لفاف بسته بندی سفره یکبار مصرف چگونه باید باشد؟

سفره های یکبار مصرف پس از تولید به بخش بسته بندی ارسال می گردند و با کمک لفاف بسته بندی می گردند با وجود لفاف دیگر گرد و غبار، آسیب، اثر انگشت و … روی سفره ایجاد نخواهد شد و باعث محافظت سفره یکبار مصرف می گردد. لفاف بسته بندی سفره یکبار مصرف چیست؟ چه کاربرد و مزایایی دارد؟ آیا برای بسته بندی سفره یکبار مصرف مناسب است؟ برای اینکه بدانید لفاف بسته بندی سفره یکبار مصرف چیست و لفاف بسته بندی سفره یکبار مصرف باید چگونه باشد؟ با ما در این مقاله همراه شوید تا به جواب این سوال برسیم.

دستگاه لفاف بسته بندی سفره یکبار مصرف یکی از دستگاه هایی است که برای راه اندازی خط تولید سفره یکبار مصرف مورد نیاز است. همچنین شما برای اینکار، باید قیمت دستگاه رول به رول سفره یکبار مصرف و قیمت دستگاه تولید سفره یکبار مصرف و دستگاه رول کن سفره یکبار مصرف را نیز داشته باشید و از این دستگاه ها نیز بهره ببرید.

 لفاف چیست؟

لفاف در صنعت بسته بندی معنی بسیار گسترده ای را از آن خود نموده است. اما به طور ساده اگر بخواهیم یک تعریف برای لفاف بیان کنیم، به هر نوع بسته بندی که برای مواد غذایی، کالا، پوشاک و … استفاده می گردد و از محصولات در برابر آسیب، گرد و غبار و … محافظت می نماید لفاف می گویند. این را هم اضافه کنیم که فرقی نمی کنه جنس استفاده شده در بسته بندی چیست، به روکشی که بر روی محصول استفاده می گردد، لفاف گویند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مشاغل پردرآمد با سرمایه مناسب | چگونه با سرمایه کم یک تولیدی راه‌اندازی کنیم؟

به عبارتی لفاف ها در اصل همان رول های بسته بندی می باشند که با کمک یک دستگاه دوخت ساده به آسانی می توان محصول تولیدی خود را بسته بندی نمود. لفاف بسته بندی برای سفره های یکبار مصرف از جنس پلاستیک می باشد و از سفره های تولید شده در برابر گرد و غبار و آسیب های مختلفی که ممکن است باعث خرابی سفره یکبار مصرف شود جلوگیری می نماید و از نظر بهداشتی هم انتخاب مناسبی است چرا که در برابر آلودگی، رطوبت، میکروب، نفوذ آب و … به داخل سفره یکبار مصرف جلوگیری می نماید.

لفاف بسته بندی در انواع مختلف موجود بوده و می توان بسته به محصول مورد نظر همچون: آب معدنی، دستمال کاغذی، سفره یکبار مصرف و … یکی از انواع لفاف را انتخاب نمود.

چیزی که برای لفاف بسته ­بندی سفره یکبار مصرف بسیار مهم است این است که باید از آن در برابر آلودگی، میکروب، رطوبت و نفوذ آب، گرد و خاک و آسیب محافظت کند. در این قسمت از مقاله با انواع لفاف بسته بندی که می­‌شود برای سفره یکبار مصرف استفاده کرد، آشنا می­‌شویم.

انواع لفاف برای انجام بسته بندی

همانطور که گفتیم پس از تولید محصول برای آنکه محصول در برابر عوامل مختلف همچون آلودگی، گردو غبار، نفوذ آب و … محافظت گردد از لفاف بسته بندی استفاده می گردد. لفاف می تواند برای انجام به چند دسته بسته بندی گردد. که در ادامه شما را با انواع دسته بسته بندی لفاف آشنا می سازیم.

رول بسته بندی شفاف

از این مدل لفاف به منظور بسته بندی نمودن مواد غذایی و مواد شیمیایی استفاده می گردد تا به راحتی خریدار بتواند داخل بسته بندی را مشاهده نماید و نوع محصول را همچون نوع حبوبات را بتوانند از پشت بسته بندی مشاهده و تشخیص دهند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه حفاری ژئو تکنیک یا HDS500 به همراه وینچ وایر لند

رول بسته بندی مات

این نوع از لفاف بسته بندی هم برای مواد شیمیایی و مواد غذایی که به نور حساس می باشند قابل استفاده می باشد.

با کمک این نوع از بسته بندی نور توانایی نفوذ به داخل بسته بندی را نخواهد داشت.

لفاف بسته بندی صدفی در انواع لفاف برای انجام بسته بندی

این نوع از لفاف برای محصولاتی که حساسیت کمی به نور نشان می دهند و دارای قیمت پایینی می باشند همچون بسته بندی نمک قابل استفاده می باشد.

لفاف بسته بندی متالایز

یکی دیگر از انواع لفاف بسته بندی، لفاف بسته بندی متالایز می باشد. نوع متالایز از دو لایه که یک لایه از جنس نازک فلزی و یک لایه از جنس نایلون تشکیل شده است. این نوع لفاف بسته بندی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر لفاف ها دارد. از لفاف بسته بندی متالایز به منظور بسته بندی محصولات کوچک استفاده می گردد.

کاربرد لفاف بسته بندی

شاید برای شما سوال باشد که لفاف چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ از لفاف بسته بندی می توان در بسته بندی کالاهای گوناگون همچون: پوشاک، مواد غذایی، دارو، لوازم خانگی و … استفاده نمود و از محصول در برابر، رطوبت، نفوذ آب، آلودگی و … محافظت می نماید.

لفاف بسته بندی چه مزایایی را می تواند به همراه داشته باشد؟

لفاف بسته بندی یکی از مراحلی است که پس از تولید محصول به منظور محافظت از محصول از آن استفاده می نمایند. از مزایای لفاف بسته بندی می توانیم به این موارد اشاره داشته باشیم:

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر افقی مرغداری

نسبت به بسته بندی های سخت کارایی بیشتری دارد.

قابلیت چاپ پذیری بسیار بالایی دارند.

به حفظ طعم، مواد معدنی، بافت و ویتامین های مواد غذایی کمک می نماید.

از ورود گرد و غبار، میکروب، نفوذ آب و … به داخل محصول جلوگیری می نماید.

باعث افزایش طول عمر بیشتر محصولات می گردد.

سرعت بالای بسته بندی را از آن خود نموده

مقرون به صرفه می باشد.

وزن بسیار کمی دارد.

باز شدن بسته بندی آسان می باشد.

برای بسته بندی محصولات سه نوع اصلی لفاف بسته­ بندی اصلی وجود دارد که شامل: “پلی وینیل کلراید” (PVC)، پلی اتیلن (PE) و پلی افیلن (POF) می باشد. هر کدام از لفاف ­های بسته­ بندی نام برده، دارای ویژگی ها و قابلیت ­ها گوناگونی می باشند که آنها را برای کاربردهای مختص منحصربه فرد و مناسب می نماید.

هر کدام از لفاف های نام برده شده به صورت چند لایه با مواد افزودنی گوناگون با ویژگی­ های مانع خاص مورد احتیاج برای ظاهر یا ماندگاری با هم ترکیب نمود.

ویژگی لفاف سفره یکبار مصرف

بسته بندی یک محصول می تواند کمک شایانی در جذب مشتری داشته باشد. هر چقدر شما به عنوان یک تولید کننده بسته بندی محصول خود را جذاب تر بوده و اطلاعات بیشتری به مشتری بدهد احتمال فروش هم افزایش پیدا خواهد کرد.

البته بگوییم برای جذابیت نباید تمام لفاف را با چاپ پوشش دهید. بلکه باید بخشی از لفاف بسته بندی سفره یکبار مصرف شفاف باقی ماند تا جنس، طرح و رنگ سفره برای مشتری نمایان باشد. با مشخص بودن طرح مشتری ترغیب به خرید خواهد شد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش دستگاه تولید کیسه زباله |راهنمایی جامع برای خرید و استفاده از دستگاه

همچنین جنس لفاف باید گونه‌ ای باشد که از سفره یکبار مصرف در برابر گرد و خاک محافظت نماید.

دیگر ویژگی که باید به آن توجه نمود، اطلاعات لازم همچون جنس سفره و متراژ آن بر روی لفاف سفره یکبار مصرف نوشته شده باشد.

قیمت لفاف بسته بندی

همانطور که گفته شد لفاف بسته بندی را می توان در پوشش دادن انواع کالاهای مختلف استفاده و از مزایای آن بهره برد. در رابطه با قیمت لفاف بسته بندی باید بگوییم که به علت نوسانات ارزی که در کشور موجود است از بیان نمودن قیمت تمام شده معذور می باشیم. اما می توانیم این اشاره را داشته باشیم که نسبت به بسته بندی های سخت قیمت مقرون به صرفه ای دارند.

در آخر

وجود لفاف بسته بندی در صنعت تولید سفره یکبار مصرف بسیار مهم بوده و به عنوان یکی از نکات جذب مشتری باید حتما به طرح، جنس لفاف توجه گردد.

استفاده از لفاف باعث می شود تا محصول در برابر گرد و غبار، نفوذ آب، آلودگی، میکروب محافظت گردد. از لفاف می توان برای بسته بندی انواع مواد غذایی، دستمال کاغذی، سفره یکبار مصرف و … استفاده نمود.

5/5 - (4 امتیاز)