طراحی دستگاه پرکردن مایعات

دستگاه پرکن مایعات به عنوان کاربردی ترین دستگاه به منظور بالا بردن سرعت و کیفیت می تواند برای تولید کنندگان بسیار انتخاب مناسب، مقرون به صرفه و سود آفرین باشد. ما اینبار می خواهیم در رابطه با طراحی دستگاه پرکردن مایعات صحبت کرده و ببینیم این طراحی به چه صورت است. با ما همراه باشید تا با دستگاه پرکن مایعات و هم با طراحی دستگاه پرکردن مایعات آشنا گردیم.

دستگاه پرکن مایعات

با کمک دستگاه پرکن مایعات می توان انواع مایعات از قبیل رقیق و غلیظ که کاربردهای گوناگونی دارند: مواد غذایی، سموم، دارو، مواد شیمیایی و … را به سادگی و با سرعت بسته بندی نمود. فرقی نمی کند مایعات انتخابی دارای چگالی و ویسکوزیته متفاوت است این دستگاه به علت ساخته شدن در سه نوع این امکان را دارد تا انواع مایعات را با ویسکوزیته متفاوت بسته بندی نماید. البته قابل ذکر است که بسته به نوع مایعات تولیدی در انتخاب دستگاه هم باید دقت نمود. مثلا برای مایعات غلیظ از دستگاه پرکن مایعات غلیظ ، برای مایعات رقیق از دستگاه پرکن مایعات رقیق، برای مواد شوینده از دستگاه پرکن مواد شوینده و برای  مایع ظرفشویی از دستگاه پرکن مایع ظرفشویی می توان استفاده نمود و خرید دستگاه مایعاتی که برای مایعات رقیق طراحی و ساخته شده است نمی تواند انتخاب مناسبی باشد.

پس با این حساب انتخاب دستگاه مورد نظر در صورتی که شناخت کافی از دستگاه ها نداشته باشید امری کاملا سخت و پیچیده خواهد بود. چرا که دستگاه انتخابی شما اشتباه خریداری شود می تواند در کنار مختل نمودن ضررهایی را هم به همراه داشته باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خط تولید مواد شوینده تهران

البته ما در اینجا به انواع دستگاه پرکن مایعات اشاره خواهیم نمود، اما در صورت تمایل شما، مشاورین ما می توانند شما را در انتخاب یک دستگاه مناسب یاری نمایند. همچنان با ما همراه باشید.

طراحی پرکن مایعات گفتیم که به دو صورت غلیظ و رقیق می باشد. حال این دو دستگاه پرکن مایعات هر کدام به دو صورت تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و ساخته می شوند. در ادامه شما را با این دو نوع دستگاه آشنا می سازیم.

دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک

در دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک فرایند دریافت پت از خط تولید، پرکردن مایعات تا درب بندی کاملا به صورت اتوماتیک صورت می پذیرد و هیچ گونه نیروی انسانی در آن دخیل نمی باشد. این دستگاه می تواند ظرفیت هزار تا ۲ هزار بطری در ساعت را داشته باشد.

طراحی این دستگاه به این صورت است که تمام قسمت هایی که با مایعات برخورد دارند از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است. همچنین پوشش دستگاه و کانوایر دستگاه هم از جنس استیل می باشد.

متذکر شویم که دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک تمام استانداردهای لازم به منظور پرنمودن آلیاژ مصرفی را دارا می باشد.

طراحی دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک برای ظرفیت های کم طراحی و قابل استفاده می باشد. برای استفاده از این پرکن احتیاج به یک اپراتور است. در رابطه با این دستگاه باید بگوییم که این دستگاه دو نازله و سرعت کمتری نسبت به دستگاه اتوماتیک دارد. پس در صورتی که تولیدی شما به صورت محدود است این نوع پرکن می تواند انتخاب مناسبی باشد. این دستگاه کوچک بوده و به راحتی قابل حمل است و به منظور استفاده برای انواع ظروف با اشکال متنوع می توان از این دستگاه پرکن مایعات استفاده نمود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ویژگی های میکسر استاندارد تولید مواد شوینده بهداشتی

خطا در این دستگاه کمتر از یک بوده و اشکال مختلف ظروف را پوشش خواهد داد.

انواع مکانیزم دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات ثقلی (سریز)

از پرکاربردترین دستگاه پرکن مایعات می توان به دستگاه ثقلی اشاره داشت. این دستگاه برای پر نمودن بطری های کوچک کاربردی می باشد. چرا که می تواند طیف وسیعی از مایعات را در کمترین هزینه کنترل نماید.

سهولت در تمیز نمودن، سهولت در نصب و خروجی قابل ارتقا منجر می گردد که این دستگاه مورد علاقه شرکت های در حال توسعه قرار گیرد.

دستگاه پرکن مایعات پمپی

از دیگر انواع دستگاه پرکن می توان به نوع پمپی اشاره داشت. این دستگاه دارای یک مخزن اصلی بوده که مواد تولید شده با کمک مخزن به پشت نازل منتقل می گردد. پس از انتقال به نازل ها، نازل باز شده و مواد به داخل ظرف یا بطری سریز می گردد تا هنگامی که نمایشگر لودسل وزن دلخواه را نشان دهد.

پشت هر نازل یک شیر به منظور کنترل دبی عبوری تعبیه شده و در مواقعی که مشکلی در خط تولید پیش بیاید می توان نازل دچار مشکل را از خط تولید خارج نماییم.

دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

طراحی دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی به صورتی است که می توان انواع مایعات چسبناک و غلیظ همچون: صابون های مایع، مواد آرایشی، سس ها و … را به داخل ظرف مورد نظر هدایت و بسته بندی نمود و از این رو یک انتخاب ایده آل برای مایعات غلیظ و چسبناک می باشد.

طراحی دستگاه پرکردن مایعات

دستگاه پرکن مایعات در انواع مختلف بسته به نوع مایعات (رقیق و غلیظ) طراحی و ساخته می شود و می تواند کارایی گوناگونی را به همراه داشته باشد. البته اشاره نماییم که هر کدام از انواع دستگاه پرکن مایعات دارای طراحی به خصوص بوده و همچنین از نظر استاندارد هم با یکدیگر تفاوت فاحشی دارند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
شغل مناسب برای دختر جوان | معرفی یک شغل جذاب و پرسود

البته در کنار انتخاب دستگاه پرکن مایعات باید به چند مورد هم توجه داشته که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • نوع و خورندگی مایعات
  • قلیایی یا اسیدی بودن مایعات
  • مایعات با قابلیت کف نمودن و یا ایجاد حباب در سطح وسیع
  • مایعات بدون گاز یا گازدار
  • دمای مایعات حداکثر و حداقل دمای قابل تحمل

این مواردی که نام بردیم قبل از اینکه طراحی دستگاه پرکردن مایعات انجام پذیرد باید لحاظ گردد. همچنین این را هم اضافه کنیم که آلیاژ دستگاه پرکن مایعات با نظر به موارد بالا که ذکر نمودیم در نظر گرفته و ساخته می شود.

پس پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب یا سفارش دستگاه مورد نظر به این موارد توجه نماییم و در لیست نکات خود لحاظ نمایید.

سرعت عملکرد در طراحی دستگاه پرکن مایعات

در روند طراحی و ساخت دستگاه پرکردن مایعات سرعت عملکرد دستگاه پرکن می تواند بسیار موثری باشد. دستگاه هایی که با طراحی عادی ساخته می شوند، به طور معمول توانایی افزایش سرعت عملکرد به صورت محدودتری خواهند داشت. به منظور دست پیدا کردن به عملکرد با سرعت های بالا پیشنهاد می دهیم قبل از سفارش طراحی و ساخت دستگاه مد نظر خود با کارشناسان زبده این کار مشورت نمایید. کارشناسان ما می توانند شما را در یک انتخاب ایده آل یاری نمایند.

توانایی دستگاه

توجه داشته باشید در خطوط تولید و همچنین بسته بندی نمودن باید توانایی دستگاه های بسته بندی متناسب با یکدیگر بوده باشند. به همین جهت حداکثر و حداقل سرعت در دستگاه پرکن مایعات بسیار می تواند پر اهمیت باشد. به غیر از این توجه به همخوانی  و سرعت دستگاه پر خط تولید و بسته بندی بسیار حایز اهمیت می باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ویژگی های میکسر پلی اتیلن شوینده

اهمیئت چگالی مایعات

همچنین توجه به اهمیت چگالی مایعات در طراحی دستگاه پرکن مایعات بسیار حایز اهمئت می باشد. چگالی یا همان رقیق یا غلیظ بودن مایع می تواند روی طراحی دستگاه پرکردن مایعات تاثیر داشته باشد.

مایعات رقیقی همچون آب به شکل روان داخل بطری سرازیر خواهد شد، اما در مقابل مایعات غلیظ همچون رنگ احتیاج به نیروی رانش دارد. همچنین علاوه بر آن مایعات غلیظ احتیاج به زمان بیشتری به منظور نشستن در بطری خواهند داشت، اما برعکس مایعات رقیق به سرعت به داخل بطری یا ظرف مورد نظر سریز و باعث پرشدن ظرف یا بطری می گردد.

5/5 - (4 امتیاز)