طراحی یک کارگاه برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده از اولین قدم هایی است که برای شروع این کسب و کار باید برداشت. اصولا افرادی که در فکر راه اندازی خط تولید انواع مواد شوینده هستند، ابتدا این سوال به ذهنشان می رسد که چقدر فضا برای تولید نیاز است و حداقل باید چه محیطی را برای شروع به کار آماده کنند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که در یک کارگاه خانگی و حتی یکی از اتاق های خانه هم می توان مواد شوینده تولید کرد که این تصور کاملا اشتباه است. در این بخش همراه تیم شویا صنعت باشید تا شرایط فضای مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید شوینده را به شما توضیح دهیم.

کارگاه برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده با توجه به نوع شوینده

برای این که حداقل فضای مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده را بررسی کنیم، در ابتدای امر باید مشخص کنید که قرار است شوینده بهداشتی تولید کنید یا شوینده صنعتی.

اگر تفاوت این دو را نمی دانید حتما مقاله «تفاوت خط تولید مواد شوینده بهداشتی و مواد شوینده صنعتی» را مطالعه کنید تا کاملا با تفاوت شوینده های بهداشتی و صنعتی آشنا شوید.

اما برای این که به طور خیلی خلاصه تفاوت این دو ماده شوینده را بررسی کنیم، باید بگوییم که برای تولید شوینده های بهداشتی با وزرات بهداشت و ادارات ذینفع آن طرف هستید که قوانین خاص خودشان را برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده در اختیار شما می گذارند.

این در حالی است که برای تولید شوینده های صنعتی می توانید از طریق صنف یا اداره صنایع و معادن اقدام کنید که قوانین نسبتا ساده تری دارند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان | مزایا و معایب راه اندازی مشاغل خانگی

در ادامه حداقل فضای مورد نیاز طراحی کارگاه برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده صنعتی و بهداشتی را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

حداقل فضای مورد نیاز برای تولید شوینده های صنعتی

برای تولید این نوع شوینده ها لازم است که یکی از روش های زیر را انتخاب کرده و مجوزهای لازم آن را دریافت کنید:

  • مجوز صنف
  • مجوز اداره صنایع و معادن

برای دریافت مجوز صنف و تولید شوینده های صنعتی به صورت قانونی، به یک فضای حداقل 25 متری نیاز دارید. توجه داشته باشید که کارگاه با مساحت 25 متر برای تولید شوینده های صنعتی باید تا سقف کاشی شده باشد. علاوه بر این لازم است کف فضا نیز سرامیک باشد تا صنف، مجوزهای لازم برای فعالیت را به شما اعطا کند.

در صورتی که قصد دریافت مجوزهای اداره صنایع و معادن را دارید، باید حتما یک شرکت ثبت کنید و جواز تاسیس و بهره برداری داشته باشید. حداقل فضای مورد نیاز برای تولید در این شرایط داشتن یک سوله 200 متری است. این سوله باید کف بتن و دیوارهای آجری داشته باشد تا مجوزهای لازم را دریافت کنید.

حداقل فضای مورد نیاز برای تولید شوینده های بهداشتی

شرایط تولید شوینده های بهداشتی و طراحی کارگاه برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده بهداشتی کمی پیچیده تر است. برای این که مجوز تولید این نوع شوینده ها را دریافت کنید باید حتما آخرین قوانین مربوط به راه اندازی خط تولید شوینده بهداشتی را دنبال کنید.

برای تولید این نوع شوینده ها باید یک فضای حداقل 200 متر مربعی داشته باشید که اصطلاحا به آن «سالن بهداشتی» می گویند که شرایط لازم برای تولید شوینده های بهداشتی در آن رعایت شده است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش اقساطی دستگاه تولید سفره یکبار مصرف |انتخاب هوشمندانه برای کسب و کار

البته در نظر داشته باشید که 200 متر فضا برای یک خط تولید نیمه اتومات مناسب است و اگر می خواهید یک خط تولید فول اتومات برای تولید شوینده ها راه اندازی کنید، حداقل 400 متر مربع فضا نیاز است.

برای اطلاع بیشتر از شرایط تولید انواع شوینده های بهداشتی و تجهیزات لازم برای راه اندازی این خط تولید با کارشناسان ما در شویا صنعت تماس بگیرید تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند.

شماره تماس های مشاوره رایگان شویا صنعت: 09121828410 و 09124045180

2/5 - (1 امتیاز)