یکی از تجهزات مهم و مورد استفاده در منبع ها، لول سنج مخزن پلی اتیلن و شلنگ تراز برای این منابع ذخیره سازی است. در واقع ساده ترین و مطمئن ترین راهی که می تواند به ما کمک کند که سطح مایعات یا مواد ذخیره شده در مخازن را بررسی کنیم، استفاده از لول سنج است.

باید توجه داشت که موضوع سطح یا لول، نه تنها شاخصی است که می تواند به ما در سفارشات لازم و بیشتر مواد کمک کند، بلکه در برخی از موارد در تعیین میزان مواد نیز موثر است. به این معنا که در خصوص نیازهای عملیاتی به ما کمک می کند تا بدانیم چه مقدار سطح یا لول برای اختلاط یا ذخیره سازی باید در نظر گرفته شود.

به معنای ساده و واضح، یک لول سنج به همراه شلنگ تراز، کنترل کننده سطح مواد در مخازن پلی اتیلن است که در این بخش ما به بررسی آن خواهیم پرداخت.

لول سنج مخزن پلی اتیلن چیست و چگونه کار می کند؟

ابزارهای مختلفی برای اندازه گیری های آزمایشگاهی وجود دارد که می توانند به شکل ویژه ای بر اساس فشار مایعات و سایر خصوصیات، اقدام به بررسی سطح مواد کنند. از جمله این تجیهزات باید به لول سنج مخزن پلی اتیلن و شلنگ تراز اشاره کرد.

یک لول سنج که بر اساس برگردان از زبان انگلیسی، سطح سنج نیز معنا می شود، می تواند با قرار گرفتن در دیواره مخازن، به شکل راحتی سطح مواد داخل مخزن را اندازه گیری کند.

معیاری که بر اساس آن لول سنج، سطح مایع یا مواد سیال را در مخزن نشان می دهد، در ابتدا شاید کمی متناقض باشد. اما با استفاده از راه حل هایی ساده می توان به بهترین شکل این تناقض را حل کرد. به این صورت که با قرار دادن لول سنج در کنار مخزن و وارد کردن شناور آن به داخل مخزن، می توانید نشانگر را در حال جابجایی مشاهده کنید. پس از چند ثانیه که شناور داخل مخزن از حرکت باز ایستاد، میزان ماده موجود در مخزن برای شما مشخص خواهد شد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه تولید لیوان یک بار مصرف کاغذی در منزل | بررسی قیمت و مزایا

باید دقت داشته باشید که لول سنج باید به شکل مماس در امتداد دیواره های جانبی مخزن قرار داشته باشد.

هنگامی که مخزن پر می شود، شناور به بالا حرکت می کند. در این حالت، سطح لول سنج  یا نشانگر آن به سمت پایین حرکت خواهد کرد. به زبان ساده، هرچه نشانگر لول سنج مخزن پلی اتیلن پایین تر باشد، میزان مایعات و مواد موجود در مخزن بیشتر است و بلعکس هر چه میزان نشانگر بالاتر باشد، میزان مواد موجود در مخزن کمتر است.

جالب است بدانید که چنین نوعی از کارایی لول سنج، در رابطه با شلنگ تراز نیز صادق است که به نوعی فرآیند ذکر شده را به شما نشان می دهد.

مزیت های استفاده از لول سنج معکوس و شلنگ تراز در مخازن

بر خلاف بسیاری از تجهیزات و سطح سنج هایی که وجود دارد، استفاده از لول سنج مخزن پلی اتیلن در کنار یا در مقابل شلنگ تراز، می تواند مزایای جالبی داشته باشد. در واقع سطح سنج هایی که از آن ها با نام سطح سنج معکوس نیز یاد می شود، ساده ترین روش اندازه گیری به حساب می آیند.

در کشورهای پیشرفته و صنایع حرفه ای که با مخازن گوناگون سر و کار دارند، لول سنج معکوس یکی از تجهیزات قطعی مخازن محسوب می شود. به خصوص در طرح هایی خاص از مخازن که دارای یک جداره مجزا هستند، استفاده از لول سنج معکوس بسیار رایج است.

اما به طور کلی استفاده از لول سنج مخزن پلی اتیلن می تواند مزیت هایی به همراه داشته باشد که به شرح زیر است:

  • بررسی عدم نفوذ یا ورود مواد اضافی به مخزن
  • بررسی اتصالات به منظور پیشگیری از نشتی های احتمالی
  • تطابق شناور داخلی لول سنج با اکثر مواد شیمیایی
  • قابلیت تنظیم شدن با سنسورهای اولتراسونیک در مخازن پیشرفته
  • بهترین روش برای کالیبراسیون کردن مخزن
  • کمک به اپراتور مخزن در تشخیص میزان مواد لازم برای ذخیره سازی
قدمی دیگر تا کارآفرینی
خط تولید گرانول | مشخصات، کاربرد، مزایا و هزینه‌ها

در آخر…

اگر در هنگام پر کردن یا تخلیه مخازن، بسته به ظرفیت مورد نیاز دچار مشکل هستید، لول سنج مخزن پلی اتیلن و شلنگ تراز راهکار شماست. به این معنا که اگر قصد دارید در این مخازن، مایعاتی را با هم ترکیب کنید، لازم نیست هر کدام از مایعات را به طور جداگانه در ظرفی جدا اندازه گیری کنید. با در دست داشتن عدد لازم به عنوان میزان مورد نیاز سیال، کافی است به لول سنج اعتماد کنید.

لول سنج ها سوای از اندازه گیری آنی میزان مایعات یا سیالات موجود در مخزن، به بررسی های طولانی مدت در رابطه با نشتی های احتمالی نیز می توانند کمک کنند. در واقع یک لول سنج یا شنلگ تراز به سادگی بیانگر این موضوع است که چه مقدار ماده سیال یا ماده اضافی و حتی ماده لازم برای اضافه کردن در مخزن، نیاز است. تنها کافی است روش استفاده از آن با توجه به نشانگرهای این تجهیزات بیاموزید.

در آخر به منظور اطلاعات بیشتر و بهتر در رابطه با خرید و استفاده از لول سنج های مناسب، می توانید در شویا صنعت با ما ارتباط برقرار کنید.

امتیاز دهید