معمولا بعد از خرید مخازن پلی اتیلن یا پلاستیکی نباید نگران مشکلاتی در بدنه آنها باشید. چرا که می توانند تا سال های سال بدون مشکل سالم باقی بمانند. اما عدم توجه به برخی از موارد ممکن است تعمیر، جوشکاری و ترمیم مخازن پلی اتیلن را به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال اگر بعد از خرید مخازن پلی اتیلن ، آنها به درستی نصب نشوند و محل نصب تراز نباشد؛ یا اگر به چگالی یا سازگاری این مخازن با موادی که به کار می برید، توجه نکنید، نیاز به تعمیر خواهند داشت.

البته گاهی هم ممکن است مخازن پلی اتیلن در مجاورت حرارت بالا باشند و اگر فکر می کنید مخازن پلی اتیلن دچار شکستگی و پارگی می شوند یا نه، باید بگوییم بله!

با این حال نباید نگران شکستگی مخازن پلی اتیلن باشید. زیرا بسیاری از شکستگی ها قابل ترمیم و تعمیر هستند. اما اگر میزان شکستگی زیاد باشد، لازم است که مخزن پلی اتیلن تعویض شود.

برای آشنایی با روش های ترمیم و جوشکاری مخازن پلی اتیلن در این بخش همراه ما باشید.

روش های جوشکاری و ترمیم مخازن پلی اتیلن

یکی از روش های پرطرفدار و البته کارآمد برای تعمیر مخازن پلی اتیلن استفاده از جوش پلی اتیلن است. با این کار می توان پارگی مخازن پلی اتیلن یا وان های پلی اتیلن را ترمیم کرد.

جوشکاری مخازن پلی اتیلن شکسته روشی است که سال ها استفاده می شود و می تواند مخازن را تا حد زیادی به کارایی قبلی خود باز گرداند. اما لازم است که این کار توسط متخصصین انجام شود. زیرا اگر جوشکاری مخزن پلی اتیلن به درستی انجام نشود، می تواند دوباره پارگی و شکستگی را ایجاد کند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مخزن پلی اتیلن قیفی

در این زمینه می توانید با متخصصین ما در شویا صنعت در ارتباط باشید. شویا صنعت خدمات تعمیر، جوشکاری و ترمیم مخازن پلی اتیلن را با متخصصان حرفه ای خود برای شما انجام می دهد.

سایر روش ها برای تعمیر مخزن پلی اتیلن

روش های دیگری هم وجود دارد که می توان از آن برای تعمیر مخازن پلاستیکی و پلی اتیلن استفاده کرد. در این روش ها معمولا از چسب استفاده می شود.

معمولا نشتی مخازن پلی اتیلن اگر زیاد نباشد با استفاده از چسب های مخصوص ترمیم می شود. البته استفاده از چسب حتی در مخازن کوچک نمی تواند یک روش قطعی تعمیر باشد. در واقع به کار بردن چسب یا حرارت دادن محل پارگی و نشت مخازن پلی اتیلن یک راهکار موقتی است.

بهتر است به کمک جوش پلی اتیلن یا جوش پلاستیک مخازن خود را به شکل حرفه ای و بدون نگرانی تعمیر کنید. در ادامه با مراحل جوشکاری مخازن پلی اتیلن آشنا می شویم.

مراحل جوشکاری و ترمیم مخازن پلی اتیلن

مرحله اول – آماده سازی برای جوشکاری

اگر مدتی پس از خرید مخزن پلی اتیلن این مخازن دچار پارگی یا نشتی شده اند؛ در قدم اول باید ماده ای که در مخزن ذخیره شده به طور کامل تخلیه شود.

سپس محل نشت مخزن پلی اتیلن کاملا تمیز شده و هر گونه کثیفی یا گرد و غبار از روی آن پاک شود. در صورتی که چربی یا کثیفی ها در این محل باقی بمانند، جوشکاری مخازن پلی اتیلن نتیجه بخش نخواهد بود.

علاوه بر این باید پوسته در محل شکستگی مخزن پلی اتیلن کاملا سمباده زده شده و یکدست شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
شغل های آزاد پردرآمد | بهترین شغل های آزاد در ایران با درآمد بالا و زودبازده

تعمیر، جوشکاری و ترمیم مخازن پلی اتیلن سوراخ یا ترک خورده شویا صنعت

مرحله دوم – استفاده از ابزار سرچرخشی

بهتر است جوشکاری و ترمیم مخازن پلی اتیلن از داخل آنها انجام شود. اما این مخازن معمولا دهانه کوچکی دارند و این کار امکان پذیر نیست. بنابراین باید به کمک ابزار با سر چرخشی ناهمواری های ایجاد شده را یکدست کنید تا سطح شکستگی در دو طرف یکسان باشد.

مرحله سوم – استفاده از نوار جوش پلی اتیلن

برای جوشکاری مخزن پلی اتیلن از نوار جوش استفاده می کنند که با استفاده از حرارت آن را در امتداد محل شکستگی، جوش می دهند.

اگر پارگی و شکستگی مخزن پلی اتیلن زیاد باشد باید چند لایه از این نوار استفاده کرد. در نهایت بعد از حرارت دادن، این نوار را به کمک کاردک روی لایه های ذوب شده می کشند تا نوار به طور کامل روی مخزن چسبیده شود.

این روش جوشکاری و ترمیم مخازن پلی اتیلن فقط در مخازن از جنس پلاستیک کاربرد دارد و در مخازن دیگر روش های مختلفی برای ترمیم مخازن به کار می رود.

تعمیر و جوشکاری مخازن پلی اتیلن نمی تواند توسط افراد نابلد انجام شود. پس برای این کار به افراد متخصصی که در این زمینه فعالیت دارند، اعتماد کنید. برای اطلاع بیشتر می توانید با تیم شویا صنعت به شماره تماس 09128403220 ارتباط داشته باشید.

امتیاز دهید