طریقه صحیح تعمیر و نگهداری پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات یکی از پرکاربردترین دستگاه های صنعتی می باشد که در دو نوع پرکن مایعات غلیظ و پرکن مایعات رقیق و هر کدام از این دو نوع نیز دارای انواع مختلفی همچون دستگاه پرکن مواد شوینده، دستگاه پرکن مواد شیمیایی و دستگاه مایع ظرفشویی و … نیز می باشند. در کنار انتخاب درست دستگاه پرکن مایعات توجه به تعمیر و نگهداری پرکن مایعات بسیار امر مهمی تلقی می شود و برای حفظ دستگاه تعمیر به موقع و نگهداری اصولی باعث می شود تا کارکرد دستگاه همچون روز اول راه اندازی انجام پذیرد.

در این مقاله در کنار شناسایی دستگاه پرکن مایعات شما را با نحوه نگهداری و همچنین تعمیر دستگاه پرکن مایعات تا حد لازم آشنا می سازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دستگاه پرکن مایعات چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تعمیر و نگهداری پرکن مایعات صحبت کنیم و اطلاعاتی را در مورد نحوه مراقبت این دستگاه بدانیم، بهتر است ببینیم دستگاه پرکن مایعات چه نوع دستگاهی می باشد؟

دستگاه پرکن دستگاهی بوده که برای پر نمودن وزن یا حجم مشخصی از مایعات با حالات، ویسکوزیته و چگالی متفاوت استفاده می شود. به همین علت انواع مختلفی از این دستگاه بسته به نوع مواد قابل استفاده، ساخته و در بازار عرضه گردیده است و به همین منظور انتخاب دستگاه مناسب کاری دشوار و سخت می باشد.

شما می توانید برای خرید انواع دستگاه پرکن مایعات با همکاران ما در ارتباط باشید و پس استعلام قیمت به روز شده یک خرید مطمئن و با کیفیت برای کسب و کار کوچک یا بزرگ داشته باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه پرکن مایعات تک نازله چه کاربردی دارد؟

کارکرد دستگاه پرکن مایعات به چه صورت است؟

به طور معمول کارکرد دستگاه پرکن مایع به این صورت است که ظروف مورد نظر بر روی میز ترافیک قرار داده شده و با کمک نوار نقاله ظروف مورد نظر پشت یکدیگر به سمت نازل پرکن رفته و پس از پر شدن به سمت دستگاه درب زن و لیبل زن منتقل می گردند. در آخر هم بسته بندی یا شیرینگ صورت می پذیرد.

نحوه تعمیر و نگهداری پرکن مایعات

اکنون بد نیست به نحوه نگهداری از پرکن مایعات آشنایی پیدا کنیم. با ما همچنان همراه باشید.

به فیلتر هوا و فیلتر مایعات توجه کرده و آنها را بررسی نمایید.

در زمان کار با دستگاه به تمام حرکات دستگاه از جمله: چرخش و ریزش مواد، پایین آمدن مواد، سفت بودن تمام پیچ های دستگاه و … توجه کرده و بررسی کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

توجه داشته باشید که مکانی که دستگاه قرار میگیرد سطح آن خالی و خلوت باشد و همچنین سیم اتصال به زمین که با نام سیم ارت شناخته می شود را حتما چک نمایید تا حتما اتصال داشته باشد.

حتما مدار هوای فشرده، لوله ها و شیلنگ ها را به منظور نبود شکستگی، نشتی و پارگی چک گردد.

حتما روغن را قبل از اینکه کیفیت آن پایین بیاید هر ساله تعویض نمایید.

به استحکام زنجیرها دقت کرده و آن را بررسی نموده و در صورت شل بودن آن را سفت و تنظیم کنید.

در صورت استفاده از مواد تخریب پذیر پس از اتمام کار اطمینان حاصل نمایید که مواد در داخل لوله و نازل ها نمانده باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کار آسان در منزل | معرفی 5 عنوان شغلی مناسب و پرسود برای کار در منزل

در زمان تمیز کردن دستگاه به تابلو برق توجه نمایید.

سطح دستگاه را همیشه تمیز نمایید.

از ایجاد فشار و ضربه، یا انجام هر کاری که ضرورتی نخواهد داشت بر روی سنسورها ایجاد نگردد. چون سنسورها بسیار دقیق و حساس می باشند و تا زمانی که ضرورتی ندارد از این اعمال پرهیز گردد.

در صورتی که احتیاج به باز نمودن و تعمیر دستگاه پرکن مایعات وجود دارد، حتما برق دستگاه را قطع نمایید.

آیا برای استفاده از دستگاه پرکن دستورالعمل خاصی باید لحاظ گردد؟

اندازه بطری و اندازه بطری در دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک باید مناسب و اندازه باشند. به همین جهت قبل از اقدام کار با دستگاه پرکن مایعات راکر دستگاه به شکل دستی راه اندازی خواهد شد. به این صورت اطمینان پیدا خواهید کرد که همه چیز نرمال و درست بوده و به خوبی انجام می پذیرد.

پس از اینکه اطمینان حاصل شد، دستگاه روشن می گردد. توجه داشته باشید، بهتر است برای تنظیم نمودن دستگاه از ابزار مناسب استفاده گردد. به این صورت از خرابی دستگاه و البته از تعمیر دستگاه پرکن مایعات جلوگیری می شود.

توجه داشته باشید از دستگاه های که نامناسب هستند یا فشار بیش از حد بر روی دستگاه جلوگیری گردد.

چرا تعمیر و نگهداری پرکن مایعات مهم است؟

دستگاه پرکن مایعات در انواع مختلف ساخته شده و نگهداری از این دستگاه بسته به نوع خود می تواند متفاوت باشد. اما به طور کل یک سری از مراقبت ها در انواع پرکن های مایعات یکسان می باشد.

دستگاه پرکن در صورتی که به صورت اصولی نگهداری و تمیز گردد، می تواند تا سال ها بدون هیچ مشکلی در خط تولید فعالیت داشته و از مزایای آن نهایت بهره را برد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
راد حفاری | تاریخچه، انواع، روش‌ها و کاربردهای آن

به منظور تعمیر و نگهداری پرکن مایعات توجه به این موارد مهم تلقی می شود. این موارد عبارتند از:

در حین کار روی دستگاه مایعات و ظروف قرار داده نشود.

قبل از شروع کار سطح تمامی دستگاه به طور کامل تمیز گردد.

قبل از شروع کار تمام قطعات متحرک دستگاه پرکن مایعات با روغن تمیز، روغن کاری گردد.

باید یک روز در هفته برای تمیز کاری دستگاه پرکن مایعات اختصاص داده شود.

برای تمیزکاری برای قسمت های که در دسترس نیستند، بهتر است از هوای فشرده استفاده گردد.

نکته

چه در صنایع نوشیدنی و غذایی و چه صنایع دارویی و بهداشتی این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چه ظرفیت تولید بالاتر و خط تولید شلوغ تر باشد، احتیاج به تعمیر و نگهداری پرکن مایعات هم افزایش پیدا می کند.

شاید یک ایراد جزیی ناچیز باشد اما در صورت عدم تعمیر به موقع و عدم نگهداری اصولی از پرکن مایعات می تواند باعث از کار افتادن خط تولید و دو چندان شدن هزینه شود.

در آخر

تعمیر و نگهداری دستگاه پرکن مایعات همچون دیگر ماشین آلات صنعتی مهم و حائز اهمیت می باشد همانطور که می دانید از دستگاه پرکن برای تولید انواع مایعات استفاده می گردد و به همین جهت برای تولید با کیفیت فقط خرید دستگاه مناسب و مواد اولیه عالی کافی نبوده و مراقبت و نگهداری از ماشین آلاتی که در خط تولید قرار دارند هم حائز اهمیت می باشد. در رابطه با نگهداری از دستگاه پرکن بهتر است به نکاتی که در بالا به آن اشاره داشتیم توجه گردد. به این صورت دستگاه پرکن مایعات تا سالها و بدون هیچ مشکلی برای تولید کننده سودآوری به همراه داشته باشد.a

قدمی دیگر تا کارآفرینی
برای کار در منزل به کجا مراجعه کنیم ؟ | ایده های پولساز برای خانم ها و آقایان
5/5 - (4 امتیاز)