امروزه ذخیره سازی و نگهداری از انواع مختلف مواد در صعنت های کوچک و بزرگ یک دغدغه مهم محسوب می شود. از همین رو است که نیاز به یک مخزن پلی اتیلن با همزن در موارد بسیاری مشاهده می شود.

جالب است بدانید که شیوه کاربری از دستگاه هایی چون مخازن و همزن ها می تواند نقش مهمی در چگونگی تولید و کاربرد نهایی آن ها داشته باشد. در واقع اگر این موضوع را بتوانید به خوبی در نظر بگیرید که یک مخزن با یا بدون همزن یا میکسر از چه اجزایی تشکیل شده است و بر پایه چه اجزا و متریالی کار می کند، می توانید در نتیجه ماندگاری دستگاه را بهتر بررسی کنید.

در این بخش قصد ما بر این است که با نگاهی کاربردی تر با توجه به وجود اجزای مورد استفاده در یک مخزن دارنده همزن، به بررسی دقیقی از آن پبردازیم.

مخزن پلی اتیلن با همزن با توجه به اجزا و متریال

هنگامی که ما صحبت از مخزن می کنیم، به زبانی ساده با منبع یا ظرفی طرف هستیم که در قالب یک امکان ذخیره سازی می توانیم موادی را درون آن بریزیم. در واقع مخزن ها از جمله ابزارهایی هستند که به منظور نگهداری مواد مختلف طراحی و تولید می شوند.

در کنار مخازن، ما با دستگاه های دیگری نیز طرف هستیم که این دستگاه ها نیز در کنار استفاده از مخازن از لحاظ کاربردی معنایی مشخص پیدا می کنند. این دستگاه ها که با نام همزن یا میکسر شناخته می شوند، می توانند در مخازن اقدام به ترکیب و اختلاط مواد مختلف کنند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
شغل های بدون مدرک تحصیلی | چگونه با سرمایه کم ، محصولات با کیفیت تولید کنیم؟

در واقع شما با طراحی یک مخزن پلی اتیلن با همزن می توانید یک ابزار ترکیبی جدید بیافرینید که علاوه بر نگهداری، امکان ترکیب مواد را نیز فراهم می کند.

لازم به ذکر است که عمدتا در هنگام طراحی مخازن همزن دار، این دو دستگاه به شکل اینترنال به هم وصل می شود. اما گاها نیز در مواردی بسته به نیاز خط تولید و کارگاهی که از این مخازن و همزن ها استفاده می کند، امکان اکسترنال بودن همزن نیز وجود دارد.

نکته ای دیگر که لازم به ذکر است، اشتباهی است که در طیف بازار نسبت به واژگانی چون مخلوط کن، میکسر و همزن وجود دارد. باید بدانید که هر سه این موارد یکی هستند، اما بسته به این که حالت نصب این دستگاه ها روی مخزن اینترنال باشد یا اکسترنال، گاها به جای یکدیگر از این عبارات استفاده می شود.

اما بیایید در ادامه با اجزای مشخص تری درباره مخازن پلی اتیلن همزن دار آشنا شویم.

مخزن پلی اتیلن همزن دار

به طور واضح همانطور که اشاره شد، مخزن ابزاری است که می توان در آن مواد مختلفی را جای داد. اطلاق عبارت پلی اتیلن به آن، به معنای جنس آن مخزن است که از ساختاری پلیمری به نام پلی اتیلن ساخته شده است. این ساختار شباهت بسیاری با پلاستیک دارد با این تفاوت که دارای کاربردها و ویژگی های متفاوت تری نسبت به پلاستیک است.

مخزن پلی اتیلن با همزن ، مخزنی است که روی آن یک میکسر به منظور ترکیب و اختلاط مواد نصب شده است. این میکسر حاوی اجزایی چون یک موتور قدرتمند، متناسب با توانی قابل تنظیم است. از دیگر اجزای منصوب روی مخزن می توان به وجود یک گیربکس روان با قابلیت های مختلف در زمینه تنظیم سرعت ترکیب نیز اشاره کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
برای خرید دستگاه پرکن مایعات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اما به طور کلی وقتی صحبت از مخزن پلی اتیلن همزن دار یا مخازن پلی اتیلن با همزن می شود، ما با اجزای دیگری سوای از موارد مذکور طرف هستیم که ماهیت کاربری این دستگاه را رقم می زند. این اجزا نیز به شرح زیر است:

  1. شاسی آهنی یا در مواردی شاسی پروفیلی
  2. شفت به منظور برقراری اتصال در ارتباط با گیربکس و پروانه با جنسی از فلز و استیل
  3. پروانه که به منظور اختلاط مواد شوینده بهتر است استیل باشد.

در رابطه با انواع طراحی هایی که در مورد مخازن پلی اتیلن با همزن وجود دارد نیز ما با اشکال زیر طرف هستیم:

  • عمودی
  • افقی
  • هرمی
  • مخروطی
  • کروی و مکعبی

لازم به ذکر است که هر کدام از این اشکال بسته به نوع کاربری و محیط استفاده از مخزن با همزن می تواند متفاوت باشد.

در آخر..

اگر قصدتان این است که علاوه بر نگهداری مواد، اقدام به ترکیب آن با سایر مواد کنید، می توانید از مخزن پلی اتیلن با همزن بهره بگیرید. این نوع از مخزن که در مواردی به شکل اکسترنال نیز می توان همزن را برای آن تعبیه کرد، از جمله پرکاربردترین مخازن برای کارگاهی است که علاوه بر نگهداری، اقدام به ترکیب مواد در یک مخزن می کنند. البته باید در نظر داشته باشید که این امر(نگهداری و ترکیب در یک مخزن) در مواردی انجام می شود که دانش و توجیه مناسبی وجود داشته باشد.

در هر صورت به منظور اطلاعات بیشتر و شناخت دقیق تر از مخازن پلی اتیلن چه در انواع با همزن یا بدون همزن، کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به عنوان تولیدکننده و فروشنده محصولات پلی اتیلنی در کنار شما هستیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مخزن پلی اتیلن قیفی
امتیاز دهید