یکی از بخش های مهم در فرآیندهای صنعتی و تولیدی مربوط به ذخیره سازی و نگهداری محصول در حین و انتهای تولید است. مخزن استیل مواد شوینده یکی از ابزارهایی است که در این موارد به کار می آید. مواد شوینده به دلیل اینکه در بیشتر مواقع دارای اسانس هایی هستند که موجب تغییر رنگ یا تغییر بو در آن می شود، در هر مخزنی نگهداری نمی شوند. خصوصا اگر محل نگهداری مخازن پلی اتیلن باشد، پس از مدتی بو و احتمالا رنگ ماده شوینده به مخزن منتقل خواهد شد.

از همین رو مخازن استیل به نوعی بهترین گزینه برای نگهداری مواد شوینده محسوب می شوند. جالب است بدانید که استیل بودن تنها در نگهداری مواد شوینده کارآمد نیست. برای اینکه بیشتر در این باره صحبت کنیم، تا انتها همراه ما باشید. در این بخش به بررسی ویژگی های جالب مخازن استیل برای مواد شوینده خواهیم پرداخت. این مقاله برای کسانی که خط تولید شوینده دارند می تواند مناسب باشد.

مخزن استیل مواد شوینده

ابتدا بیاییم یک تعریف از این مخازن ارائه دهیم؛ مخزن استیل که با نام میکسر استیل گاها شناخته می شود، یکی از مهم ترین بخش های تولیدی مواد شوینده محسوب می شود. در واقع مخزن استیل، ظرفی است که تمام مواد اولیه لازم برای تولید یک ماده شوینده در آن حل می شود. به طبع این فرآیند حل شدن توسط یک دستگاه میکسر صورت می گیرد.

برخی سعی دارند مخازن استیل و میسکرهای استیل را از هم جدا معرفی کنند. البته که چنین امری امکان پذیر است. به این صورت که هر میکسر استیل می تواند یک مخزن داشته باشد که در حین فرآیند تولید استفاده می شود. در برخی مواقع به دلیل انبوه تولید و کند بودن فرآیند پر کردن مواد در ظروف بازاری، از مخازن استیل برای نگهداری نیز استفاده می شود. اما در کل وقتی صحبت از مخزن استیل مواد شوینده می شود، منظور ما همان مخزنی است که در اختیار میکسر در مسیر فرآیند تولید استفاده می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کاربرد دستگاه پرفراژ سفره یکبارمصرف چیست؟

جالب است بدانید که مخازن استیل در انواع و شکل های مختلف در صنعت های گوناگونی قابل استفاده هستند. از همین رو بسته به کارایی خود، دارای یک الی سه جداره می باشند. تعداد جداره بالا به منظور گرم کردن، سرد کردن و پاستوریزه کردن برخی از سیالات قابل استفاده است. در صنعت تولید مواد شوینده مناسب ترین مخزن، دارای دو جداره است که با نام مخزن دو جداره مواد شوینده شناخته می شود. استفاده از مخازن تک جداره نیز در برخی موارد بسته به نوع مواد می تواند برای مواد شوینده در نظر گرفته شود.

مخزن استیل دو جداره برای مواد شوینده

اطلاق عبارت استنلس به مخازن و میکسرها، بیانگر مقاومت بالا در برابر خوردگی، ساییدگی و زنگ زدگی است. همچنین مقاومت برشی نیز یکی از ویژگی های مرتبط با مخازن استنلس استیل محسوب می شود.

دلیل وجود چنین ویژگی هایی به دوام و کارایی مخزن استیل مواد شوینده مرتبط است. موادی از قبیل مایع دستشویی، شامپو، مایع ظرفشویی و غیره را می توان در این مخازن تولید و نگهداری کرد. وقتی صحبت از ویژگی و تعداد جداره در مخازن استیل می شود، باید توجه داشته باشید که هر چه تعداد جداره بالاتر باشد، در مقابل گرما و سرما، عایق تر است. از همین رو اگر قرار باشد طی یک فرآیند تولید مواد شوینده از حرارتی مناسب استفاده شود، مخزن دو جداره می تواند بهترین گزینه باشد.

مخازن دو جداره، نه مانند تک جداره، حرارت را به خوبی عبور می دهند و نه مانند مخازن سه جداره، عایقی در برابر دما و حرارت محسوب می شوند. با این حساب برای اینکه مواد سوخته نشوند و همچنین نیاز به انرژی و اتلاف حرارت بیشتری نباشد، از مخزن استیل دو جداره برای مواد شوینده استفاده می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
شغل های پردرآمد خانگی | معرفی 5 شغل ساده و کاربردی برای تولید محصولات و خدمات در منزل

ویژگی های فنی مخازن استیل مواد شوینده

مخزن استیل مواد شوینده به منظور اینکه بتواند بهترین کارایی را از خود نشان بدهد، باید مشخصات زیر را دارا باشد:

  1. جنس بدنه باید از ورق استیل 304 یا 316 باشد.
  2. جداره میانی به منظور انتقال حرارت بهتر، لازم است به شکل شانه تخم مرغی طراحی شود.
  3. موتور گیربکسی در مخازن بهتر است ضد جرقه باشد.
  4. وجود سیستم CIP نردبانی می تواند کمک ویژه ای به راحتی فرآیند تولید و نگهداری در این مخازن کند.

باید بدانید که مخازن استیل مواد شوینده عموما در ظرفیت هایی چون 500 الی 3000 لیتر قابل ساخت و طراحی هستند. از همین رو برای اینکه بتوانید در صنعت خود موفق عمل کنید، بهتر است مخزن مورد نظر را بر اساس میزان ظرفیت تولید خود در نظر بگیرید.

در نتیجه…

اگر به دنبال بررسی بیشتر یا خرید مخزن استیل مواد شوینده هستید، لازم است بدانید که این مخازن دارای انواع مختلفی هستند که لازم است به دقت بررسی شوند. مهم ترین ویژگی هایی که مخازن استیل را در مقابل مخازن پلی اتیلن ارجحیت می دهد، بحث دما و به جا ماندن اثر مواد اولیه است. به این معنا که امکان بالا بردن دما در مخازن استیل بیشتر است، زیرا مخازن پلی اتیلن نقطه جوش سریع تری دارند. همچنین از نظر به جا ماندن اثرات مواد اولیه، به جا ماندن بو و رنگ مواد روی بدنه داخلی مخزن پلی اتیلن، خیلی بیشتر از مخزن استیل مواد شوینده است. در آخر به منظور خرید و بررسی های بیشتر کافی است با ما در شویا صنعت در ارتباط باشید. ما به عنوان تولید کننده و ارائه دهنده خدمات مرتبط با مخازن و میکسرها همواره حاضر به ارائه خدمات هستیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خرید میکسر پودر رختشویی
امتیاز دهید