انواع نازل های پرکن و کاربرد هر یک از آنها

نازل پر کن بسته به مواد قابل تزریق و مدل دستگاه در مدل های مختلفی همچون: نازل پرکن مخروطی وارونه، نازل پرکن نشیمن مخروطی، نازل سریز و … تقسیم بندی می شود. ما در این مقاله اقدام به معرفی انواع نازل های پر کن خواهیم کرد و می بینم که نازل های نام برده شده چه کارایی می توانند داشته باشند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات

قبل از اینکه بخواهیم شما را با انواع نازلها آشنا سازیم، بهتر است ببینیم دستگاه پرکن مایعات چه کاربردهایی خواهد داشت. از دستگاه پرکن مایعات می توان هم برای محصولات غذایی: انواع سس ها، انواع نوشیدنی ها، لبنیات و … و هم محصولات غیر خوراکی: مواد شوینده، انواع کرم ها، آرایشی و بهداشتی و … استفاده نمود.

به طور کلی دستگاه پرکن مایعات برای مواد با ویسکوزیته کم، متوسط و بالا در صنایع مختلف: غذایی، دارویی، شیمیایی، خودرو سازی و … قابل استفاده و امکان پرکردن و بسته‌ بندی محصولات را با بهترین کیفیت امکان پذیر می نماید. دستگاه های پرکن در انواع دستگاه پرکن مایعات غلیظ، دستگاه پرکن مایعات رقیق، دستگاه پرکن مواد شوینده، دستگاه پرکن مواد شیمیایی و دستگاه پرکن مایع ظرفشویی در وبسایت شویا صنعت موجود می باشند و شما با تماس با متخصصین ما می توانید اطلاعات جامعی کسب نمایید.

نازل های پرکن چیست؟

می توان نازل ها را جزو مهم ترین قسمت های دستگاه پرکن مایعات دانست. با کمک نازل پرکن تزریق مواد درون ظروف به سادگی و راحت انجام میپذیرد و باعث بالا رفتن سرعت کار تولید می گردد.تعداد نازل ها می تواند بسته به حجم محصول قابل تولید روزانه متغیر باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کاربرد دستگاه پرفراژ سفره یکبارمصرف چیست؟

یک دستگاه صنعتی می تواند بسته به نظر مشتری: تک نازله، دو نازله یا چهار نازله باشد.در ادامه شما را با انواع نازل های پرکن که در دستگاه های صنعتی پرکن مایعات قابل استفاده می باشند، آشنا می سازیم، پس همچنان با ما همراه باشید.

نازل پرکن مخروطی وارونه

بگذارید در ابتدا شما را با نازل پرکن مخروطی وارونه که جزو ایده آل ترین گزینه ها می تواند برای دستگاه پرکن مایعات باشد آشنا سازیم. از نازل پرکن مخروطی وارونه به منظور تزریق کردن مواد نرم و پراکنده استفاده می شود و جزو بهترین گزینه ها برای سس های همگن، کرم ها و دیگر محصولات چسبنده مایع به حساب می آید.نازل پرکن مویرگییکی دیگر از انواع نازل های پرکن می توان به نازل پرکن مویرگی اشاره نمود.

با کمک گرفتن از نازل مویرگی این امکان فراهم است تا جریان به صورت آرام در حالت وصل و قطع ارائه گردد.این نوع نازل برای تزریق کردن بدون چکه طراحی و ساخته شده است و برای موادی همچون بستنی و سوپ می تواند کارایی بالایی داشته باشد. شما می توانید در صورت تمایل نازل پرکن مویرگی را در مدل های تک و چند نازل طراحی شده است را خریداری و در خط تولید خود قرار دهید.

 نازل پر کن نشیمن مخروطی از انواع نازل های پرکن

نازل پرکن نشیمن مخروطی هم می تواند یکی از گزینه های عالی برای دستگاه پرکن مایعات باشد. در این نازل بستن در پایین انجام می پذیرد و هیچگونه چکه ای نخواهد داشت. از نازل پرکن نشیمن مخروطی برای موادی همچون بستنی، کرم های غلیظ، نوشیدنی ها و موادی همچون سوپ ها طراحی گردیده است. این نوع از نازل در سایز های 10میلیمتر تا 50 میلیمتر امکان طراحی و ساخت دارند و البته این را هم بیان نماییم که در طول های متفاوت به منظور پر نمودن از بالا و از پایین به بالا طراحی و ساخته شده است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه حفاری ژئوتکنیک خاک

نازل سرریز

یکی دیگر از نازل ها که می توان از آن در خط تولید مایعات کف کننده استفاده نمود، نازل سریز می باشد. به عبارتی باید بگوییم نازل های پرکن سرریز می تواند برای مایعاتی که پس از پر نمودن اضافه مواد از مسیر برگشت خارج گردیده است، استفاده می گردد و این عمل به پر نمودن مواد در یک سطح برابر می توان کمک شایانی نماید.

این مورد را هم اضافه کنیم این نوع نازل در مدل های مختلف طراحی و ساخته می شود.نازل پرکن با کدهای گوناگوناز نازل پرکن با کدهای مختلف می توان برای مایعاتی که ویسکوزیته کم تا متوسط دارند، استفاده می گردد.

نازل پرکن ظروف عمیق

برای پرکردن ظروفی که عمق بسیاری دارند، احتیاج به نازلی می باشد که بتواند از کف ظروف امکان پر نمودن را داشته باشد. این کار توسط نازل پرکن ظروف عمیق امکان پذیر می باشد. این را هم اضافه نماییم که نازل پرکن ظروف عمیق از تکنولوژی آب بند استیل رو استیل برخوردار است.

نازل پرکن اسید

یکی دیگر از انواع نازل های پرکن مایعات، نازل پرکن اسید می باشد. در این نوع از نازل از جک پنوماتیک از جنس تفلون استفاده شده است. هر دو در یک پکیج قرار گرفته تا استفاده آن در تمامی محیط های اسیدی امکان پذیر گردد.

البته نازل های دیگری هم موجود هستند که می توان از آنها نهایت استفاده و بهره را برد، در ادامه به آن ها هم اشاره می نماییم. این نازل ها عبارتند از:

  • نازل سر سوزنی
  • نازل آب بند استیل
  • سیلندر دستگاه پر کن
  • نازل سر کونیک رزوه ای
  • نازل پرکن ادکلن
قدمی دیگر تا کارآفرینی
مخزن پلی اتیلن مکعبی

چه ظروفی برای دستگاه پرکن مایعات مناسب است؟

این امکان فراهم است تا به منظور بسته بندی مایعات رقیق و غلیظ از انواع بطری، قوطی، مخازن دارای اسپری، سطل و … استفاده نمود.

می توان گفت محدودیتی در انتخاب ظرف وجود ندارد، فقط این نکته را بیان کنیم، بعضی از دستگاه های پرکن مایعات از ظروف خاصی استفاده می نمایند و نمی توان یک دستگاه پرکن مایعات را برای انواع ظروف استفاده کرد.

نحوه عملکرد دستگاه پرکن مایعات به چه صورت است؟

با پیشرفت هایی که صورت گرفته دستگاه پرکن مایعات از نظر نحوه عملکرد به دو دسته تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم بندی می شود.

چرا تعداد نازل در دستگاه پرکن مایعات اهمئت دارد؟

هر چه تعداد نازل بیشتر باشد، سرعت پرکردن ظروف هم افزایش پیدا خواهد کرد. پس برای تولیدکنندگانی که مایل به تولید انبوه هستند وجود دستگاه پرکن چند نازله بسیار مهم تلقی خواهد شد.

بهتر است بدانید که دستگاه پرکن دو نازله به صورت روتاری و هم به صورت خطی تولید می گردد.

در اخر

امروزه تولید کنندگان به دلیل بالا بردن افزایش تولید خود احتیاج به دستگاه هایی دارند که آنها را در امر تولید یاری نمایند و وجود نیروی کار انسانی نمی تواند آنگونه که باید به افزایش بهره‌وری کمک شایانی نماید. یکی از دستگاه های مهم که در بیشتر خط تولیدها وجودش حیاتی و مهم است، دستگاه پرکن مایعات می باشد. هر چه نازل پرکن مایعات بیشتر باشد، سرعت و افزایش تولید هم افزایش پیدا خواهد کرد.شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در تماس بوده و اطلاعات بیشتری را در زمینه نازل های پرکن کسب نمایید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مخزن میکسر دار چیست؟
5/5 - (4 امتیاز)