میزان دوام در مقابل آسیب های جزئی و عمر بالای مخازن پلی اتیلنی از مهم ترین ویژگی های این مخازن محسوب می شود. در کنار چنین دوامی، نحوه تعمیر مخزن پلی اتیلن نیز موضوعی قابل بحث است که می تواند به عنوان یک مزیت و روش سودمند شناخته شود.

به خوبی می دانید که مخازن پلی اتیلن در مقایسه با سایر مخزن های موجود در بازار، هم دارای قیمت مناسب تری هستند و هم امکان تعمیر در آن ها در سطح بسیاری وجود دارد. باید بدانید عوامل بسیاری می تواند باعث آسیب رساندن و خرابی مخازن گوناگون شود. با انتخاب یک روش مناسب می توان مخازن را تا حد بسیاری تعمیر و بازسازی کرد.

در این بخش ما قصد داریم به بررسی نحوه تعمیر مخزن های پلی اتیلن بپردازیم. باید توجه داشته باشید که این روش توسط متخصصین انجام می شود و اینجا ما فقط برای آشنایی اقدام به تشریح آن خواهیم کرد.

نحوه تعمیر مخزن پلی اتیلن با توجه میزان آسیب دیدگی

عوامل بسیاری می تواند موجب آسیب رساندن و خرابی مخزن های پلی اتیلنی شود. هر کدام از عوامل بسته به میزان آسیب باید با روش مخصوص و یک بررسی کارشناسانه تعمیر شوند. به طور عمده در آسیب های شدید که منجر به پارگی و شکستگی گستره می شود، چیزی تحت عنوان تعمیر مخزن پلی اتیلن در روش های رایج موجود نیست. به این معنا که اگر مخزن جوری آسیب دیده باشد که هزینه تعمیر آن با هزینه خرید مجدد آن، تفاوت آنچنانی نداشته باشد، اقدام به تعمیر صورت نمی گیرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش اقساطی خط تولید شوینده شویاصنعت | راهی به سوی کسب و کار موفق و پرسود

به طوری کلی وقتی صحبت از تعمیر مخزن های پلی اتیلن می شود، ما با مجموعه ای از روش های تعمیر در سطوح کم، طرف هستیم. به این معنا که روش تعمیر که در ادامه توضیح خواهیم داد، فقط و فقط برای شکستگی های ساده و غیر عمیق امکان پذیر است.

تعمیر مخزن پلی اتیلن با اتکا بر روش جوشکاری

به طور عمده و رایج، تنها روشی که می تواند به عنوان یک روش اصلی برای تعمیر شکستگی مخازن پلی اتیلن در نظر گرفته شود، روشی است که در نهایت می تواند به عنوان یک روش برای عمر بیشتر مخزن تلقی شود. این روش در بین متخصصین به نام جوشکاری پلاستیک یا جوش پلی اتیلن شناخته می شود.

روش جوشکاری پلی اتیلن در بررسی نحوه تعمیر مخزن پلی اتیلن دارای سه مرحله اساسی است که توضیح خواهیم داد.

  1. تخلیه کامل مخزن در قالب تمیز کاری و پاکسازی از هر گونه مواد از جمله مواد چرب
  2. صاف کردن و یکسان نمودن سطوح ناهموار در قسمت بیرونی و داخلی بدنه مخزن
  3. انجام جوشکاری با استفاده از نوار جوش پلی اتیلن روی محل آسیب دیدگی که بسته به میزان شکستگی ممکن است چندین بار انجام شود.

اما بیایید در ادامه به شرح کاملی از این نحوه تعمیر مخزن پلی اتیلن بپردازیم.

تعمیر مخازن پلی اتیلن در روش جوشکاری نوار روی بدنه مخزن

در ابتدا تمام موادی که درون مخزن نگهداری می شده است، باید بطور کامل تخلیه شود و بدنه داخلی و بیرونی مخزن نیز باید کاملا تمیز شود. وجود هر گونه ذرات غبار یا چربی روی بدنه می تواند موجب کثیف شدن روند تعمیر شود. باید توجه داشته باشید که علاوه بر تمیز کردن در این مرحله، لازم است با استفاده از سمباده قسمت هایی که در مخزن دچار پارگی یا بریدگی شده اند، صاف یا صیقلی شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
5 شغل با کلاس برای خانم ها | راز کارآفرین شدن خانم ها

پس از تمیز کاری های اولیه در مرحله ای سخت برای مخازنی که درب ورودی کوچکی دارند، باید تمام دو طرف سطوح ناهموار و شکسته شده را، چه سمت داخل و چه از سمت بیرون یکسان سازی کرد. این کار توسط یک دستگاه یا ابزار دارای سری چرخشی صورت می گیرد.

پس از صاف کردن و یکسان سازی، مرحله آخر در نحوه تعمیر مخزن پلی اتیلن مهم ترین مرحله یعنی جوشکاری است. در این مرحله با استفاده از حرارت و نوار جوش، اقدام به تعمیر مخزن می شود. بسته به میزان پارگی، از تعداد نوارهای مختلفی در محل جوش استفاده می شود. هر چه میزان شکستگی یا پارگی بیشتر باشد، تعداد لایه های استفاده شده نوار پلی اتیلن نیز بیشتر خواهد بود. نحوه استفاده از کاردک، میزان حرارت در دفعات مختلف برای چسباندن و کیفیت نوار جوش را باید مهم ترین موارد در مرحله آخر به همراه تخصص تعمیر در نظر گرفت.

در پایان…

باید دقت داشته باشید که بهترین روش تعمیر مخزن پلی اتیلن و سایر مخازن از این دست، تنها توسط متخصصین با تجربه می تواند کیفیت مناسبی در اختیار شما قرار هد. نکته ای دیگر که بسیار مهم است مرتبط با استفاده از جوش پلی اتیلن در سایر جنس های پلاستیکی است. باید بگوییم چنین امکانی برای سایر جنس ها وجود ندارد. به این معنا که جوش پلی اتیلن تنها مختص مخازن و وسایلی است که با استفاده از پلی اتیلن ساخته شده اند.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که از بهترین و ماهرترین متخصصین در این زمینه کمک بگیرید که تخصص ویژه ای در زمینه شناخت نحوه تعمیر مخزن پلی اتیلن دارند. ما در شویا صنعت به عنوان ارائه دهنده انواع خدمات مرتبط با تعمیر، خرید و فروش انواع مخازن در کنار شما هستیم. با ما در ارتباط باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مراحل خط تولید دستمال کاغذی
امتیاز دهید