در بین انواع مختلفی از مخازن پلی اتیلن که در بازار وجود دارد، یکی از این مخازن به شکلی خاص رواج یافته است که مخزن پلی اتیلن مکعبی نام دارد. این مخزن با نام مخزن کتابی یا مخزن آسانرو نیز شناخته می شود.

همان طور که از نام مخزن مکعبی یا آسانرو مشخص است، این مخزن برای موقعیت ها و محل های خاصی استفاده می شود. منظور از خاص بودن، محیط هایی است که دارای درب ورودی متفاوت هستند. اندازه فضا برای محل نصب مخزن کتابی نیز مرتبط با نام همین مخزن است. در واقع وقتی به این مخزن، عبارت آسانرو بودن اطلاق می شود، منظور نصب و جایگذاری آسان آن است.

در این بخش ما به بررسی مخازن پلی اتیلن مکعبی خواهیم پرداخت. از آنجایی که این مخزن بسته به کاربری دارای دو شکل مکعبی عمودی و افقی است، می تواند دارای کاربردهای گوناگونی باشد. برای آشنایی با این موارد همراه ما باشید.

مخزن پلی اتیلن مکعبی مخزنی بر اساس نیاز مصرف کننده

عموما برای کسانی که در محیط خود از فضای کافی برای نصب انواع مختلف مخزن پلی اتیلن برخوردار نیستند، مخزن مکعبی یک ایده خوب محسوب می شود. این مخازن به منظور نصب آسان طراحی و قابل تولید هستند.

عمدتا ابعاد مخزن پلی اتیلن مکعبی به شکلی است که در کوچک ترین یا باریک ترین درب های ورودی، امکان عبور دادن، دارد. در واقع برای عبور این مخازن از کم فضا ترین محل ها یا مکان ها، دچار دشواری زیادی نخواهید شد. اساس طراحی این مخزن مبتنی بر عبور و نصب آسان است. از همین رو آسانرو نیز خوانده می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
3 نکته طلایی برای نگهداری از میکسر استیل

مخزن های مکعبی دارای دو نوع طراحی هستند:

  • مخازن مکعبی عمودی
  • مخازن مکعبی افقی

نکته حائز اهمیت در رابطه با مخزن های مکعبی در این است، این مخازن در مقایسه با سایر انواع مخزن های پلی اتیلن، دارای قیمت بیشتری هستند. علت بالا بودن قیمت نسبی این منبع های ذخیره، مرتبط با میزان متریال یا مواد اولیه ای است که برای ساخت آن ها در نظر گرفته می شود. در واقع مقدار مواد اولیه استفاده شده در مخزن پلی اتیلن مکعبی بیشتر از سایر انواع دیگر است.

لازم به ذکر است، سوای از نام هایی چون مکعبی، آسانرو و کتابی، این مخازن با نام های تانکر مکعبی و مخزن مکعب مستطیل نیز شناخته می شوند. نام های متفاوت این مخازن به شکل قرار گیری آنها مرتبط است که می تواند افقی یا عمودی باشد.

مخازن پلی اتیلن مکعبی افقی

این مخازن معمولا به شکل مکعب های مربع و مستطیلی شکل تولید می شوند. ویژگی مهمی که در این مخازن وجود دارد، مرتبط با ارتفاع و عرض مناسب است. به این صورت که این نوع از مخزن برای محل هایی که دارای محدودیت ارتفاع هستند بسیار مناسب می باشد. فضایی چون شیروانی بهترین محل برای نصب مخازن افقی مکعبی شکل محسوب می شود.

جالب است بدانید که این مخزن برای ذخیره سازی انواع مختلف مواد شیمیایی با چگالی های مختلف قابل استفاده است.

مخازن پلی اتیلن مکعبی عمودی

مخزن های عمودی در نوع مکعبی نیز همانند مخزن افقی در اشکال مربعی و مستطیل قابل ساخت و عرضه هستند. ویژگی مهم و تفاوت این مخازن با مخزن پلی اتیلن مکعبی افقی در این است که مخزن عمودی برای محیط های دارای محدودیت سطح، مناسب به نظر می رسند. در واقع اگر محدودیتی از لحاظ ارتفاع در محل وجود نداشته باشد، مخزن عمودی می تواند به بهترین شکل استفاده شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کار در منزل برای بانوان بسته بندی سفره یکبارمصرف

این مخازن نیز همانند سایر مخازن می توانند برای ذخیره سازی انواع مختلف مواد شیمیایی کاربرد داشته باشند.

ویژگی های مخازن پلی اتیلن مکعبی

به طور کلی اصلی ترین ویژگی مخزن پلی اتیلن مکعبی مرتبط با نصب و انتقال راحت آن در محیط است. اما علاوه بر این می توان به ویژگی های مهم آن مرتبط با ساختارش اشاره کرد:

  • محصولی تولید شده به صورت یکپارچه
  • انتقال حرارت به میزان نسبتا پایین
  • دارای انواع مختلف لایه های مقاوم از تک لایه تا سه لایه
  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش یا همان خصوصیت آنتی یو وی
  • مقاومت در برابر جلبک یا همان خصوصیت ضد جلبک که برای آب شرب مناسب است
  • مقاوم در برابر انواع مختلف اسیدها، بازها و موادی که پتانسیل خورندگی دارند

ابعاد و وزن های رایج مخازن پلی اتیلن مکعبی

مخزن پلی اتیلن مکعبی به طور کلی از بازه 230 لیتر الی 2000 لیتر و حتی موارد سفارشی قابل تولید است. انواع مختلف ظرفیت های 1000 و 2000 لیتری این مخزن در بازار نیز رایج است.

مخزن های معکبی بسته به ظرفیت، دارای ابعاد و وزن های مختلفی هستند که برخی از آن ها به شرح زیر است:

  • مخزن با ارتفاع 2200، با عرض 2420 و طول 5770 مناسب برای 3200 لیتر با وزن 1000 کیلوگرم
  • مخزن با ارتفاع 1070، با عرض 1910 و طول 4000 مناسب برای 900 لیتر با وزن 260 کیلوگرم
  • مخزن با ارتفاع 1200، با عرض 1200 و طول 1100 مناسب برای 1500 لیتر با وزن 60 کیلوگرم
  • مخزن با ارتفاع 900، با عرض 550 و طول 650 مناسب برای 300 لیتر با وزن 15 کیلوگرم
قدمی دیگر تا کارآفرینی
مواد اولیه دستگاه ابر و اسفنج چیست؟

در آخر…

به منظور خرید مخزن پلی اتیلن مکعبی در انواع مختلف سایز و ظرفیت های گوناگون، کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به عنوان یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان خدمات مرتبط با تولید، تعمیر و فروش محصولات مرتبط با مخازن پلی اتیلن در کنار شما هستیم تا بهترین محصولات را در اختیارتان قرار دهیم.

امتیاز دهید