نکات موثر در رابطه با دستگاه پرکن

دستگاه پرکن برای تولید کنندگانی که دارای کسب و کارهایی می باشند که برای بسته بندی از بطری و کیسه استفاده می نمایند بسیار مناسب و کارآمد می باشد. اگر مایل هستید تا با نکات موثر در رابطه با دستگاه پرکن آشنا گردید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما به شما نکات موثر در رابطه با دستگاه پرکن و همچنین انواع دستگاه پرکن را شرح و بیان خواهیم نمود.

به عنوان یک تولید کننده بهتر است بدانید، دستگاه پرکن در انواع مختلف ساخته شده و باعث می شود تا سرعت روند کار بهبود و افزایش پیدا نماید و تا صدها بطری را در مدت زمان بسیار کم و با اندازه استاندارد پر و بسته بندی نمود.

دستگاه پرکن

دستگاه پرکن امروزه به عنوان یکی از کارآمدترین دستگاه ها در خط تولید می باشد. این دستگاه در دو نوع دستگاه پرکن جامد و دستگاه پرکن مایع ساخته می شود. البته هر کدام از این ها نیز در انواع مختلف ساخته می شوند که در ادامه شما را با آنها آشنا می سازیم.

دستگاه پرکن جامدات

از این دستگاه به منظور پر نمودن مواد جامد گوناگون قابل استفاده می باشد. این دستگاه به 3 دسته تقسیم می گردد:

  • دستگاه پرکن مواد خمیری
  • دستگاه پرکن مواد پودری
  • دستگاه پرکن حبوبات

دستگاه پرکن مایعات از انواع دستگاه پرکن

یکی دیگر از دستگاه‌های پرکن، دستگاه پر کن مایعات می باشد. این دستگاه به منظور پر نمودن انواع مایعات همچون: عرقیجات، مواد غذایی مایع، مواد شیمیایی مایع و … را در بطری، ظرف و … قابل استفاده هستند. دستگاه پرکن مایعات هم به دو دسته پرکن مایعات رقیق و دستگاه پرکن مایعات غلیظ ساخته شده و هر کدام مزایا و کاربرد مختص به خود را دارا می باشد. پس شما به عنوان یک تولید کننده می توانید با کمکاین دستگاه پرکن انواع مایعات از جمله: آب، آبمیوه، سرکه، شربت، عرقیجات خوراکی، شیره خرما، نوشیدنی های رقیق و غلیظ، گلاب، آبلیمو، تینر، ضدیخ، مکمل بنزین، آب رادیاتور، شیشه شور، روغن موتور، روغن های خوراکی، عسل، وازلین، شامپو، مایع ظرفشویی، ژل آتش زا، نوشیدنی های گازدار، سس ها، روغن پخت و پز، سوپ، سس سالاد و … را با اندازه دقیق و استاندارد در ظروف مورد نظر ریخته و بسته بندی نمایید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه عرض 90 ژوکسین | خرید، فروش و قیمت دستگاه عرض 90 ژوکسین

دستگاه پرکن مواد جامد و دستگاه پرکن مواد مایع به دو صورت تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته شده و به عنوان تولید کننده شما می توانید بسته به بودجه و نیاز خود یکی از این دو نوع از پرکن را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

نکات موثر در رابطه با دستگاه پرکن

همانطور که گفته شد دستگاه پر کن دارای دو نوع است که شامل دستگاه پرکن جامد و دستگاه پرکن مایع می شود. هر کدام از این دو نوع هم دارای انواع مختلفی می باشد. با ما همراه باشید تا شما را با نکات موثر در رابطه با دستگاه پرکن مختلف آشنا سازیم.

نکات موثر در رابطه با دستگاه پرکن مایعات

وجود تنوع بالا در کاربرد دستگاه پرکن مایعات منجر گردیده تا این دستگاه به عنوان منبع مناسب به منظور کسب درآمد عالی برای صنعت و همچنین برای درآمد خانواده ها تبدیل گردد.

در ابتدا از دستگاه پرکن مایعات به شکل دستی استفاده می شد. پس از آن به صورت نیمه اتوماتیک و امروزه با همت مهندسان و طراحان دستگاه تمام اتوماتیک پرکن مایعات ساخته و توانست کیفیت و سرعت در بسته بندی را افزایش دهد.

در ادامه شما را با انواع دستگاه پرکن مایعات به صورت خلاصه آشنا خواهیم کرد.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

از پرکاربردترین دستگاه پرکن مایعات می توان به دستگاه پرکن مایعات غلیظ اشاره داشت. کاربرد این دستگاه بیشتر برای مایعات و سیالات با گرانروی بالا می باشد که نمی توان به راحتی آنها را به داخل ظروف منتقل و بسته بندی نمود. از جمله این معایعات غلیظ که دستگاه پرکن مایعات غلیظ برای بسته بندی آنها مناسب می باشد می توان به روغن و گریس در صنعت پالایشگاه و نفت، بسته بندی انواع شربت و عصاره های غلیظ، مواد دارویی خاص و بسته بندی رنگ های پلاستیکی و پلیمری اشاره داشت. در صورت خرید دستگاه پرکن مایعات غلیظ می توانید از این سایت خرید مطمئن و با کیفیتی را برای خود داشته باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
سایت ایده کارآفرینی | ایده های خلاقانه برای کسب درآمد

دستگاه پرکن مایعات رقیق

یکی دیگر از انواع پر کن مایعات، پرکن مایعات رقیق می باشد. این دستگاه برای مایعاتی که حرکت آنها روان و راحت تر می باشد قابل استفاده می باشد. از جمله این نوع از مایعات می توان به: الکل ها، شربت های رقیق، مواد نفتی، مایعات دارویی و … اشاره داشت. اگر به دنبال دستگاه پرکن مایعات در حوزه کسب و کار خانگی هستید، خرید دستگاه پرکن مایعات رقیق می تواند انتخاب مناسبی برای شما عزیزان باشد.

دستگاه پرکن مایعات کوچک

این دستگاه پرکن را می توان به دو حوزه مایعات رقیق و غلیظ تقسیم بندی نمود. این دستگاه برای کارگاه های خانگی و کوچک یک انتخاب ایده آل می باشد و همچنین برای این کارگاه ها از نظر اقتصادی هم به صرفه می باشد.

دستگاه پرکن مایعات صنعتی

برای مصارف صنعتی انتخاب دستگاه پرکن کوچک نمی تواند گزینه مناسب و به صرفه ای باشد. در این مورد مسئله تغییر می کند و باید از دستگاهی استفاده کرد که برای تولیدات بالا جوابگو و مناسب باشد.

دستگاه پرکن مایعات صنعتی برای بسته بندی در حجم های بالا به عنوان یک دستگاه پیشرفته بسیار کارآمد و مناسب می باشد.

نکات موثر در رابطه با دستگاه پرکن مواد جامد

با کمک گرفتن از دستگاه پرکن خشک می توان انواع مواد گرانولی همچون: قند، آرد، شکر، حبوبات، میوه خشک و … را در ظروف پلاستیکی و کیسه های سلفونی پر و بسته بندی نمود.

این دستگاه به منظور استفاده در کارگاه، کارخانجات، مغازه و منازل کاربردی می باشد.

این دستگاه بسته به وزن کیسه ها، عملکرد سیستم و سرعت پرکردن به سه دسته: دستی، نیمه اتومات و اتومات تقسیم می گردد. در ادامه شما را با انواع دستگاه پرکن ‌پودر آشنا می سازیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
5 نکته برای تشخیص میکسر استیل با کیفیت بالا

دستگاه پرکن توزینی

برای بسته بندی محصولات و موادی همچون: برنج، میوه هشک، آجیل، مواد پودری و … که حجم و وزن آنها بطور کامل باید دقیق باشد دستگاه پرکن توزینی انتخاب مناسبی می باشد.

با کمک این دستگاه نوا  به اندازه تعیین شده وارد کیسه یا ظرف مورد نظر شده و پس از آن اتمام اندازه مورد نظر متوقف می گردد.

دستگاه پرکن حجمی و پودری

از دیگر انواع دستگاه پرکن جامد می توان به دستگاه پرکن حجمی و پودری اشاره داشت.

این دستگاه برای محصولاتی همچون: ادویه، کامائو، پودر ماشین لباسشویی و … که به صورت پودر و جامد هستند انتخاب ایده آلی می باشد. دستگاه پرکن حجمی و پودری هم به چند دسته تقسیم می گردد که شامل: دستگاه کیسه پرکن، دستگاه قوطی پرکن و … اشاره داشت.

نکات موثر در رابطه با انتخاب دستگاه پرکن

حال شما را با چند نکته مهم در انتخاب دستگاه پرکن آشنا می سازیم:

سرعت پرکن: سرعت دستگاه یکی از نکاتی است که باید حتما به آن توجه گردد. سرعت پرکن بسته به نوع: دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک بودن متفاوت می باشد.

جنس دستگاه: جنس دستگاه باید به صورتی باشد تا در برابر زنگ زدگی مقاوم و از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

مدل دستگاه: دستگاه پرکن به سه صورت: تمام انوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی می باشد. قبل از خرید بسته به میزان و نوع محصول دستگاه مناسبی باید خریداری شود.

خطای دستگاه: حتما از دستگاهی که خطای بسیار پایینی دارد استفاده شود. به طور کلی هیچ دستگاهی بدون خطا نخواهد بود.

حجم پرکردن: از دیگر نکات انتخاب دستگاه پرکن مناسب، حجم و میزان پرکردن دستگاه می باشد. بهتر است دستگاهی انتخاب شود که دامنه وسیع تری از حجم را مورد پوشش قرار دهد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش میکسر مواد شوینده

تایمر و سنسور: انتخاب دستگاه دارای تایمر و سنسور باعث می شود تا دقت کافی و ایجاد خطا کاهش پیدا کند.

عملکرد دستگاه: عملکرد آسان دستگاه باعث می شود تا به راحتی کنترل گردد.

گارانتی: داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش باعث می شود تا در صورت بروز مشکل یا ایرادی بتوان از گارانتی و خدمات پس از فروش آن بهره برد.

حجم قیف پرکن: نکات موثر در رابطه با انتخاب دستگاه پرکن حجم قیف دستگاه پرکن می باشد. ابتدا حجم مورد نظر را بسنجید و سپس حجم قیف دستگاه پرکن را انتخاب نمایید.

خرید دستگاه پرکن

همانطور که اظهار داشتیم دستگاه پرکن انواع مختلف با کارایی های متفاوت دارد. به همین جهت باید بگوییم قیمت هر کدام از آنها متفاوت می باشد و بسته به نوع اتومات یا تمام اتومات بودن دستگاه قیمت می تواند دارای کمی متفاوت باشد.

البته این را هم متذکر شویم که به دلیل نوسانات ارزی در کشور نمی توان قیمت تمام شده ای را برای خرید انواع دستگاه پرکن بیان نمود.

از عواملی که باعث تاثیر بر روی قیمت انواع دستگاه پرکن می شود به این شرح می باشد:

  • نوع دستگاه و برند
  • نوع ماده و حجم آن
  • سرعت دستگاه در پرکردن و بسته بندی
  • میزان برق مصرفی
  • جنس دستگاه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

جمع بندی

دستگاه های پرکن انواع مختلفی دارند که علاوه بر مواردی که در این مقاله ذکر شد، انواع دستگاه پرکن شوینده، دستگاه پرکن مواد شیمیایی و دستگاه پرکن مایع ظرفشویی نیز وجود دارند که هر کدام با توجه به نکات موثر در خرید دستگاه پرکن که به آن اشاره کردیم می توانند بسیار کارآمد عمل کنند و به شما در راه اندازی خط تولید انواع کارگاه ها یاری کنند.

5/5 - (4 امتیاز)