وقتی صحبت از بررسی، آزمایش یا نمونه برداری و حفاری خاک می شود، به طور عمده با انواع مختلفی دستگاه حفاری ژئوتکنیک خاک طرف هستیم. برخی دستگاه حفاری خاک را مبتنی بر اینکه مرتبط با روش ژئوتکنیک است، مربوط به موضوع تجهیزات حفاری می دانند و برخی نیز معتقدند که چنین دستگاه هایی فارغ از وسایل این نوع حفاری هستند. باید به شما بگوییم که همه چیز بسته به نوع فعالیت، کاربری و هدف شما دارد و از آن جایی که موضوع مورد بحث مرتبط با خاک است، می توان از اکثر روش ها و ابزارها استفاده کرد.

ما در این بخش به بررسی کلی ابزار یا دستگاه هایی می پردازیم که برای حفاری ژئوتکنیک و نفوذ یا نمونه برداری از خاک مناسب هستند. توجه داشته باشید صحبت از خاک می تواند استفاده از اکثر دستگاه های حفاری را توجیه کند. از همین رو برای درک بهتر این موضوع تا انتها همراه ما باشید.

دستگاه حفاری ژئوتکنیک شویا صنعت – مراحل ساخت

در کارگاه صنعتی شویا صنعت

دستگاه حفاری ژئوتکنیک شویا صنعت 

رضایت مشتری

انواع دستگاه حفاری ژئوتکنیک خاک

لازم است در این بخش نیز به طور مجدد همانند سایر بخش هایی که در رابطه با تجهیزات حفاری سخن گفتیم، روش های حفاری را برای شما شرح دهیم. به طور عمده و کارآمد بسته به نوع زمین و هدف کارفرما و امکاناتی که می توان با آن زمین را نمونه برداری کرد یا اقدام به حفاری نمود، دو روش وجود دارد:

قدمی دیگر تا کارآفرینی
صفر تا صد تولید ابر و اسفنج

لازم به توضیح بیشتر در این باره نیست که روش دستی اشاره به حضور مستقیم افراد برای انجام عملیات دارد. روش ماشینی هم اشاره به حضور غیر مستقیم افراد برای انجام عملیات دارد. به طور کلی چه در روش مستقیم که افراد اقدام به انجام حفاری می کنند و چه در ماشینی که با استفاده از ماشین آلات عملیات صورت می گیرد، دستگاه هایی وجود دارد.

دستگاه حفاری ژئوتکنیک خاک در واقع ماشین آلات یا ابزارهایی هستند که در قالب مستقیم یا غیر مستقیم به کمک عاملین فعالیت های مرتبط با خاک می آیند.به طور مثال در روش مستقیم دستی، استفاده از مته ها در انواع مختلف، استفاده از بیل ها در سایزهای مختلف و سایر تجهیزات دستی بسیار رایج است. همچنین در روش غیر مستقیم ماشینی، استفاده از مته های ماشینی یا دستگاه های خودکار مجهز به گیربکس، رایج و کارآمد است.

باید در نظر داشته باشید که ما قصد داریم در رابطه با دستگاه حفاری ژئوتکنیک خاک صحبت کنیم. با این حساب برخی از ابزارها در این بخش نیازی به توضیح اضافی ندارند.

چند نمونه دستگاه های حفاری خاک

یکی از دستگاه های که به منظور نمونه برداری و حفاری در خاک استفاده می شود، دستگاه حفاری ژئوتکنیک HDS-500 نام دارد. دستگاه اچ دی اس 500، در قالب یک روش کامل برای نمونه برداری از خاک، فرآیندی اصولی را در اختیار قرار می دهد.

نکته ای که این دستگاه را در مقایسه با روش های دستی و انواع دستگاه حفاری ژئوتکنیک خاک متمایز می کند، سطح بالای ایمنی و دقت است. روش هایی چون ژئوتکنیک مته ای، دورانی، ضربه ای، شستشویی و مغزه گیری از جمله سیستم های فرآیندی مرتبط به خاک است که توسط دستگاه HDS و سایر دستگاه ها می تواند انجام شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان | مزایا و معایب راه اندازی مشاغل خانگی

سوای از دستگاه مذکور که بسیار هم معروف است، دو دستگاه حفاری دیگر برای خاک وجود دارد که از آن ها با نام اکر یاد می شود. اکرها در دو مدل اکر 3 و اکر 2، از جمله دستگاه های حفاری ژئوتکنیک مخصوص خاک هستند که در ادامه به شرح مشخصات آن ها خواهیم پرداخت.

اکر 2

دستگاه مناسبی برای حفاری خاک که از دو موتور دویتس 2 سیلندر آلمانی قدرت می گیرد. گیبرکس این دستگاه حفاری ژئوتکنیک خاک از نوع گیبرکس دمپر است که قابلیت حفاری تا عمق 100 متر را فراهم می کند. دکل 3 متری تاشو که دارای ویژگی هیدرولیکی است می تواند کار با این دستگاه را ساده تر کند. همچنین جالب است بدانید که این دکل علاوه بر هیدرولیکی بودن، دارای ویژگی تلسکوپی است که تمرکز کار را بالاتر خواهد برد.

اکر 3

این دستگاه همانند اکر 2 دارای قابلیت های نسبتا مشابه است. با این تفاوت که میزان ارتقا یافتگی در این دستگاه بیشتر از اکر 2 است. استفاده از موتور دویتس 4 سیلندر آلمانی و گیربکس ZF آلمانی به قابلیت 6 دنده مستقل از جمله موارد ارتقا یافته در این نمونه اکر است. اکر 3 می تواند روی خاک به میزان 350 متر عمق، حفاری انجام دهد.

همچنین استفاده از دکل 6 متری تاشو هیدرولیکی و تلسکوپی، تضمینی است که دقت کار حفاری را بالا خواهد برد. قابلیت نصب پمپ آب به منظور برخی از فعالیت های لازم در عملیات حفاری در این دستگاه به طور کامل وجود دارد.

به عنوان نتیجه…

باید گفت که عملیات حفاری موضوعی است که می تواند بسته به روش، دارای انواع ابزارآلات باشد. دستگاه حفاری ژئوتکنیک خاک نیز از جمله ابزارهایی هستند که در روش حفاری برای خاک استفاده می شود. همانطور که اشاره شد، به طور کلی وقتی صحبت از دستگاه می شود، با مجموعه روش های حفاری ماشینی طرف هستیم. از همین رو ما سعی کردیم در این بخش به معرفی چند نمونه از دستگاه های مهم و کاربردی در حفاری ژئوتکنیک خاک بپردازیم. برای استفاده از خدمات حفاری با دستگاه می توانید با شویا صنعت در ارتباط باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش اقساطی دستگاه تولید سفره یکبار مصرف |انتخاب هوشمندانه برای کسب و کار
امتیاز دهید