مخزن پلی اتیلن 1000 لیتری

در بین مخازن با ظرفیت های نسبتا بزرگ یا بزرگ، مخزن پلی اتیلن 1000 لیتری یکی از پر فروش ترین مخازن محسوب می شود. همانطور که از نام این مخزن مشخص است، این منبع ذخیره سازی می تواند 1000 لیتر از انواع مایعات را در قالب چگالی های گوناگون نگهداری کند.

به طور عمده برای محل هایی که به شکل مجموعه ای و نسبتا وسیع اقدام به ذخیره سازی می کنند، مخزن 1000 لیتری بسیار مناسب است. به طور مثال در ذخیره سازی آب برای ساختمان های بزرگ و چند طبقه، استفاده از مخزن 1000 لیتر پلی اتیلنی بسیار رایج است.

نکته ای در باب استفاده ساختمانی در مورد مخزن 1000 لیتری وجود دارد، این است که این مخزن به عنوان یک منبع مشترک برای تمامی واحدها تلقی می شود. به طبع اگر واحدی قصد داشته باشد، به طور شخصی ذخیره سازی کند، منبع کوچک تری نیاز خواهد داشت.

در ادامه به بررسی و توضیحات بیشتری خواهیم پرداخت.

مخزن پلی اتیلن 1000 لیتری بر اساس شکل و طرح رایج

موضوعی که در رابطه با تمامی مخازن پلی اتیلنی وجود دارد، این است که همه این مخزن ها دارای شکل ها یا طرحی هایی از پیش تعیین شده هستند. از همین رو این مخازن را می توان به طور کلی به دو دسته مخزن عمودی و مخزن افقی از لحاظ شکل تقسیم بندی کرد.

شکل و طراحی مخزن، نقش بسیار مهمی در چگونگی نصب آن دارد، در واقع محیطی که در آن قصد دارید مخزن را نصب کنید، می تواند بر حسب میزان فضا، منجر به انتخاب اشکال مختلف مخازن شود. بدون شک مخزن پلی اتیلن 1000 لیتری دارای اندازه ای نسبتا بزرگ است، از همین رو فضای بیشتری را اشغال خواهد کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت دستگاه حفاری ژئوتکنیک

نکته ای که در باب اشکال مخازن 1000 لیتری وجود دارد، همانند سایر مخازن می تواند در کاربری آن نیز ملاحظاتی بیافریند. به طور مثال عمدتا برای ذخیره آب در ساختمان از مخازن افقی استفاده می شود. این در حالی است که برای مصارف صنعتی از جمله ذخیره سازی اسید و الکل، استفاده از مخزن های عمودی بیشتر از افقی رایج است.

اما موضوع بالا به این معنا نیست که برای ذخیره سازی آب در ساختمان، نمی توان از مخزن عمودی استفاده کرد. در واقع اولین موضوعی که تعیین کننده شکل مخزن است، همان مبحث فضای نصب است. ولی به طور کلی روتین استفاده از مخازن، عمدتا به شیوه ای است که گفته شد. یعنی عمودی برای مصارف صنعتی و افقی برای مصارف خانگی و ساختمانی.

ساختار مخازن پلی اتیلن 1000 لیتری

مخزن پلی اتیلن 1000 لیتری همانند اکثر نمونه های رایج در بازار، از همان ساختاری تبعیت می کند که تمامی مخازن پلی اتیلنی بر اساس آن ساخته می شوند. تنها تفاوتی که در این نوع از مخازن به نسبت سایر مخازن مطرح است، ظرفیت یا سایز مخزن است. به این معنا که مخزن 1000 لیتری از نظر ظرفیت در دسته مخازن بزرگ یا نسبتا بزرگ قرار دارد.

مخزن 1000 لیتری بسته به شیوه مصرف و محیط نصب می تواند دارای لایه های مختلفی باشد. از آنجایی که در این مخازن حجم نگهداری مایعات به نسبت مخازن کوچک، زیاد است، از لایه های بیشتری به طور معمول در ساختار بدنه آن ها استفاده می شود.

رایج ترین تعداد لایه در مخزن پلی اتیلن 1000 لیتری از 2 تا 3 لایه شروع می شود و به 4 تا 5 لایه ختم می گردد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
نحوه بالا بردن اعتماد و رضایت مشتریان در خط تولید سفره یکبار مصرف

یکی از نکاتی که به شکلی جدی باید در نظر گرفته شود، موضوع تعداد لایه در مخازن با ظرفیت بالاست. باید توجه داشته باشید هرچه مخزن بزرگ تر باشد، نگهداری از آن به تبع می تواند کمی دشوار باشد. لایه های زیاد به عدم نفوذ باکتری و جلبک نزدن در نگهداری آب کمک می کند. در رابطه با نگهداری مواد اسیدی یا الکلی، از آنجایی که امکان بیشتر ماندن مایعات در مخزن بیشتر از مصارف خانگی یا ساختمانی است، باید در تعداد لایه ها دقت بیشتری لحاظ شود.

به زبان ساده اگر منبع مورد نظر با ظرفیت بالا، به صورت ساختمانی است، چون آب ممکن است بر اساس لوله کشی در جریان باشد (راکد نباشد)، دو تا سه لایه کافی خواهد بود. اما در مصارف صنعتی به سبب اینکه ممکن است مایعات در مدت بیشتری نگهداری شوند (راکد باشد)، استفاده از مخزن هایی که یک لایه فوم نیز دارد می تواند مفید باشد.

در نتیجه…

اگر به دنبال خرید یک منبع ذخیره سازی نسبتا بزرگ یا بزرگ هستید، مخزن پلی اتیلن 1000 لیتری گزینه ای خوبی محسوب می شود. این مخزن بسته به شرایط نصب و نگهداری انواع مایعات می تواند لایه های مختلفی داشته باشد.

مهم ترین نکته ای که در رابطه با مخازن بزرگ و سنگین باید در نظر بگیرید، این است که آیا امکان نصب این مخازن برای محل مورد نظر شما وجود دارد یا خیر! در واقع بسته به محل نصب می توانید از اشکال عمودی، افقی و سایر شکل های سفارشی مخازن 1000 لیتری استفاده کنید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه پرکن تمام اتوماتیک چیست؟

در آخر به منظور اطلاعات بیشتر و مشاوره های لازم در زمینه خرید، فروش، تعمیر و ساخت مخازن پلی اتیلنی، کافی است با ما در شویا صنعت تماس بگیرید.

امتیاز دهید