تعریف مخزن آب:
مخزن آب پلی اتیلن یا منبع آب پلاستیکی یک محفظه برای ذخیره‌سازی و نگهداری آب است.

توجه و نیاز به یک منبع آب، جهت ذخیره‌سازی آب آشامیدنی، آبیاری کشاورزی، دامپروری، تولید مواد شیمیایی، آماده‌سازی مواد غذایی و همچنین بسیاری از برنامه‌های کاربردی دیگر؛ به قدمت تمدن بشری است.

تقسیم بندی مخازن آب :
مخزن آب عمدتا بر اساس مواد سازنده به سه دسته: مخزن آب پلی اتیلن، مخزن فلزی گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم، استیل، آهن سیاه، فولادی، کامپوزیتی و مخرن پلاستیکی تقسیم می شوند.

کاربرد مخازن آب :
هر کدام از این سه دسته کاربردهای خاص خود را دارند مثلا: مخزن آب از جنس استیل برای نگهداری آب، بسیار بهداشتی و دارای طول عمر و مقاومت مکانیکی بسیار بالامی باشد اما مقاومت شیمیایی مخازن فلزی در مقابل قلیایی و اسیدی بودن آب و یا وجود نمک های درون آب کم است.

مخازن کامپوزیتی به دلیل امکان اجرا در محل و مقاومت شیمیایی بالا نیز گاها برای نگهداری آب شور کاربرد دارند.

مخزن پلی اتیلن برای نگهداری آب از لحاظ بهداشتی بودن و کیفیت نگهداری آب قابل رقابت با مخازن استیل و مقاومت شیمیایی آن ها بهتر از کامپوزیت ها می باشد .

ظرفیت دمای مخازن پلی اتیلن :
مخزن پلاستیکی برای نگهداری آب با دمای بالای ۶۰ درجه سانتی گراد قابل استفاده نمی باشند.

برآورد ظرفیت مخزن های آب پلاستیکی :
ضمن اینکه اکثر مخزن های آب دارای برچسبی هستند که ظرفیت مخزن را نشان می دهند.

بهتر است توجه داشته باشید که آن ظرفیت نوشته شده، در حقیقت ظرفیت ذخیره آب نیست و زمانی میتواند صحت داشته باشد که لیتراژ به صورت برجسته بر روی خود مخزن حک شده باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
برای کار در منزل به کجا مراجعه کنیم ؟ | ایده های پولساز برای خانم ها و آقایان

بنابراین با تعیین نوع آب و محل نگهداری می توان بهترین مخزن آب برای ذخیره سازی و نگهداری آب در بین انواع مخزن پلی اتیلن را انتخاب کرد.

امتیاز دهید