مخازن پلی اتیلن و ویژگی های هر کدام  را بشناسیم!!

از مخزن های پلی اتیلن به منظور نگهداری و ذخیره سازی سیالات سازگار و آب استفاده می گردد. مخزن پلی اتیلن در انواع مختلف ساخته شده و کارایی بسیاری را به این صورت دارا می باشد. در ادامه ما بر این آمده ایم تا شما را با انواع مخزن پلی اتیلن و همچنین مزایا و معایبی که ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد، آشنا سازیم. پس اگر مایل هستید قبل از خرید و استفاده اطلاعاتی در رابطه با مخزن پلی اتیلن داشته باشید ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

مخزن پلی اتیلن چیست؟

مخزن پلی اتیلن به منظور حفظ و نگهداری انواع سیالات و البته آب ساخته شده است. مخزن پلی اتیلن از جنس پلاستیک یا پلی اتیلن که نوعی پلیمر است، می باشد و به همین جهت به این نام معروف است. مخزن پلی اتیلن را همچنین در بازار با نام مخزن پلیمری و یا تانکر پلاستیکی هم می شناسند و با این نام ها هم شناخته می شوند.

این مخزن را می توان در صنایع شیمیایی، صنایع کشاورزی، صنایع ساختمانی و … بکار گرفته و از مزایای آن بهره برد.

از جمله مزایایی که می توان به مخازن پلی اتیلن نسبت داد، به این شرح می باشد:

  • به راحتی در دسترس می باشد.
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای نسبت به مخازن جنس استیل دارند.
  • در انواع مختلف موجود بوده و بسته به نوع کارایی که می خواهیم داشته باشد می توان انتخاب مناسبی داشت.
  • به منظور نگهداری دامنه وسیعی از مواد قابل استفاده می باشد.
  • در اشکال و مدل های متنوع ساخته شده است.
  • دارای وزن نسبتا کمی بوده و به همین جهت به راحتی می توان آن را جابجا کرد.
  • دچار خوردگی نخواهد شد.
  • طول عمر قابل توجهی دارد.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
راه اندازی تولید ابر و اسفنج

و اما معایب مخازن پلی اتیلن، در کنار مزایا، مخزن پلی اتیلن معایبی نیز خواهد داشت که در ادامه به آنها هم اشاره می نماییم:

  • در برابر ضربه مقاوم نبوده و شکننده می باشند.
  • در برابر آتش آسیب پذیر هستند.

انواع مخزن پلی اتیلن

حال که مخزن پلی اتیلن و مزایا و معایب آن آشنا شدیم برای داشتن یک انتخاب درست بهتر است انواع مخزن پلی اتیلن را هم شناسایی و ببینیم کدام یک از انواع مخزن پلی اتیلن می تواند برای شما کارایی مثبت و مناسبی داشته باشد.

البته این را هم اضافه نماییم در رابطه با قیمت مخزن پلی اتیلن هم هر نوع از مخزن پلی اتیلن دارای قیمت خاصی می باشند و انواع مخازن از نظر قیمتی با یکدیگر فرق کرده و متفاوت هستند. انواع مخزن پلی اتیلن شامل: مخزن عمودی، مخزن افقی، مخزن مکعبی، مخزن یک پاس و … تقسیم بندی می شود که در ادامه شما را با این مخازن پلی اتیلنی بیشتر آشنا می سازیم. با ما همچنان تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مخزن پلی اتیلن مکعبی یا کتابی

از این مخازن بیشتر به منظور نگهداری آب شرب، مواد غذایی، مواد دارویی و انواع مواد شیمیایی استفاده می گردد. مخزن پلی اتیلن مکعبی در دو لایه و سه لایه ساخته می شوند و همچنین با داشتن لایه های رنگی به همراه فیلتر نور مرئی و UV از نفوذ نور به داخل مخزن و از ایجاد جلبک جلوگیری می نماید. از مزایای این مخزن هم می توان به:

  • نصب سریع و در عین حال آسان
  • تولید به صورت کاملاً یکپارچه و بدون درز
  • انتقال حرارت و دما نسبتاً پایین
  • جابجایی آسان
  • در برابر اسید، بازها و مواد خورنده مقاوم می باشد.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
5 نکته برای تشخیص میکسر استیل با کیفیت بالا

مخازن افقی یا خوابیده

مخازن افقی که با نام خوابیده هم معروف می باشد، به صورت تک لایه، سه لایه و چهار لایه و به شکل پایه دار، همچنین از 70 لیتر تا 5000 لیتر تولید می گردد.

جهت خرید میکسر مخزن پلی اتیلن کلیک کنید

مخازن عمودی یا ایستاده

این نوع از مخزن پلی اتیلن هم در دو نوع تک لایه و سه لایه و از 100 لیتر تا 20000 لیتر تولید می گردد. همچنین از نظر قیمتی هم از دیگر مخازن پلی اتیلن ارزان تر می باشد.

جهت خرید میکسر عمودی مخازن پلی اتیلن کلیک کنید

مخزن قیفی یا مخروطی شکل از انواع مخزن پلی اتیلن

به علت اینکه این مخزن به صورت قیفی و مخروطی شکل می باشد، تخلیه مایعات در آن به آسانی صورت می پذیرد. به شکل تک لایه و سه لایه و در حجم های 200، 500، 1000، 1500 و 2000 لیتر تولید می گردد.

جهت خرید میکسر مخزن ته قیفی کلیک کنید

قیمت مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن در انواع و مدل های مختلف و به صورت تک جداره، دو جداره و سه جداره ساخته می شود. به همین جهت هر کدام از مخازن پلی اتیلن از قیمت جداگانه ای برخوردار می باشند. از دیگر عواملی که روی مخزن پلی اتیلن می تواند تاثیر بگذارد، شامل: برند تولید کننده، کیفیت مواد اولیه، وزن مخزن، اندازه مخزن و … می باشد.

آیا می توان در مخزن عمودی میکسر یا همان همزن را نصب نمود؟

در رابطه با نصب همزن در مخزن عمودی پلی اتیلن باید بگوییم که این امکان فراهم می باشد و شما در صورت تمایل می توانید  همزن را به آن وصل نمایید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ساخت مخزن پلی اتیلن میکسر دار

در این زمان باید تجهیزات و همزن بر روی شاسی فلزی نصب گردد و توجه داشته باشید وزن بر روی مخزن قرار نگرفته باشد.

چه موادی برای مخازن پلی اتیلن مناسب هستند؟

مخازن پلی اتیلن به علت اینکه از جنس نوعی پلیمر به نام پلی اتیلن است در برابر مواد خوردنده مقاوم می باشد. به همین جهت می توان برای بیشتر مواد شیمیایی، آفت کش ها و … مقاوم می باشد.

البته برای موادی همچون بنزین مناسب نبوده و دچار متلاشی شدن مخزن خواهد شد.

آیا امکان تعمیر مخازن پلی اتیلن وجود دارد؟

باید بگوییم، در صورتی که سطح آسیب دیگی در مخزن پلی اتیلن بسیار نباشد، امکان تعمیر آن وجود خواهد داشت. البته با تعمیر نمودن هم این تصمیم داده نخواهد شد که دچار نشتی و آسیب شدیدتر نگردد.

 در آخر

از مخازن پلی اتیلن برای نگهداری سیالات مختلف می توان استفاده کرد و بسته به نوع سیالات و همچنین انواع مختلف مخزن پلی اتیلن می توان برای هر سیال و بسته به کارایی که مد نظر شما است می توانید مخزن پلی اتیلن مناسب را انتخاب نمایید. این مخزن همانطور که از نام آن بر می آید از جنس پلی اتیلن می باشد و در بازار با نام تانکر پلاستیکی یا مخزن پلیمری شناخته می شود.

از مزایایی که می توان به مخازن پلی اتیلن نسبت داد، عبارتنداز: وزن سبک، حمل اسان، قیمت مناسب، عدم خوردگی و … .

5/5 - (4 امتیاز)