برای ساخت و تولید شوینده صنعتی وجود یک کارخانه و خط تولید از الزامات اساسی این امر محسوب می شود. در واقع فرقی نمی کند که محصول نهایی ماده ای شیمیایی، گیاهی یا بهداشتی باشد، در هر صورت وجود یک خط تولید از الزامات حتمی یک روند تولیدی به حساب می آید.

در رابطه با تولید شوینده های صنعتی عمدتا ممکن است ما با موادی صنعتی اعم از الکل و استون طرف باشیم. اما از آنجایی که با لفظ صنعتی طرف هستیم، در این جا می توان تولید هر ماده شوینده ای را به روندی صنعتی اختصاص داد.

با این حساب در این بخش سعی ما بر این است که یک خط تولید کامل را با توجه به پارامترهای لازم آن بررسی کنیم. شناخت اجزا و دستگاه های مورد استفاده در یک خط تولید از مهم ترین موارد تولید است که در این بخش به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

اجزای مورد استفاده برای تولید شوینده صنعتی

کارخانه های بزرگ یا کارگاه های کوچک تولیدی به منظور انجام فرآیند تولید مواد، لازم است تا مسیری دقیق را طی کنند. این مسیر از طراحی فرمولاسیون گرفته تا اجرای عملی فرمولاسیون و استفاده از دستگاه های مختلف را شامل می شود. بنابراین در تولید هر نوع از شوینده های صنعتی ما با طیف وسیعی از مجموعه های کنار هم قرار گرفته صنعتی طرف هستیم. این مجموعه ها و این اجزاها هر کدام دارای ویژگی ها و نکاتی هستند که در ادامه علاوه بر معرفی آن ها، به بررسی نکات آن ها نیز خواهیم پرداخت.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
لوازم حفاری ژئوتکنیک

1.    دستگاه یونیزه آب

این دستگاه را ممکن است در بیشتر موارد در ابتدای مسیر خط تولید مواد شوینده صنعتی مشاهده کنید. کاهش سختی آب در مسیر خط تولید، از وظایف اصلی دستگاه یونیزه است. جالب است بدانید که در اکثر موادی که به عنوان شوینده تولید می شوند، آب یکی از نقش های اصلی را ایفا می کند.

دستگاه های یونیزه عموما دارای ظرفیتی بالاتر یا به اندازه 1800 لیتر هستند. این دستگاه ها آب را از 400 به 20 پی پی ام، دچار کاهش سختی می کنند.

2.    مخزن ذخیره سازی آب یا سایر مواد

مخازن ذخیره سازی برای نگهداری مواد، دارای دو نوع پلی اتیلن و استیل هستند. نوع اول بیشتر برای تولیدات خاص و عمدتا تولیدات صنعتی و شیمیایی کاربرد دارد. اما نوع دوم یعنی مخازن استیل را بیشتر برای تولیدات عام یا شوینده های بهداشتی استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که اگر قصد به ذخیره سازی آب باشد، مخزن پلی اتیلن می تواند گزینه بهتری محسوب شود، به طوری که حتی در تولید مواد شوینده بهداشتی نیز از این مخزن برای ذخیره آب و از میکسر استیل برای ترکیب مواد استفاده می شود.

3.    میکسرها یا مخلوط کن ها

بدون وجود چنین دستگاهی عملا چیزی به اسم تولید مواد شوینده صنعتی و حتی غیر صنعتی نیز معنا ندارد. در واقع در مهم ترین بخش خط تولید، ما با میکسرها طرف هستیم که قادر هستند تمامی مواد اولیه لازم را با هم ترکیب کنند.

میکسرها نیز همانند مخزن ها دارای دو نوع پلی اتیلن و استیل هستند. میکسر استیل عمدتا کاربردی غیر شیمیایی بر خلاف میکسر پلی اتیلنی دارد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ظهور کارآفرینان | بیان چالش‌ها و فرصت‌های کارآفرینان

4.    پر کن های نهایی

پر کن ها را باید از جمله دستگاه هایی معرفی کرد که پس از ترکیب توسط میکسر، وارد عمل می شود. این دستگاه ها، مسیر انتقال دهنده برای مواد مخلوط شده به ظرف های قابل ارائه هستند. یعنی پس از آن که محصول یا ماده شوینده آماده شد، با استفاده از پر کن ها می توان مواد را به ظروف مخصوص استفاده یا ارائه منتقل کرد.

وجود پمپ و سیستم های مکنده مواد در پر کن ها، به تخلیه کامل مواد از مخزن نیز کمک ویژه ای می کند.

کیفیت محصول و نکات پایانی…

علاوه بر موارد بالا در تولید شوینده صنعتی ما با دستگاه های دیگری همچون ترازو، ارلن مایر، pH متر و غیره نیز طرف هستیم. این دستگاه ها علاوه بر کمک به روند تولید، در بالا بردن کیفیت تولید نیز نقش ویژه ای دارند. در واقع با وجود دستگاه های مکمل در کنار دستگاه های اصلی است که می توان به بهترین کیفیت برای ارائه به مشتری رسید.

جالب است بدانید که امروزه دستگاه هایی همچون تنظیم کننده ها وجود دارند که می توانند با دقت بسیار بالایی، تمام اندازه گیری های لازم، اعم از متریال اولیه مواد همچون آب را نیز محاسبه کنند. این دقت در محاسبه در نهایت منجر به یک فرمولاسیون کامل و دقیق خواهد شد.

لازم به ذکر است که ما در شویا صنعت با تکیه بر دانش و متخصصینی که در اختیار داریم، توانسته ایم بهترین محصولات و دستگاه های تولید مواد شوینده را شناسایی کنیم. از همین رو می توانیم به سادگی به شما در یک تولید حرفه ای کمک نماییم. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه ها اعم از میکسر، مخزن و سایر تجیهزات یک خط تولید، کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
چرا نباید برای تولید مواد شوینده بهداشتی از میکسر پلی اتیلن استفاده کرد؟
امتیاز دهید