قیمت مخزن استیل دو جداره و عوامل موثر روی آن

در مبحث قیمت گذاری در باب قیمت مخزن استیل دو جداره یا سه جداره، ما با موضوعاتی همانند میکسرهایی در این دو نوع طرف هستیم. در واقع همانطور که می توان میکسر سه جداره را به مثابه میکسر دو جداره با تفاوت های جزئی معرفی کرد، مخزن های دو جداره استیل نیز به همین صورت قابل بررسی هستند.

بدون شک درباره تفاوت یک میکسر و مخزن اطلاعاتی دارید که اولی برای ترکیب مواد و دومی برای نگهداری کاربرد دارد. اما نکته ای که در رابطه با این دو محصول مشترک است، همان مخزن است. به معنای ساده، میکسر سه جداره استیل، همان مخزن سه جداره ای است که روی آن یک دستگاه مخلوط کن نصب کرده اند.

البته موضوع بالا آنقدر هم سطحی نیست که بتوان در قالب نصب یا عدم نصب یک مخلوط کن، محصولی را مخزن یا میکسر معرفی کرد. در واقع در این بخش ما به منظور ابهام زدایی دقیق تر به بررسی عوامل موثرتر روی قیمت خواهیم پرداخت.

قیمت مخزن استیل دو جداره بر اساس بررسی های مرتبط با این نوع از مخزن

طبعا یکی از ساده ترین روش ها برای ظاهری ترین تفکیک بین دستگاه هایی مشابهی چون مخزن و میکسر، توجه به قیمت آن ها است. به این معنا که واضحا میکسرها نسبت به مخازن گران تر هستند. دلیل چنین امری وجود اجزایی بیشتر همانند الکتروموتور و گیربکس است.

اما سوای از رفع ابهام در باب موضوع بالا، موضوعی دیگر وجود دارد که وابسته به فرآیند و سیستم نگهداری مواد در صنایع مختلف است. به طور مثال در صنعت مواد غذایی برای تولید یک محصول، شرایط دمایی، حرارت و همچنین میزان عایق بودن مخزن میکسر نسبت به این دو عامل بسیار مهم است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت دستگاه تولید سفره یکبار مصرف

حال تصور کنید که قصد داشته باشید ماده ای را پس از اتمام فرآیند تولید در مخزنی جداگانه نگهداری کنید و این نگهداری منوط بر این است که دمای مواد دچار تغییر نشود. در چنین حالتی نیاز است که از یک مخزن با قابلیت ایزوله بودن بهره گرفته شود.

مخزن های دو جداره به سبب اینکه دارای ظرفیت ایزوله سازی مواد یا عایق کردن مواد در مقابل دما، با توانی در حد متوسط رو بالا هستند، برای مثال بالا یک نمونه عالی محسوب می شوند. بدون شک اگر به دنبال ایزوله سازی بیشتری باشید، می توانید از مخزن های سه جداره استفاده کنید. این مخزن ها برای موارد خاص عموما استفاده می شود.

نکته قابل توجه در باب جداره های مخزن، قیمت مخزن استیل دو جداره یا سه جداره است. به طور واضح تعداد بیشتر جداره به معنای قیمت بیشتر خواهد بود. در این باب در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.

پارامترهای موثر روی قیمت مخزن ها بر اساس جداره

نکته مهمی که به تعدد جداره ها اشاره می کند، میزان متریال استفاده شده در تولید مخزن است. همانطور که  به خوبی می دانید، مخزن های استیل بر پایه فلزی با نام استنلس استیل در شماره های 304 و 316 تولید می شوند.

حال وقتی صحبت از تعدد جداره می شود، به زبان ساده به تعداد ورقه هایی که برای تولید مخزن دو یا سه جداره لازم است، افزوده خواهد شد. به طور مثال در مخزن های سه جداره، علاوه بر اولین لایه که از جنس استیل است یکی لایه پشم سنگ نیز بین باقی جداره ها نیز اضافه می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مزایا مخزن استیل

بر اساس این که یکی از اهداف افزودن جداره، به معنای عایق تر شدن مخزن است و در نتیجه متریال بیشتری نیز مورد مصرف قرار می گیرد، قیمت مخزن استیل دو جداره یا سه جداره، بیشتر از مخزن تک جداره خواهد بود.

لازم است بخاطر داشته باشید که قیمت بیشتر سوای از بحث متریال برای ساخت مخزن، به کیفیتی که به شما ارائه می دهد نیز اشاره دارد. البته این مورد را نیز باید در نظر داشت که کیفیت و صنعت مورد نظر شما چیست تا بر اساس آن بتوانید مخزن با جداره مورد نیاز را انخاب کنید.

حجم و ظرفیت مخزن دو جداره

کاملا واضح است که افزایش ظرفیت و حجم مخزن می تواند در قیمت آن موثر باشد، یعنی هر چه مخزن بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.

اما سوای از این مورد همانظور که در رابطه با میکسرها استیل نیز در بخش دیگری از سایت اشاره شد، یک موضوع رایج در باب ظرفیت وجود دارد. این موضوع به این امر اشاره می کند که هر چه تعداد جداره ها بیشتر باشد، تولید چنین مخزنی برای ظرفیت های بالا مد نظر گرفته می شود.

باید در باب موضوع مذکور گفت قانونی برای این امر وجود دارد، یعنی می توان بر اساس سفارش مشتری یا کارفرما، مخزنی سه جداره با ظرفیت کم یا ظرفیت هایی که کمتر استفاده می شوند نیز تولید کرد.

در نتیجه…

اگر به دنبال خرید یک مخزن استیل عایق با سطح ایزوله متوسط رو به بالا هستید، مخزن دو جداره بهترین گزینه است. از همین رو است که ما در این بخش به قیمت مخزن استیل دو جداره پرداختیم و سعی کردیم عوامل موثر روی قیمت آن را کنکاو کنید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
طراحی و اجرای یک طرح توجیهی موفق برای کارخانه تولیدی

لازم است به ذکر است که مهم ترین عوامل در قیمت مخزن استیل مرتبط با تعداد جداره و ظرفیت است. اما عوامل دیگری چون نوسانات ارز خارجی و خدمات اضافی مرکز فروش نیز می تواند موثر باشد.

در کل به منظور بررسی دقیق تر عوامل موثر و رایج ترین قیمت ها و شرایط خرید، پیشنهاد ما این است که با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما برای ارائه بهترین خدمات در کنار شما هستیم.

امتیاز دهید