برای خرید دستگاه پرکن مایعات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

دستگاه پرکن به دو صورت مایع و جامد تولید می گردد و هر کدام از این دو دارای انواع مختلفی می باشند. خرید دستگاه پرکن مایعات به علت اینکه دارای انواع مختلف است، می تواند برای افرادی که تازگی به این عرصه وارد شده اند، کمی سخت و دشوار باشد و نتوانند آن صورتی که باید انتخاب مناسبی برای خط تولید، کارخانه یا کارگاه خود داشته باشند. به همین جهت ما در این مقاله می خواهیم شما را در امر خرید بهترین دستگاه پرکن مایعات یاری و راهنمایی کنیم تا یک انتخاب و خرید مناسب داشته باشید. پس ما را تا انتهای این مقاله یاری نمایید.

دستگاه پرکن مایعات چه نوع دستگاهی می باشد؟

به دستگاه های گفته می شود که برای پر نمودن مایعات مختلف در ظروف مورد نظر و بسته بندی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه را می توان در صنایع مختلف و به علت متنوع بودن به طرق مختلف استفاده و از کارایی آنها نهایت به ه را برد.

از کاربردهای دستگاه پرکن مایعات می توان به: صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع آرایشی و بهداشتی و … اشاره نمود. دستگاه پرکن مایعات به دو شکل مایعات غلیظ و مایعات رقیق تقسیم می گردد و هر کدام دارای انواع مختلفی می باشند.

انواع دستگاه پرکن

در زمان انتخاب و قبل از خرید دستگاه پرکن مایعات باید توجه نمود برای چه نوع مایعاتی می خواهیم از دستگاه پرکن استفاده نماییم و به این صورت بهترین دستگاه پرکن مایعات که با مواد تولیدی ما همخوانی دارد را انتخاب و استفاده نماییم. دستگاه پرکن مایعات دارای انواع مختلف می باشد که به طور کلی به دو دسته: دستگاه پرکن مایعات رقیق و دستگاه پرکن مایعات غلیظ تقسیم بندی می گردد. البته بر اساس کارکرد هم به سه دسته کلی تقسیم می گردد که شامل: دستگاه پرکن‌ دستی، دستگاه پرکن‌ نیمه اتوماتیک و دستگاه پرکن اتوماتیک می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
بهترین شغل برای خانم ها | معرفی دو شغل پرسود و خلاقانه

نحوه انتخاب و خرید دستگاه پرکن مایعات

همانطور که گفته شد دستگاه پرکن مایعات دارای انواع مختلف بوده و به همین جهت باید در زمان خرید دستگاه پرکن مایعات به نوع مایعاتی که می خواهید تولید و بسته بندی نمایید توجه کنید.

البته در زمان خرید نکاتی هم وجود دارند که در صورتی که به آنها توجه گردد باعث می شود تا شما از خرید خود رضایت کافی و جامع ای را ببرید. در ادامه شما را با نکاتی که باید قبل از خرید دستگاه پرکن مایعات به آنها توجه نمایید را آشنا می سازیم.

به جزئیات محصول خود توجه نمایید.

در ابتدا انتخاب باید بدانید که محصول تولیدی شما گرانروی آن کم است یا زیاد، یعنی آیا مایع غلیظ است یا رقیق می باشد. پس از آن می توانید تصمیم بگیرید که آیا به دنبال دستگاه پرکن مایعات غلیظ باشید یا به دنبال دستگاه پرکن مایعات رقیق.

مایعات تولیدی گازدار هستند؟

باید ببینید محصول مایعی که در حال تولید آن هستید دارای گاز است یا بدون گاز، در صورتی که دارای گاز می باشد، همچون نوشابه، باید به فکر دستگاه پرکن ضد فشار باشید. این دستگاه پرکن برای پر نمودن بطری مناسب محصول گاز دار ساخته شده است.

با کمک این دستگاه محصول گازدار بدون هیچ مشکلی در بطری وارد و بسته بندی می گردد.

به نوع ظرف برای پر کردن توجه شود.

باید به این نکته هم توجه نمایید که چه نوع ظرفی را می‌خواهید پر نمایید؟ به این صورت مشخص می گردد که دستگاه باید از چه تکنیکی برای پر نمودن استفاده نماید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
نکات موثر در رابطه با دستگاه پرکن

مثلاً، بعضی از پرکن ها بطری ظرف را از قسمت بالا می‌ گیرند، در صورتی که بعضی دیگر از کنار آن را می‌ گیرند. پس، در صورتی که بطری شما دارای یک درپوش یا درب منحصر به فرد می باشد، امکان دارد دستگاه پرکنی که از بالا می گیرد برای نوع خاصی از ظرف کارایی نداشته باشد. به همین صورت، در صورتی که بطری شما خیلی پهن باشد، پرکنی که ظرف را از کنار آن می گیرد، به احتمال بسیار بهترین انتخاب برای احتیاجات تولیدی شما نخواهد بود.

توجه به میزان تولید

قبل از خرید دستگاه پرکن مایعات به این نکته توجه فرمایید که میزان تولید شما در حال حاضر و در آینده به چه مقدار می باشد. شاید بگویید در ابتدا کم ولی در آینده افزایش پیدا کند. در این زمان در صورتی که مایل هستید کار خود را به مرور افزایش دهید، به فکر دستگاه برکت. با کارایی بهتر باشید. دستگاه های کوچک درست است که از نظر قیمتی مناسب و همچنین از نظر تولید فعلی شما همخوانی دارند، اما در آینده و با افزایش تولید نمی توانند برای شما کارایی مثبتی داشته و جوابگو نخواهند بود. همچنین به علت تعویض دستگاه باعث متحمل شدن هزینه اضافی برای شما خواهند شد.

دستگاه پرکن دستی، دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک با دستگاه پرکن تمام اتوماتیک، کدام یک؟

در زمان خرید دستگاه پرکن مایعات باید توجه کنید که می خواهید دستگاه شما از کدام نوع (دستی، نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک) باشد. هر کدام از این دستگاه های یاد شده می توانند به خودی خود یک انتخاب شایسته باشند. به عنوان مثال دستگاه پرکن دستی برای تولید خانگی یک انتخاب ایده آل می باشند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مته دیابوریت در حفاری | مزایا معایب و کاربرد های این قطعه

یا دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک می تواند انتخاب مناسبی برای اکثر مشاغل کوچک باشد و دستگاه تمام اتوماتیک برای کارخانجات بر گ که تولیدات بسیاری دارند گزینه مقرون به صرفه و کارآمدتری می باشد.

قیمت دستگاه پرکن مایعات

توجه به قیمت هم در زمان خرید مهم است. شما می توانید بسته به بودجه ای که برای خرید دستگاه تعیین نموده اید، دستگاه مناسب با بودجه خود را خریداری کنید.

هر چه دستگاه پرکن مایعات پیشرفته تر و مجهزتر باشد از نظر قیمتی هم دارای قیمت بالاتری خواهد بود.

چرا انتخاب دستگاه پرکن مایعات مهم است؟

بهتر است بدانید دستگاه پرکن در تماس مستقیم با محصول مورد نظری است که شما در حال تولید آن هستید. پس به غیر از توجه به کارایی عملیاتی، باید بتواند کیفیت و بهداشت محصول را تحت تاثیر قرار داده و حفظ نماید. در صورتی که از یک دستگاه پرکن نامناسب استفاده گردد می تواند روی سلامت و کیفیت محصول تاثیر گذاشته و باعث نابودی سرمایه شما شود.

در آخر

در زمان خرید دستگاه پرکن مایعات حتما به نوع محصول تولیدی، برند سازنده دستگاه پرکن مایعات، نوع دستگاه پرکن مایعات و … توجه نمایید. به این صورت شما می توانید بهترین انتخاب و خرید را برای تولیدی خود داشته باشید و باعث بالا رفتن بهروری و کیفیت محصولات خود شوید و به سود قابل توجهی دست پیدا کنید.

5/5 - (4 امتیاز)