مخزن پلی اتیلن 5 لایه و ساختار ویژه آن

هنگامی صحبت از مخزن پلی اتیلن 5 لایه می شود، مهم ترین پارامتری که به چشم می خورد، تعداد لایه های این مخزن است. در واقع آن چیزی که این مخزن را با توجه به ساختار، از سایر مخزن های پلی اتیلنی جدا می کند، تعداد لایه های موجود در ساختار این مخزن است.

اگر نمی دانید، لازم است ذکر کنیم که در مخازن پلاستیکی یا پلیمری که از جنس پلی اتیلن ساخته می شوند، لایه یکی از پارامترهای مهم محسوب می شود. در واقع هرچه تعداد لایه بیشتر باشد، مقاومت مخزن در برابر شرایط گوناگون بیشتر خواهد بود. این شرایط بسته به محل نگهداری مخزن و موادی که در آن ذخیره می شود قابل بررسی است.

در این بخش ما به بررسی مخازن پلی اتیلن 5 لایه خواهیم پرداخت و شرایطی که سبب می شود تا این مخازن به بهترین شکل ایفای نقش کنند را توضیح می دهیم.

مخزن پلی اتیلن 5 لایه با ساختاری مقاوم

امروزه استفاده از مخازن آب پلی اتیلنی بسته به نیاز افراد در مناطق گوناگون بسیار رایج شده است. قبل از این مخازن، استفاده از مخزن های فلزی و بتنی بسیار رایج بود. البته همچنان در برخی از موارد از مخزن های فلزی نیز استفاده می شود. اما کارایی که مخزن پلی اتیلن ارائه می دهد، سبب شده است تا استفاده از آن رایج تر و مفید تر به نظر برسد.

مهم ترین کارایی هایی که یک مخزن پلی اتیلن از خود نشان می دهد، سوای از مبحث ذخیره سازی که کار اصلی مخزن است، مرتبط با مزایایی است که در روند ذخیره با آن مواجه می شوید. سبکی به منظور انتقال آسان، استحکام به منظور نصب در محل های سخت، طرح و انواع مختلف به منظور نصب در محیط های گوناگون از جمله کارایی های مخزن پلی اتیلن محسوب می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
شغل های پردرآمد بدون سرمایه | چگونه با سرمایه کم درآمد خوبی کسب کنیم؟

اما مهم ترین کارایی که این مخازن در طول نگهداری مایعات از خود نشان می دهند، مرتبط با مقاومت در برابر باکتری و جلبک است. این مزیت در تعداد لایه های مخزن نمایان است. از همین رو مبحث مخزن پلی اتیلن 5 لایه برای افرادی که به دنبال این مخازن هستند مطرح می شود.

مخزن 5 لایه در مقایسه با سایر مخازن با لایه های کمتر، دارای یک ویژگی منحصر به فرد است، این ویژگی که مقاومت اساسی این مخزن محسوب می شود، آن را برای شرایط سخت آماده کرده است.

نقش لایه در مقابل جلبک ها و باکتری ها بسته به شرایط

به منظور مقاومت در برابر جلبک و باکتری، مخازن دو لایه و سه لایه نیز می توانند به بهترین شکل، از خود مقاومت و کارایی نشان دهند. با این حساب آیا لایه های بیشتر به منظور محکم کاری است؟

عمدتا در مناطقی که بسیار سردسیر یا بسیار گرمسیر هستند، دو یا سه لایه نمی تواند برای مقاوم ماندن مواد و خود مخزن موثر باشد. در واقع وقتی صحبت از باکتری و جلبک می شود، دو تا سه لایه کافی است. اما وقتی صحبت از دمای خیلی پایین و خیلی بالا می شود، مخزن پلی اتیلن 5 لایه باید مطرح شود.

به طور کلی برای درک بهتر، روند مقاومت مخازن از نظر لایه به ترتیب زیر است:

  • لایه اول به منظور مقاومت در مقابل اشعه یو وی
  • لایه دوم و سوم به منظور مقاومت در برابر باکتری و جلبک
  • لایه چهارم و پنجم به منظور مقاومت در برابر شرایط دمایی بسیار بالا یا پایین
قدمی دیگر تا کارآفرینی
نحوه حل مشکلات و چالش‌های رایج در خط تولید سفره یکبار مصرف

ساختار لایه پنجم در مخازن پلی اتیلن

بسته به شرایط دمایی و محیطی که مخزن در آن نصب می شود، داشتن 4 لایه می تواند کافی باشد. این تعداد لایه برای عدم انتقال حرارت در محیط بیرون و درون بسیار مناسب هستند. اما در شرایط ویژه که ممکن است محیط با سرما یا گرمای شدید مواجه شود، مخزن پلی اتیلن 5 لایه بهترین گزینه است. زیرا این مخزن دارای یک لایه اضافی تر به شکل لایه ای فوم گونه و توخالی است که هم مواد و هم مخزن را در شرایط سخت ایمن می کند.

در واقع ساختار سلولی خاص و فضای توخالی و سبکی که در مخزن 5 لایه به عنوان لایه پنجم تعبیه شده است، وظیفه دارد انتقال دما را تا مرز صفر شدن میزان انتقال، کاهش دهد. از همین رو این مخزن بسیار خاص و مهم جلوه می کند.

در نتیجه…

اگر در شرایط ویژه آب و هوایی به دنبال یک مخزن حرفه ای و مقاوم هستید،  مخزن پلی اتیلن 5 لایه بهترین گزینه برای استفاده محسوب می شود. این مخزن به سبب اینکه دارای تعداد لایه های بیشتری نسبت به مخازن روتین در بازار است، مقاومت بیشتری در برابر عوامل سخت محیطی دارد.

لازم به ذکر است که مخازن پلی اتیلن 5 لایه به طور عمده گران تر از سایر مخازن هستند. دلیل زیاد بودن قیمت این مخازن در مقایسه با مخازنی که لایه های کمتر دارند، مرتبط با لایه پنجم با ساختار مخصوص در آن است.

در آخر به منظور خرید و فروش، تعمیر و اطلاعات بیشتر در رابطه با مخزن های 5 لایه و سایر مخازن رایج، کافی است با ما در شویا صنعت در ارتباط باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
سود تولید ابر و اسفنج چقدر است؟
امتیاز دهید