمتری نسبت به سفره های سنتی دارد.
  • مقاومت سفره های سنتی بیشتر از سفره های یکبار مصرف می باشد.
  • بعد از هر بار استفاده باید سفره های یکبار مصرف را دور انداخت و می توان گفت موجب آسایش افراد است و نیازی به پاک کردن سفره نیست.
  • سفره های سنتی قابل شستشو هستند.

قیمت سفره های یکبار مصرف و سفره های سنتی

همانطور که گفته شد سفره های یکبار مصرف با اینکه دارای متراژ های بالایی هستند اما از قیمت پایین تری برخوردار هستند. اما سفره های سنتی و پارچه ای قیمت بیشتری نسبت به سفرهای یکبار مصرف دارند و امروزه به دلیل راحتی ای که سفره های یکبار مصرف دارند کمتر از سفره های سنتی استفاده می شود. که البته این برای همه صدق نمی کند و افراد زیادی تمایل به یکبار خرج کردن و چندین بار بهره بردن دارند و به همین علت خرید سفره سنتی را می پسندند.

جمع بندی نهایی

سفره انواع مختلفی دارد و برای جلوگیری از کثیف شدن میز، فرش و … مورد استفاده قرار می گیرد. حال آنکه برخی سفره های بسیار لوکس و شیک هستند که برای مهمانی ها استفاده می گردند و زیبایی دکوراسیون را افزایش می دهند. از جمله انواع سفره می توان به سفره های یکبار مصرف، سفره های سنتی، سفره های پارچه ای و … اشاره نمود که ما در این مقاله در مورد تفاوت سفره یکبار مصرف و سفره سنتی پرداختیم. سفره های یکبار مصرف دارای انواع مختلفی اعم از سفرهای شیشه ای، سفره های مجلسی، سفره یکبار مصرف کربنی و سفره یکبار مصرف کاغذی می باشد که هر کدام کاربرد خود را دارند برای مصارف خاص استفاده می گردد. حال آنکه سفره های سنتی قابل شستشو هستند و دوام بالایی دارند و بعد از هر بار استفاده قابل شستشو می باشند‌. این سفره ها متری هستند و به صورت کوچک و بزرگ قابل خریداری هستند‌.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
بهترین دستگاه پرکن مایعات کدام نوع است؟

تفاوت سفره یکبار مصرف و سفره سنتی پارچه ای در قیمت کم سفره یکبار مصرف، زیبایی و طرح های مختلف، عدم نیاز به شستشو و … می باشد. قیمت سفره های یکبار مصرف کمتر از سفره سنتی است و بیشتر در مجالس و مهمانی های بزرگ از سفره های یکبار مصرف استفاده می شود.

مقالات زیر را از دست ندهید!!

دستگاه رول به رول سفره

دستگاه سفره رول کن

دستگاه رول سفره یکبار مصرف

خط تولید سفره یکبار مصرف

5/5 - (4 امتیاز)