اگر به فکر راه اندازی خط تولید شوینده بهداشتی هستید، بهتر است ابتدا مسیر راه اندازی آن را به درستی بشناسید تا درگیر پرداخت هزینه های اضافی نشوید. از آنجایی که تولید و عرضه انواع شوینده های بهداشتی در کشور بازار خوبی دارد و برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده نیازی به هزینه های بالا نیست، بسیاری از افراد این ایده به ذهنشان می رسد؛ اما متاسفانه پای عمل که می رسد، به دلیل نداشتن اطلاعات، درگیر چالش های مختلفی می شوند.

در این بخش با تجهیزات و مراحلی که باید برای راه اندازی یک خط تولید مواد شوینده طی کنید، آشنا می شویم. همراه شویا صنعت باشید.

تجهیزات لازم برای راه اندازی خط تولید شوینده بهداشتی

شوینده های بهداشتی شامل انواع مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، شامپو، مایع شیشه پاک کن و مواردی از این دست می شود. شوینده های بهداشتی در واقع مواد شستشوی بدون کلر هستند و برای این که تجهیزات کامل این خط تولید را خریداری کنید، بین 100 تا 200 میلیون تومان بودجه با توجه به کیفیت تجهیزات، نیاز دارید. در زیر تجهیزات اساسی خط تولید شوینده بهداشتی را می شناسیم.

دستگاه یونیزه کننده آب یا RO

برای تولید شوینده بهداشتی در مرحله نخست باید به کمک این دستگاه سختی آب را کمتر کرد. سختی آب استفاده شده در شوینده ها باید TDS کمتر از 40ppm داشته باشد. برای این که یک دستگاه یونیزه خوب بخرید، حتما به کیفیت و گارانتی آن توجه کنید.

مخزن برای ذخیره سازی

دستگاه یونیزه معمولا می تواند در طول یک شبانه روز مقدار 1800 لیتر آب با سختی پایین برای شما تولید کنید. در وهله بعدی به مخزنی برای ذخیره سازی آب در خط تولید شوینده بهداشتی نیاز است. معمولا ذخیره آب در مخازن پلی اتیلن انجام می گیرد. مخزن پلی اتیلن باید سه لایه بوده تا نور به داخل آن نفوذ نکند و بهداشتی تلقی شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خرید دستگاه برای کار در منزل | معرفی دستگاه های خانگی شویاصنعت

یک پمپ می تواند در زمان نیاز آب موجود در مخزن پلی اتیلن را به داخل میکسر منتقل نماید. برای خرید مخازن پلی اتیلن و یا مشاوره در رابطه با کیفیت مورد نیاز آنها می توانید با شویا صنعت در تماس باشید.

میکسر استنلس استیل

آب ذخیره شده در مخازن پلی اتیلن برای انجام فرمولاسیون به داخل میکسر می آید. میکسری که در خط تولید شوینده بهداشتی برای تولید مایع ظرفشویی، شامپو و شوینده هایی از این دست استفاده می شود، باید موتور گیربکسی داشته و ظرفیتی معادل 2000 لیتر داشته باشد.

برای خرید میکسر استنلس استیل حتما جنس بدنه آن را بررسی کنید که ضد خوردگی باشد. برای این کار می توانید از آهنربا کمک بگیرید. از میان میکسرهای استنلس استیل، میکسرهای سری 300 انتخاب خوبی برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده هستند. اگر برای خرید میکسر استنلس استیل نیاز به مشاوره دارید، می توانید با ما تماس بگیرید.

دستگاه پرکن و پمپ غلیظ کش

در نهایت زمانی که فرمولاسیون شما انجام شده و مواد در میکسر با یکدیگر اختلاط پیدا می کنند، یک پمپ غلیظ کش با فرمان فلوتر برقی دستگاه پرکن مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ، مواد شوینده حاصل از خط تولید شوینده بهداشتی را راهی مخزن دستگاه پرکن می کند. دستگاه پرکن نیز قوطی محصولات شما را پر خواهد کرد.

نکاتی برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده

حال که با تجهیزات کارآمد خط تولید شوینده آشنا شدید، لازم است نکاتی را به شما گوشزد کنیم تا در زمان راه اندازی دچار مشکل نشوید.

  • اول این که در کنار تجهیزات اساسی گفته شده به مواردی همچون دستگاه نوار نقاله، لیبل زن، دستگاه درب گذاری اتوماتیک و پلمپ و مواردی از این دست نیز نیاز خواهید داشت. برای این که کارایی شما بالاتر رود، سعی کنید خط تولید خود را اتومات کنید. در ضمن برای خرید هر یک از تجهیزات خط تولید شوینده بهداشتی به گارانتی و خدمات پس از فروش آنها توجه داشته باشید.
  • فرمولاسیون تولید ماده شوینده را به شکل دقیق در نظر داشته باشید. با توجه به این که چه نوع ماده شوینده ای تولید می کنید، این فرمولاسیون متفاوت است.
  • برای تولید مواد شوینده لازم است که از ورزات بهداشت و ادرات مربوطه، مجوزهای لازم را دریافت کنید. مجوزها برای شوینده های بهداشتی ضروری هستند، در حالی که برای راه اندازی خط تولید انواع شوینده صنعتی به این مجوزها نیازی نیست.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
ماشین از ما کار از شما | طرحی اقتصادی و کاربردی در شویاصنعت

در صورتی که برای راه اندازی خط تولید شوینده بهداشتی یا انواع شوینده های صنعتی نیاز به مشورت داشتید، می توانید روی تیم شویا صنعت حساب کنید. با شماره های 09128403220 و 09124045180 تماس بگیرید تا شما را از چم و خم راه اندازی انواع خط تولید مواد شوینده آگاه کنیم.

امتیاز دهید