ساخت قالب مخزن پلی اتیلن با فرآیندی تحت عنوان قالب گیری دورانی آغاز می شود. برای انجام این کار ترکیبات به خصوصی با یکدیگر مخلوط شده و مخزن با توجه به کاربری آن تولید می شود. مخازن پلی اتیلن که به آنها تانکرهای پلاستیکی هم می گویند در کارخانه های تولیدی منابع پلی اتیلن ساخته می شوند. در این بخش با مراحل ساخت و فرآیند ساخت مخازن پلی اتیلن بیشتر آشنا می شویم. پس همراه ما باشید.

مراحل ساخت قالب مخزن پلی اتیلن

برای ساخت مخازن پلی اتیلن، مواد پودری پلیمری یا پودر پلی اتیلن را در داخل قالب مخصوصی می ریزند. سپس قالب مخزن در دمای مناسب برای مدت زمان مشخصی حرارت می بیند.

قالب در حین حرارت دیدن شروع به چرخش می کند و چرخش 360 درجه دارد. این چرخش باعث می شود که مواد پلمیری و پودر پلی اتیلن به شکل یکسانی ذوب شده و شکل قالب را به خود بگیرند. همان طور که عمل ذوب شدن ترکیبات ادامه پیدا می کند، مواد اولیه روی تمام قسمت های قالب به شکل یکنواخت می نشینند.

چرخش قالب تا زمان سرد شدن آن هم ادامه دارد تا در نهایت قالب را به اتاق خنک کننده منتقل کنند. در این اتاق است که دما به مرور پایین آمده و با کاهش دما، مخزن پلی اتیلن از قالب خود جدا می شود. البته قبل از تخلیه نهایی اگر لازم باشد، پرداخت هایی روی آن نیز انجام می شود.

ساخت قالب مخزن پلی اتیلن به روش دورانی چیست؟!

روش چرخشی یا دورانی رایج ترین روشی است که برای ساخت مخازن پلی اتیلن استفاده می شود. در این روش با توجه به اینکه مخزن پلی اتیلن را برای چه کاربری استفاده کنند، باید تمام الزامات و استانداردهای بهداشتی در آنها رعایت شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه پرفراژ سفره

فرقی نمی کند مخزن پلی اتیلن عمودی یا مخزن افقی تولید شود، روش دورانی برای تولید مخازن پلی اتیلن با هر نوع مدلی نتیجه بخش است.

شما می توانید با توجه به حوزه ای که در آن فعالیت دارید برای ذخیره و نگهداری مواد شوینده، آب یا مواد سوختی برای سفارش مخزن پلی اتیلن اقدام کنید. شویا صنعت مخازن پلی اتیلن را با توجه به حوزه فعالیت شما شخصی سازی می کند. برای سفارش مخزن پلی اتیلن مخصوص به فعالیت خود می توانید با تیم شویا صنعت به شماره تماس 09128403220 تماس حاصل نمایید.

موادی که برای ساخت مخازن پلی اتیلن استفاده می شود

ساخت قالب مخزن پلی اتیلن با استفاده از پلیمر HDPE و MDPE انجام می شود. این پلمیرها موادی دارند که در برابر آفت کش ها و مواد شیمیایی، کاملا مقاوم هستند. با این وجود بهتر است که خرید مخزن پلی اتیلن را برای نگهداری سوخت هایی مثل بنزین استفاده نکنید. زیرا مواد موجود در بنزین می تواند پلاستیک را سست و شکننده بکند.

توصیه می شود که برای نگهداری از مواد سوختی حتما استانداردهای شرکت نفت را بررسی کنید. به طور معمول از مخازن فلزی برای نگهداری از سوخت ها استفاده می شود.

ترکیبات پرکاربرد برای ساخت قالب مخزن پلی اتیلن

ترکیبات مختلفی در فرآیند قالب گیری دورانی کاربرد دارند. در این فرآیند که آن را به نام روتوملدینگ Rotomoldig هم می شناسند، به مواد پلاستیکی شکل داده می شود.

رایج ترین مواد اولیه برای ساخت مخازن پلی اتیلن را مواد پلاستیکی تشکیل می دهند. قالب هایی که برای این کار استفاده می شود معمولا نازک بوده و طراحی مناسبی دارند. در واقع با طراحی مناسب قالب می توان مخازن دو جداره و چند وجهی یا مخازن پلی اتیلن ته قیفی را هم تولید کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
درامد دستگاه تولید لیوان یک بار مصرف | چرا تولید لیوان یک بار مصرف؟ 

در روش قالب گیری چرخشی ضخامت دیوار یکنواخت خواهد بود. در نتیجه این محصولات فاقد خط و خطوط یا نقطه و جوش تولید می شوند و نیازی به عملیات تکمیلی هم ندارند.

تولید مخازن پلی اتیلن سفارشی

همان طور که گفته شد ساخت قالب مخزن پلی اتیلن چه به شکل عمودی و چه افقی در فرآیند قالب گیری دورانی قابل انجام است. قالب های مخازن پلی اتیلن با توجه به حوزه های صنعتی مختلف و نیاز مشتری می توانند کاملا سفارشی تهیه شوند.

به عنوان مثال ممکن است بعد از طراحی قالب ها نیاز باشد که عملیات آهنگری روی آنها انجام شود یا با لعاب های نسوز عایق و رنگ کاری های مختلف، مخازن پلی اتیلن سفارشی شود. البته به طور معمول قالب های پرکاربرد به شکل پیشفرض ساخته می شوند تا در زمان صرفه جویی شود، اما شما می توانید قالب مورد نیاز خود را هم سفارش دهید.

سفارش مخازن پلی اتیلن با توجه به مواد مورد استفاده

شما می توانید ساخت قالب مخزن پلی اتیلن را با توجه به موادی که قرار است در آن نگهداری کنید، سفارش دهید. این مخازن با توجه به کارایی خود ویژگی های مختلفی دارند. به عنوان مثال اگر می خواهید با خرید مخزن پلی اتیلن از آن برای نگهداری اسید و مایعات خورنده استفاده کنید، باید مخازن استیل 316 را سفارش دهید. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید می توانید مواد مورد استفاده خود را به ما بگویید تا بگوییم کدام مخزن با چه ویژگی هایی بهترین انتخاب برای شما هستند.

امتیاز دهید