انواع مکانیسم دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات چیست؟ مکانسیم دستگاه پرکن مایعات به چه صورت است؟ انواع مکانیسم دستگاه پرکن مایعات چیست؟ مزایای استفاده‌ از دستگاه پرکن چه می تواند باشد؟ برای افرادی که مایل هستند یک تولیدی کوچک یا بزرگ برای خود تأسیس و راه اندازی نمایند، ممکن است این سوالات و همچنین سوال های دیگری هم پیش بیاید. ابتدا قبل از اینکه بخواهید اقدام به تأسیس کارخانه تولیدی خود کنید، باید اطلاعات کافی در زمینه راه اندازی کارخانه، خط تولید و … داشته باشید و بدون کسب مهارت و با آشنا بودن با دستگاه های مورد احتیاج باعث می گردید تا در آینده نزدیک به مشکلات اساسی برخورد نکنید.

امروزه با پیشرفتهایی که در تکنولوژی و فناوری ایجاد شده است، بیشتر کسب و کارهای کوچک و بزرگ به منظور خدمت رسانی و تامین محصولات مورد احتیاج خانوارها تشکیل و تأسیس گردیده است. این کسب و کارها با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا کالا و خدمات خود را با ابزار و لوازم با کیفیت تولید و در بسته بندی های بهداشتی و مهر و موم شده به بازار و خانوارها عرضه می نمایند. یکی از ابزارها و دستگاه های مورد احتیاج در کارخانجات تولیدی، دستگاه پرکن می باشد.

این دستگاه به دو شکل دستگاه پرکن مایعات و دستگاه پرکن جامدات طراحی و ساخته شده است که هر کدام دارای انواع مختلفی می باشند. در این مقاله مقصود ما دستگاه پرکن مایعات می باشد و می خواهیم با انواع مکانیسم دستگاه پرکن مایعات آشنا گردیم. اگر شما هم مایل هستید با انواع مکانسیم دستگاه پرکن مایعات آشنا گردید، و به فکر یک کسب و کار جدید می باشید و انتخاب شما در این زمینه است پیشنهاد می کنیم، این مقاله را از دست ندهید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت میکسر پلی اتیلنی

دستگاه پرکن مایعات

قبل از اینکه در این مقاله ما با انواع مکانیسم دستگاه پرکن مایعات آشنا شویم، ابتدا باید ببینیم دستگاه پرکن مایعات چیست؟

دستگاه پرکن مایعات دستگاهی می باشد که برای پر کردن حجم یا وزن مشخصی از مایعات با حالات، چگالی و ویسکوزیته متفاوت قابل استفاده می باشد.

این دستگاه به طور کلی در دو نوع دستگاه پرکن مایعات رقیق و دستگاه پرکن مایعات غلیظ ساخته و تولید می گردد. هر کدام از این دستگاه کاربرد مختص به خود را داشته و بسته به غلظت مواد می توانند کارایی خود را نشان دهند. مثلا دستگاه پرکن رقیق برای مایعات غلیظ کاربردی و انتخاب مناسبی نمی باشد و باعث می گردد ضررهای مالی جبران ناپذیری را تولید کننده متحمل گردد. پس در زمان انتخاب دستگاه پرکن مایعات به تولیدات خود توجه کرده و ببینید غلظت مواد چگونه می باشد و بسته به آن دستگاه مورد نظر را خریداری نمایید. دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق هم البته در دو نوع تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته می شوند که هر کدام مزایای مختص به خود را دارا می باشند.

انواع مکانیسم دستگاه پرکن مایعات

حال که تا حدودی با دستگاه پرکن مایعات آشنا شدیم بهتر است به سراغ انواع مکانیسم دستگاه پرکن مایعات رفته و با آنها آشنا گردیم. شاید فکر کنید دانستن این موضوع چه سودی می تواند برای ما داشته باشد. شما با علم به شناخت نوع دستگاه می توانید دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و از مزایا و کاربرد آن بهره ببرید. مثلا شما تولید کننده انواع سس هستید به همین جهت باید دستگاه پرکن مایعاتی را انتخاب کنید که برای این امر مناسب باشد. شما به عنوان یک مدیر باید بدانید کدام نوع از مکانسیم دستگاه در کن مایعات می تواند برای شما کارایی داشته و پرسود باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
راهنمای خرید استنلس استیل 304

انواع مکانیسم دستگاه پرکن مایعات به ۳ صورت:  ثقلی، سیلندر پیستونی و پمپی می باشد. هر کدام از این مکانیزم ها امکان دارد برای یک نوع مایع مناسب و کارایی داشته باشند و برای نوع دیگر قابل استفاده نباشد و باعث ایجاد مشکل در خط تولید گردد. زمانی که دستگاه با مکانسیم درست انتخاب می گردد باعث افزایش بهره وری در خط تولید می گردد. در ادامه راجب هر کدام توضیحاتی را ارائه خواهیم نمود. همچنان با ما همراه باشید.

دستگاه پرکن مایعات پمپی

در دستگاه پرکن پمپی یا همان تایمری، پمپی که در دستگاه تعبیه شده شروع به کار نموده و مواد مورد نظر را داخل کلکتور و از قسمت و با کمک نازل ها به داخل ظرف مورد نظر برای بسته بندی تزریق می نماید. شما می توانید با کم و زیاد نمودن زمان کارکرد پمپ، حجم مایع تزریق شده را مورد کنترل قرار دهید. این مکانسیم هم برای مایعات رقیق و هم برای مایعات غلیظ قابل استفاده می باشد.

نکته

عوامل بسیاری می توانند روی کار تاثیر داشته باشند. تغییر دمای مایع می تواند، چگالی آن را تغییر دهد. به این صورت مدت زمان ثابت وزن کمتر یا بیشتر از مقداری که تعیین گردیده درون ظرف وارد می شود.

یک نکته دیگر که باید به آن توجه نمود حجم مواد است، هر مقدار حجم مواد در داخل مخزن بیشتر باشد، فشار بسیاری در پشت پمپ وجود خواهد داشت. پس دبی پمپ تغییر خواهد کرد.

دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

این دستگاه، با توجه به حجم مایع پایه ریزی گردیده و مایعات در این دستگاه از مخزن به داخل ظرف مورد نظر پمپاژ می گردند. دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی برای مایعات غلیظ و چسبناک بهترین عملکرد را خواهد داشت.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
با کاربرد های میکسر پلی اتیلن آشنا شوید

این دستگاه می تواند بیشتر مشکلات مایعاتی مانند: عسل و انواع سس ها، که به علت ویسکوزیته بالا رخ می دهند را برطرف کند. در مقابل محصولاتی همچون روغن مایع را نمی توان به درستی تزریق نمود و دقت بالایی نخواهد داشت.

البته می توان دستگاه پرکن سیلندر پیستونی را به عنوان پرقدرت ترین و دقیق ترین مکانیزم ها دانست. از نظر قیمتی هم باید بگوییم نسبت به دیگر مکانسیم ها، قیمت بالایی دارد.

دستگاه پرکن ثقلی از انواع مکانیسم دستگاه پرکن مایعات

با کمک دستگاه پرکن ثقلی می توان به راحتی مایعات بسیار رقیق را در ظروف مد نظر وارد کرد. به همین جهت از دستگاه پرکن مایعات ثقلی برای کسب و کارهایی که محصولات رقیق و سبک دارند، کاملا مناسب می باشد. در این مکانسیم، از وزن خود مواد و نیروی جاذبه به منظور پر نمودن ظروف از مواد استفاده می گردد. به همین جهت این سیستم را با نام پرکننده مایعات گرانشی هم می توان شناخت. همین موضوع باعث شده از نظر قیمتی نسبت به دیگر مکانسیم ها ارزان تر باشد.

برای پرکردن مایعاتی همچون: آب، جوهر، الکل و … مناسب می باشد.

قیمت انواع دستگاه پرکن مایعات

همانطور که بیان کردیم بسته به نوع چگالی و ویسکوزیته مایعات، دستگاه پرکن مایعات به دو دسته رقیق و غلیظ تقسیم بندی می گردد و بسته به انواع مکانسیم های دستگاه پرکن مایعات دارای قیمت متفاوتی می باشد. شما می توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کرده و با قیمت روز این دستگاه ها و همچنین مزایا و کاربرد آنها آشنا گردید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه پرکن شوینده و دستگاه پرکن مواد شیمیایی با ما تماس بگیرید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خرید میکسر استیل

در آخر

ما در این مقاله تا حد امکان توضیحاتی در رابطه با دستگاه پرکن مایعات و همچنین انواع مکانسیم دستگاه پرکن مایعات را بازگو نمودیم. در صورت خرید و مشاوره دوستان ما می توانند شما را بیشتر راهنمایی کرده و کمک نمایند تا یک انتخاب مناسب برای کارخانه یا کسب و کار کوچک خود داشته باشید.

حتما توجه نماید برای شروع کسب و کار خود توجه به انواع مکانسیم دستگاه پرکن مایعات بسیار مهم می باشد و بسته به نوع مایعات دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. چرا که مایعات از نظر ویسکوزیته و چگالی با یکدیگر فرق دارند. بهتر است بدانید مایعات به طور کلی به دو دسته مایعات رقیق و مایعات غلیظ تقسیم بندی می گردند.

5/5 - (4 امتیاز)