خط تولید مواد شوینده ارزان قیمت می تواند نقطه فوق العاده ای برای شروع کسب و کار در ایران باشد. با وجود نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی که در سال های اخیر گریبان گیر کشورمان شده، بسیاری از افراد ترجیح می دهند سرمایه خود را برای تولید یک محصول و فروش آن به جریان بیندازند. یکی از زمینه های مناسب برای خود اشتغالی تولید کالاهای مصرفی است که مواد شوینده را هم باید در این دسته قرار داد.

اما برای ارزان ترین خط تولید مواد شوینده باید چقدر سرمایه داشته باشیم؟! آیا واقعا با کمتر از 50 میلیون تومان می توان کسب و کاری را راه اندازی کرد!؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات در این بخش همراه ما باشید.

برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده ارزان قیمت چه چیزی نیاز داریم؟

اگر می خواهید با حداقل سرمایه یک کسب و کار راه بیندازید و به تولید مواد شوینده مشغول شوید، از همین ابتدا دور مواد شوینده بهداشتی را خط بکشید!

اگر نمی دانید مواد شوینده بهداشتی شامل چه محصولاتی می شود کافی است سری به سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها بزنید و قفسه های بهداشتی آنها را بررسی کنید. هر نوع شوینده ای که در قفسه های فروشگاهی می بینید از شامپوی سر و شامپوی بدن گرفته تا مایع دستشویی و مایع ظرفشویی و مایع لباسشویی، همگی جزو شوینده های بهداشتی به حساب می آیند.

این شوینده ها از آنجایی که به طور مستقیم با زندگی افراد ارتباط دارند، دردسر تولیدی بیشتری هم دارند.

در بازار شوینده های بهداشتی شما علاوه بر این که باید هزینه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید و برای گرفتن مجوزهای بهداشتی دوندگی کنید، باید با برندهای مطرح بازار شوینده های بهداشتی هم رقابت کنید. در نتیجه تولید این شوینده ها برای شروع یک کسب و کار ایده خوبی نیست.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
لفاف بسته بندی سفره یکبار مصرف چگونه باید باشد؟

خط تولید مواد شوینده ارزان قیمت از نوع شوینده های صنعتی!

شوینده های صنعتی، شوینده هایی هستند که آنها را در فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر برای خرید پیدا نمی کنیم. این شوینده ها یک لیبل مخصوص روی خودشان دارند که روی آن نوشته شده «فقط برای مصارف صنعتی»

شوینده های صنعتی شامل تمام شوینده هایی مثل شامپو کارواش، شامپوی قالیشویی ها، مواد شوینده برای تمیز کردن کف سالن های تجاری و اداری، مواد شوینده خشکشویی ها و موارد مشابه این می شود.

چرا برای شروع کسب و کار و راه اندازی خط تولید مواد شوینده باید به سراغ تولید این دسته از شوینده ها برویم؟!

  • برای تولید شوینده صنعتی نیازی به مجوزهای بهداشتی ندارید.
  • تولید شوینده صنعتی در فضای حداقل 25 متری به صورت قانونی امکان پذیر است.
  • به جای استفاده از میکسر استیل با قیمت بالا می توانید در خط تولید شوینده صنعتی از میکسر پلی اتیلن ارزان استفاده کنید.
  • با برندهای بزرگی رقابت نمی کنید و می توانید تیم پخش خودتان را در شهر خودتان راه بیندازید.

به همین دلیل برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده ارزان قیمت بهتر است با یکی از شوینده های صنعتی شروع کنید.

برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی چقدر سرمایه نیاز است؟!

حال به اصل مطلب می رسیم. از آنجایی که هزینه های تامین مواد اولیه و تجهیزات دچار نوسانات جدی است؛ نمی توانیم به صورت مستقیم قیمت راه اندازی خط تولید مواد شوینده را اشاره کنیم. اما به شما می گوییم برای داشتن یک خط تولید حداقلی به چه چیزی نیاز دارید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
نکات مهم در استفاده از سفره های یکبارمصرف

فراموش نکنید که این خط تولید برای تولید یکی از شوینده های صنعتی است.

برای محصولات صنعتی می توانید از دو طریق مجوز بگیرید:

  1. صنف
  2. اداره صنایع و معادن

با مجوز صنفی در فضای حداقل ۲۵ متر که تا سقف کاشی شده و کف آن سرامیک است می توانید خط تولید راه بیندازید. روی بسته بندی محصولات تولیدی باید فقط اسم «پاک کننده» درج شود و پایین بسته عبارت «مخصوص مصارف صنعتی» قید شود. در این شرایط تولید شما محدود است؛ اما کم ترین هزینه را برای شروع دارید.

در حالت دوم برای کسب مجوز از اداره صنایع و معادن باید یک شرکت ثبت کنید و جواز تاسیس و پروانه بهره برداری بگیرید. برای شروع تولید به یک سوله حداقل 200 متری با کف بتن و دیوار آجری نیاز دارید. باز هم باید روی لیبل عبارت «پاک کننده مخصوص مصارف صنعتی» قید شود. با این حال در این شرایط می توانید حجم تولیدی خود را نزدیک به تولید یک کارخانه افزایش دهید.

تجهیزات مورد نیاز

برای تجهیزات خط تولید مواد شوینده ارزان قیمت نیز حداقل به یک میکسر پلی اتیلن با ظرفیت 250 لیتر نیاز دارید. به جز میکسر به فرمولاسیون تولید مواد شوینده هم نیاز دارید که پیشنهاد می کنیم از فرمول های رایگانی که در سطح اینترنت قرار گرفته استفاده نکنید، زیرا کیفیت لازم را ندارند.

از آنجایی که شوینده های صنعتی به صورت بیست لیتری و ده لیتری بسته بندی می شوند، در خط تولید این شوینده ها نیازی به پرکن و لیبل زن ندارید و می توانید این کار را به صورت دستی انجام داده و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کاربرد میکسر مواد شوینده چیست؟

به جز مجوز، فضای لازم برای شروع کار، میکسر پلی اتیلن و فرمولاسیون ماده شوینده، به مواد اولیه هم برای تولید نیاز دارید. خوشبختانه مواد اولیه شوینده های صنعتی در ایران تولید می شود و از این نظر خیلی درگیر نوسان بازار ارز یا کمبود مواد نخواهید بود.

شما می توانید شوینده های صنعتی را در رستوران ها، آشپزخانه ها، کبابی ها، کارواش ها، مرغداری ها، کشتارگاه ها، ساندویچی ها، خشکشویی ها، کارخانه ها و … بفروشید. از آنجایی که حجم خرید مواد شوینده این مراکز بالاست، برای کاهش هزینه‌هایشان از برندهای بزرگ خرید نمی کنند و این یک فرصت خوب برای فروش محصولات شماست تا سرمایه خود را افزایش داده و وارد فاز بعدی تولید عمده خود شوید.

نکات مهم برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده ارزان قیمت

حتما جدیدترین قوانین صنف یا اداره صنایع و معادن را قبل از شروع راه اندازی خط تولید بررسی کنید.

به هیچ عنوان در فضاهای خانگی خط تولید راه اندازی نکنید، چرا که این کار جرم بوده و با شما برخورد قانونی می شود.

به هیچ وجه در خط تولید شوینده های صنعتی، شوینده های بهداشتی تولید نکنید. این کار جرم است.

برای شروع راه اندازی کسب و کار خود حتما از مشورت کارشناسان این صنعت بهره ببرید تا سرمایه خود را بیهوده از دست ندهید.

اگر در رابطه با تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی سوالی داشتید، کافی است با شماره های 09121828410 و 09124045180 تماس بگیرید تا کارشناسان شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
چکش spt | روش، تجهیزات و کاربردهای آن در آزمایش نفوذ استاندارد خاک
امتیاز دهید