ساخت مواد شوینده

یکی از اساسی ترین دغدغه هایی که افراد را مجبور به بررسی دقیق در ساخت مواد شوینده می کند، تنوع و عوامل موثر در این امر است. در واقع اکثر تولیدکنندگان در صنایع شوینده به دنبال این هستند که بهترین ماده را تولید کرده و آن را به بازار عرضه کنند.

ساخت انواع مواد شوینده منوط به یافتن بهترین راه برای تولید این مواد است. چنین راهی را سوای از موارد تخصصی که یک فرد باید در زمینه ترکیب مواد اطلاعات داشته باشد، مجهز بودن کارگاه را شامل می شود. به بیان ساده زمانی می توانیم مواد شوینده را به بهترین شکل بسازیم یا تولید کنیم که علاوه بر دانش، خط تولید و دستگاه های مناسب آن را نیز در اختیار داشته باشیم. یکی از این دستگاه ها میکسر یا همزن است که نقطه اصلی تولید مواد شوینده محسوب می شود.

در این بخش ما قصد داریم به بررسی روند ساخت ماده های شوینده بر اساس تجهیزات بپردازیم.

ساخت مواد شوینده بر پایه اصول تولید

به منظور ساخت هر نوع از مواد شوینده اعم از مواد شوینده صنعتی یا مواد شوینده بهداشتی و عمومی لازم است که یک خط تولید در اختیار داشته باشیم. خطوط تولید به منظور تعیین کننده مسیر ساخت مواد شوینده به عنوان پایه تولید مواد مطرح می شوند.

هر خط تولیدی در هر فرآیند صنعتی دارای اصول و قوانینی است که بخش تئوریک آن در اختیار مختصص آن قرار دارد و بخش عملی آن را می توان نزد پرسنل و تجیهزات موجود در خط مشاهده کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
هزینه احداث کارخانه تولید نایلون | از مواد اولیه تا دستگاه ها

یکی از جالب ترین گزینه های موجود در خطوط تولید که مرتبط با ساخت انواع مواد شوینده است، وجود تنوع در استفاده از تجهیزات مختلف است. در واقع چنین تنوعی سبب می شود تا به بهترین شکل تمامی اصول ساخت یک ماده رعایت شود.

در اینجا به طور کلی چند نمونه از اساسی ترین دستگاه ها و تجهیزات خطوط ساخت مواد شوینده را برایتان آورده ایم:

  • دستگاه یونیزه آب
  • پمپ آّب
  • میکسر
  • میز پخش کن
  • درب گذار اتومات
  • لیبل زن
  • مخزن ذخیره سازی
  • پمپ خلاء
  • پمپ غلیظ کش
  • پر کن
  • کمپرسور

اگر خطوط تولید و ساخت ماده های شوینده را یک خط مستقیم فرض کنیم، تمامی ماشین آلات و دستگاه ها بسته به فرآیند تولید و ماده مورد نظر، دارای ترتیبی هستند که رعایت این ترتیب هم در بخش تئوری و هم در بخش عملی بیانگر بهترین شیوه تولید مواد است.

در ادامه به تشریح یکی از مهم ترین تجهیزات خطوط تولید مواد شوینده خواهیم پرداخت

میکسر به عنوان بخش اصلی برای ساخت انواع شوینده ها

مهم ترین بخش خط تولید، مرتبط با داشتن یک میکسر فوق العاده است. در واقع بدون وجود میکسر، خط تولید مواد شوینده معنایی نخواهد داشت.

نکته ای که در باب استفاده از میکسر در ساخت مواد شوینده وجود دارد، این است که ابتدا باید بدانید که چه ماده ای را می خواهید تولید کنید. در واقع بسته به دسته بندی ها، آیا مواد مورد نظر شما اسیدی است؟ غیر اسیدی است؟ ماده بهداشتی و عمومی محسوب می شود یا برای مصارف صنعتی به عنوان شوینده صنعتی شناخته می شود؟

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه حفاری مغزه گیری هیدرولیک

ارتباط میکسر در رابطه با ماده اولیه و محصول نهایی در تعیین نوع میکسر تاثیر دارد. به طور مثال برای تولید مواد شوینده الکلی یا صنعتی از میکسرهای استیل عموما استفاده نمی شود. زیرا در گذر زمان این مواد موجب تخریب در ساختار و بدنه میکسر می شوند.

در رابطه با ساخت مواد شوینده بهداشتی یا عمومی نیز استفاده از میکسرهای پلی اتیلن رایج نیست زیرا بو و رنگ ناشی از ساخت این مواد، به مرور زمان به بدنه میکسر پلی اتیلنی جذب می شود و می تواند موجب تخریب شود.

از طرفی دیگر مواد شوینده عمومی در فرآیند تولید نیاز است که دچار تغییر دما یا حرارت دهی شوند که چنین امکانی برای میکسرهای استیل بیشتر وجود دارد.

در نتیجه…

برای ساخت مواد شوینده یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر گرفته شود، اطلاع و بررسی دقیق ماده ای  است که قصد دارید تولید کنید. در واقع چنین بررسی می تواند به شما در ایجاد یک خط تولید دقیق کمک کند. لازم است بدانید که هر ماده شوینده بسته به حجم تولید و بسته به کیفیتی که برای آن در نظر می گیرید دارای روش ساخت و خط تولید مخصوص به خود است.

از مهم ترین اجزای یک خط تولید اساسی باید به وجود میکسرها اشاره کرد. میکسر یا مخلوط کن به عنوان عضو جدایی ناپذیر روند ساخت انواع مختلف مواد شوینده محسوب می شود.

با توجه به این که قصد داشته باشید چه ماده ای از نظر اسیدی یا غیر اسیدی و بهداشتی یا صنعتی تولید کنید، استفاده از میکسرهای گوناگون مطرح می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه تمام اتوماتیک تولید نایلون | راهنمای کامل برای راه‌اندازی یک شغل پرسود

در آخر به منظور اطلاعات بیشتر در رابطه با ساخت انواع مواد شوینده کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به عنوان یکی از تولید کنندگان تجیهزات مرتبط با خطوط تولید مواد شوینده همواره آماده هستیم تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهیم.

امتیاز دهید