یکی از پر فروش ترین مخازنی که برای مصارف عمومی و صنعتی با ظرفیت نسبتا کوچک یا متوسط وجود دارد، مخزن پلی اتیلن 200 لیتری است. همان طور که از نام این مخزن پیداست، توانایی ذخیره سازی 200 لیتر از انواع مایعات با چگالی های متفاوت در این مخزن وجود دارد.

عمدتا کسانی که قصد دارند در محیطی روشن به منظور ذخیره آب از مخزن پلی اتیلنی استفاده کنند، ظرفیت 200 لیتری آن از ظرفیت های بسیار محبوب محسوب می شود.

نکته ای در رابطه با این مخزن 200 لیتری وجود دارد، مرتبط با شکل این منبع ذخیره است. در واقع بر اساس شکل این محصول، به طور معمول کاربری آن می تواند متغیر باشد.

در این بخش ما قصد داریم به بررسی مخزن پر فروش 200 لیتری پلی اتیلنی بپردازیم. آشنایی با شکل های این مخزن می تواند به شما در استفاده درست از آن کمک کند.

مخزن پلی اتیلن 200 لیتری بر اساس شکل

همانند اکثر مخازن پلی اتیلنی که رایج ترین آن ها در نوع عمودی و افقی در بازار وجود دارد، مخزن 200 لیتری پلی اتیلنی نیز دارای این دو شکل است. عمده مصرفی که برای این مخزن در نظر گرفته می شود، بر حسب شکل آن می تواند متغییر باشد. به طور مثال اکثر مصرف کننده ها، مخزن پلی اتیلن 200 لیتری افقی را برای مصارفی چون ذخیره آب در منازل مسکونی استفاده می کنند.

در واقع مخزن افقی 200 لیتری، یکی از رایج ترین مخزن هایی است که برای ذخیره عمومی استفاده می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ثبت اختراع در ایران چطور صورت می گیرد | معرفی یک اختراع کاربردی

در مقابل مخزن افقی، مخزن عمودی 200 لیتری پلی اتیلنی قرار دارد. این مخزن نیز می تواند برای مصارف عمومی و ذخیره سازی در نظر گرفته شود. اما عمده مصرف مخزن های عمودی 200 لیتری، مرتبط با ذخیره سازی انواع مختلف مواد شیمیایی و صنعتی است.

به طور واضح هنگامی که صحبت از مخزن 200 لیتری عمودی می شود با مصرف صنعتی یا غیر عمومی طرف هستیم. در این نوع از مصرف مایعاتی چون سوخت، الکل، اسید و غیره نگه داری می شود.

نکته ای در باب شکل مخزن پلی اتیلن 200 لیتری

سوای از شیوه استفاده ای که در رابطه با مخزن 200 لیتری عمودی و افقی وجود دارد، افقی یا عمودی بودن به منزله حتمی بودن نوع مصرف برای مایعات خاص یا غیر خاص نیست.

به طور واضح علت اصلی طراحی مخازن به شکل های گوناگون مرتبط با میزان فضای لازم برای نصب مخزن است. به این معنا که مخزن عمودی برای محل هایی که از سطح افقی کمتری برخوردار است می تواند مناسب باشد.

در مقابل مخزن افقی برای محیط هایی که از نظر ارتفاع، کمبود فضا وجود دارد، مخزن افقی می تواند بهترین گزینه باشد.

ساختار مخزن 200 لیتری پلی اتیلنی

مخزن پلی اتیلن 200 لیتری نیز همانند سایر نمونه های رایج در بازار، دارای ساختاری مشابه سایر مخازن پلی اتیلن است. با این تفاوت که در ظرفیت یا حجم ذخیره سازی آن، به نسبت سایر، اختلافاتی وجود دارد.

مخزن 200 لیتری نیز می تواند دارای لایه های متعدد از تک لایه تا سه لایه باشد. همچنین امکان سفارشی سازی لایه به منظور ایزوله کردن کامل مخزن برای مصارف صنعتی نیز وجود دارد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان | مزایا و معایب راه اندازی مشاغل خانگی

باید توجه داشته باشید که همانطور که در ابتدا اشاره شد، شکل مخزن می تواند در نوع استفاده از آن، تاثیر گذار باشد. اما باید دقت داشته باشید که همه چیز به شکل مخزن منتهی نمی شود. یکی از مواردی که باید در نظر گرفت شود،  همین موضوع تعداد لایه های مخزن است.

به منظور ذخیره سازی آب بهتر از از مخزن پلی اتیلن 200 لیتری به میزان دو لایه یا بیشتر استفاده کرد. لایه ها می توانند در مقابل جلبک به عنوان محافظ تلقی شود.

به منظور ذخیره سازی مایعات صنعتی نیز، تعداد لایه بیشتر در مخزن 200 لیتری، می تواند موجب آنتی یو وی شدن مخزن شود. همچنین این تعداد از لایه سبب افزایش مقاومت در برابر انتقال حرارت یا دما نیز می شود.

در نیتجه…

اگر به دنبال خرید یک مخزن جمع و جور برای ذخیره سازی آب هستید یا قصد دارید چندین مخزن نسبتا متوسط برای مصارف صنعتی داشته باشید، مخزن پلی اتیلن 200 لیتری می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

رایج ترین شکل مخزن 200 لیتری، شکل افقی آن است که برای مصارف خانگی کاربرد دارد. لایه موجود در این نوع از مخزن نه تنها برای فضای روشن مناسب است بلکه در مقابل جلبک ها نیز، کاملا مقاوم محسوب می شود.

شکل عمودی مخزن 200 لیتری نیز می تواند بسته به محل نصب و شرایط آن، برای مصارف خانگی نیز مفید باشد. گرچه که این مخزن در بیشتر موارد برای ذخیره سازی های صنعتی هم کاربرد دارد.

در کل اگر قصد خرید یا بررسی بیشتر در رابطه با مخازن پلی اتیلنی دارید، کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به عنوان ارائه دهنده خدمات فروش، خرید، تعمیر و ساخت مخازن در انواع مختلف، همواره آماده پاسخگویی و خدمات رسانی به شما هستیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
آیا می توان به راحتی یک کارخانه تولید سفره یکبار مصرف راه اندازی کرد؟
امتیاز دهید