در حفاری ژئوتکنیک وجود دستگاه های حرفه ای مجهز برای دستیابی به لایه های مختلف خاکی، یک امر کاملا مهم و برنامه ریزی شده است. یکی از این دستگاه ها، دستگاه حفاری ژئو تکنیک یا HDS500 نام دارد.

همانطور که می دانید در حفاری ژئوتکنیک، مغزه گیری و نمونه برداری امری است که به سادگی با روش های دستی امکان پذیر نیست و از طرفی برخی از زمین ها با توجه به ابعاد و نیازی که در آن ها برای نمونه برداری مشاهده می شود، با استفاده از روش دستی، نتیجه خوبی ارائه نخواهد داد. وجود HDS500 در واقع مبتنی بر این امر است که استاندارد های لازم را برای هدف حفاری درست رقم بزند.

با توجه به اهمیت دستگاه مذکور، در این بخش ما به بررسی دستگاه HDS500 خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که شناخت این دستگاه می تواند وابسته به شناخت حفاری ماشینی باشد که در این باب نیز توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

دستگاه حفاری ژئوتکنیک شویا صنعت – مراحل ساخت

در کارگاه صنعتی شویا صنعت

دستگاه حفاری ژئوتکنیک شویا صنعت 

رضایت مشتری

دستگاه حفاری ژئو تکنیک یا HDS500 مبتنی بر روش حفاری ماشینی

به طور کلی حفاری به روش ماشینی یکی از اصولی ترین روش های نمونه برداری از خاک محسوب می شود که به طور معمول در مقایسه با روش دستی نیز بسیار آسان تلقی می شود. نکته مهمی که در رابطه با روش ماشینی وجود دارد، ایمنی و دقت بالایی است که دستگاه های مبتنی بر روش ماشینی از خود نشان می دهند.

در روش حفاری ماشینی با استفاده از دستگاه HDS500، بخشی از زمین را می توان به منظور مطالعه و نمونه برداری، به اندازه قطر 10 الی 20 سانتی متر حفاری کرد. به زبان ساده با استفاده از این دستگاه می توان بخشی از خاک را از سطح مورد نظر جدا کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
هزینه های راه اندازی خط تولید مواد شوینده

اما نکته ای که در باب استفاده از دستگاه مذکور و در کل در انجام حفاری ماشینی وجود دارد، عمق یا سطحی است که حفاری می شود. بر این اساس ما با انواع مختلفی از حفاری طرف هستیم:

  1. ژئو تکنیک مته ای
  2. ژئو تکنیک ضربه ای
  3. ژئو تکنیک شستشویی
  4. ژئو تکنیک دورانی
  5. حفاری ژئو تکنیک به روش مغزه گیری

هر کدام از این انواع بسته به هدف حفاری می تواند دستگاه مخصوص به خودش را داشته باشد. اما جالب بودن ماجرا در استفاده از دستگاه حفاری ژئو تکنیک یا HDS500 در این است که این دستگاه می تواند بر پایه اکثر انواع حفاری ها کاربرد داشته باشد.

در واقع با توجه به اینکه HDS500 یک دستگاه عمومی نیز شناخته می شود، می تواند بسته به نیاز بر پایه انواع نیازهای حفاری، نقش آفرینی کند.

در ادامه به توضیحات دقیق تری در باب دستگاه HDS500 خواهیم پرداخت.

شناختی اساسی از حفاری ژئو تکنیک با HDS500

دستگاه حفاری ژئو تکنیک HDS500 مطرح ترین و پرکاربرد ترین ابزار در حوزه حفاری خاک است. این دستگاه با بدنه ای تماما فلزی ساخته شده است. بدنه این دستگاه علاوه بر فلز با لایه عایق زرد رنگ نیز پوشیده شده است که جلوه ای ایمن را از آن نشان می دهد.

نیروی محرکه در نظر گرفته شده در این دستگاه از یک موتور دویست 4 سلیندری تشکیل شده است که توانی بالا را از خود نشان می دهد. این توان برابر با 65 اسب بخار است.

گیربکس دستگاه HDS500 یک سیستم آلمانی است که 5 سرعت متفاوت در انجام فعالیت را پشتیبانی می کند. این گیربکس در نوع خود یکی از نمونه های منحصر به فرد نیز شناخت می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه تولید سفره یکبار مصرف

وجود ترانسمیشن 2 دور با سرعت اسپیندل برابر با 0 تا 1200 دور در دقیقه نیز یکی دیگر از قابلیت های دستگاه حفاری ژئو تکنیک است.

بر اساس نمونه های تست شده و آماری که از دستگاه حفاری ژئو تکنیک یا HDS500 وجود دارد، کورس حفاری این دستگاه برابر با 60 سانتی متر است که این عمق می تواند برای لایه های مختلف سطحی بسیار مناسب باشد. همچنین لازم به ذکر است که توان آزمایش شده در میزان عمق استفاده شده در حفاری برای این دستگاه برابر با 500 متر است. با این حساب با امکان تنظیم زوایای حفاری از 0 الی 90 می توان نتیجه ای بسیار قابل قبول از این دستگاه دریافت کرد.

یکی از دیگر از نکات بسیار مهم در رابطه با HDS500 در این است که این دستگاه  قابلیت نصب وینچ مخصوص وایر لاین دارد. این امکان می تواند یک خصوصیت هیدرولیکی عالی را برای حفاری توسط این دستگاه رقم بزند.

در نتیجه…

اگر به دنبال بهره مندی از یک نمونه عالی در حفاری هستید، دستگاه حفاری ژئو تکنیک یا HDS500 به سبب کارایی بالا و توانایی انجام انواع حفاری یک گزینه کاملا تست شده و قابل تضمین است. این دستگاه که وزنی برابر با 2700 کیلوگرم دارد، در نمونه های عمومی برای انجام حفاری ژئوتکنیک، یکی از ایمن ترین دستگاه هایی است که می توان یافت.

وجود سیستم هیدرولیکی قدرتمند HDS500 با امکان اتصال وایر لاین نیز این دستگاه را می تواند از نمونه های مشابه نیز در جایگاه برتری قرار دهد. ما در شویا صنعت خدمات حفاری ماشینی را با این دستگاه برای شما انجام می دهیم و برای بهره مندی از این خدمات کافی است با ما تماس بگیرید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
تفاوت خط تولید مواد شوینده بهداشتی و مواد شوینده صنعتی
امتیاز دهید