یکی از مهم ترین سوالاتی که در باب خطوط تولید وجود دارد، تفاوت خط تولید مواد شوینده است. این سوال در واقع به یک چیستی مهم در تعیین نوع خط تولید نیز مرتبط است.

در واقع به طور کل دو نوع خط تولید شوینده وجود دارد که با نام شوینده بهداشتی و شوینده صنعتی شناخته می شود. اما این دو نوع بسته به محصولشان دارای شرایط تولیدی خاصی هستند.

به طور مثال برخی گمان می کنند که هر مواد شوینده ای را می توانند در گاراژ یا کارگاه های کوچک خانگی تولید کنند و برخی دیگر معتقدند که تولید مواد شوینده تنها در کارخانه های بزرگ صنعتی امکان پذیر است. در این بخش ما قصد داریم به این ابهامات پاسخ دهیم و روندی مشخص از راه اندازی یک خط تولید شوینده را بررسی کنیم.

تفاوت خط تولید مواد شوینده صنعتی و بهداشتی

توجه به اصول راه اندازی خط تولید مواد شوینده، توجه به چگونگی راه اندازی این خطوط و در کل توجه به مواردی که مشکلات راه اندازی یک خط تولید را پیشگیری می کند، از جمله مواردی است که باید در مبحث تفاوت بین خطوط تولید مختلف مواد شوینده لحاظ شود.

در این بخش ما با تفکیک شوینده های صنعتی و شوینده های بهداشتی به روند تولید آن ها خواهیم پرداخت.

شوینده صنعتی چیست و چطور تولید می شود؟

چه محصولاتی در دسته شوینده های بهداشتی تعریف می شوند؟ مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، شامپو سر و بدن، مایع لباسشویی و به طور کلی تمام محصولات شوینده که به سادگی در سوپرمارکت ها یافت می شود. باید به این موضوع دقت داشت که شوینده های بهداشتی را می توان همان شوینده های خانگی نیز معرفی کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
آیا با میکسر پلی اتیلن می شود مایع ظرفشویی خانگی تولید کرد؟

تفاوت خط تولید مواد شوینده بهداشتی در وهله اول داشتن یک شرکت ثبت شده است. پس از آن لازم است جواز تاسیس مربوط به محصولات قابل تولید را دریافت کنید.

راه اندازی

برای راه اندازی خط تولید پس از موارد بالا لازم است که دستگاه ها را در محل مورد نظر نصب کنید؛ سپس با تهیه مواد اولیه و قوطی، روند تولید را آغاز نمایید. آغاز رسمی تولید با دریافت تایید از سوی بازرسان حوزه مربوطه صورت می گیرد که با دریافت پروانه بهره برداری انجام می شود.

باید توجه داشته باشید که خط تولید مواد شوینده بهداشتی باید توسط کارشناسان از نظر فرمولاسیون نیز آزمایش شود. این آزمایش باید به تاییدیه سازمان غذا و دارو برسد که پس از آن با معرفی محصول، سیب سلامت دریافت می کنید.

شروع به تولید

در مرحله نهایی با دو معقوله استاندارد اجباری و استاندارد تشویقی برای محصولات طرف هستید که در محصولات مرتبط با استاندارد تشویقی، تنها با مجوز سازمان دارو قابل تولید هستند. اما در رابطه با محصولاتی که نیاز به استاندارد اجباری دارند، باید پس از دریافت این استاندارد، اقدام به تولید و فروش کنید.

هر شخص یا هر شرکت مایل به تولید، باید به طور دقیق خودش اقدام به تولید کند. تولید برای شخص یا شرکت دیگر، امکان پذیر نیست. همچنین امکان تولید شوینده بهداشتی، در گاراژ، زیر زمین و غیره به صورت نمایندگی غیر رسمی نیز خلاف قانون است.

نکته پایانی…

در مبحث تفاوت خط تولید مواد شوینده از نظر صنعتی و بهداشتی در این بخش ما سعی کردیم به شرایط راه اندازی این خطوط بپردازیم. در واقع باید توجه داشته باشید که مهم ترین تفاوت این دو خط تولید، در چگونگی قابل دسترس بودن محصولات است. علاوه بر این، نیاز به مجوزهای لازم برای تولید این مواد شوینده، دارای تفاوت هایی است که باید بر اساس مراجع آن ها بررسی شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر پلی اتیلن شامپو

رسمی ترین سازمانی که می تواند تعیین کننده روند تولید خطوط مواد شوینده باشد، سازمان غذا و دارو است.

علاوه بر سازمان مذکور لازم است بدانید که تکیه بر تجارت شرکت ها و مراکزی که اقدام به تولید محصولات مرتبط با راه اندازی خطوط تولید شوینده می کنند نیز می تواند روشی منطقی باشد.

اگر در فکر تولید مواد شوینده هستید، خواندن این مقاله راهنمای خوبی برای شماست:

راهنمای کامل راه اندازی خط تولید مواد شوینده

امتیاز دهید