چه به عنوان کارفرما و چه به عنوان مهندسی که مشغول فعالیت در حوزه های عمرانی مرتبط با خاک است، قیمت دستگاه حفاری ژئوتکنیک یکی از نکات مهم محسوب می شود.

همانطور که می دانید دستگاه های لازم به منظور انجام حفاری ژئوتکنیک، دارای ساختاری پیچیده هستند و عموما هر کشوری اقدام به تولید چنین دستگاه هایی نمی کند. چین، آلمان، ژاپن، روسیه و برخی از کشورهای اروپایی در حال حاضر بخشی از بازار چنین دستگاه هایی را در دست دارند.

با توجه به شرایطی که از نظر هزینه تا بخشی بر عهده کارفرمای فرآیندهای حفاری است، دانستن قیمت دستگاه های حفاری می تواند نقش موثری در روند کاری داشته باشید. به همین منظور ما قصد داریم در این بخش به بررسی قیمت هایی که  برای دستگاه های حفاری ژئوتکنیک رایج است بپردازیم. باید دقت داشته باشید که برخی از قیمت های ارائه شده تقریبی هستند و امکان بروز نبودن این قیمت ها نیز وجود دارد.

دستگاه حفاری ژئوتکنیک شویا صنعت – مراحل ساخت

در کارگاه صنعتی شویا صنعت

دستگاه حفاری ژئوتکنیک شویا صنعت 

رضایت مشتری

قیمت دستگاه حفاری ژئوتکنیک بر اساس انواع

اگر قرار باشد بسته به دسته بندی هایی که در روش های حفاری ژئوتکنیک وجود دارد به بررسی قیمت ها بپردازیم، دو روش در حفاری وجود دارد: روش دستی و روش ماشینی.

اما عموما وقتی صحبت از دستگاه می شود، اشاره ای مستقیم به روش ماشینی وجود دارد. به این معنا که وقتی از قیمت دستگاه های حفاری ژئوتکنیک سخن می گوییم، منظور ما همان ماشین های حفاری غول پیکر است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
تعمیر شکستگی مخزن پلی اتیلن

در همین ابتدا باید گفت که به سبب نوساناتی که در بازار وجود دارد قیمت های قطعی در دسترس فضای اینترنتی قرار ندارد. همچنین به سبب اینکه بیشتر این دستگاه ها به نوعی وارداتی محسوب می شوند، قیمت آن ها بسته به قیمت رایج ارز، دسته بندی می شود. با این حساب پیشنهاد ما این است که برای اطمینان از قیمت گذاری ها، حتما با ما در شویا صنعت در تماس باشید.

اما در رابطه با انواع دستگاه ها به طور کلی ما با دستگاه هایی زیر طرف هستیم:

  • مغزه گیر
  • پایپ جکینگ
  • سرمته
  • روتاری
  • چاه کن

و سایر لوازی جانبی که در حفاری استفاده می شود و به نوعی تعیین کننده قیمت دستگاه حفاری ژئوتکنیک است. در ادامه به بررسی قیمت های رایج و دلایل تنوع آن خواهیم پرداخت.

قیمت های رایج بسته به تجهیزات و نوع حفاری

به خوبی می دانید که حفاری ژئوتکنیک یکی از مهم ترین شیوه های بررسی خاک محسوب می شود. از همین رو برای آن که تمام جوانب گستردگی خاک در نظر گرفته شود، از دستگاه های گوناگونی استفاده می شود. همچنین لازم به یادآوری است که روش حفاری ژئوتکنیک نه تنها برای بررسی خاک بلکه برای حفاری انواع چاه های نفت و گاز نیز کاربرد دارد.

اما در رابطه با تجهیزات و انواع دستگاه ها و قیمت آن ها، ما به طور مجموع با دستگاه هایی بزرگ و کوچک طرف هستیم. این دستگاه ها در حال حاضر در کوچک ترین قیمت ها، با حداقل ترین کارایی هایی لازم، بازه ای 100 میلیونی الی 1 میلیارد به بالا را شامل می شوند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
برای خرید دستگاه پرکن مایعات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

دلیل تفاوت چنین محدوده قیمتی همان طور که گفته شده بسته به نوع فعالیت و نوع حفاری و همچنین امکانات لازم برای عملیات است. به طور مثال یک دستگاه حفاری در سطح متوسط دارای قیمتی برابر با 690 میلیون است. همین نوع از دستگاه در سطح گسترده که با نام روتاری نیز شناخته می شود دارای قیمتی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون است.

در نمونه های کوچک تر به منظور آزمایش های سطحی با دستگاه هایی چون زیف650 با ومتور بیستر 6 سیلندری طرف هستیم که قیمتی نزدیک به 120 میلیون دارد.

از نمونه دستگاه های دیگری که در بازه متوسط قیمت دستگاه حفاری ژئوتکنیک قرار دارد می توان به دستگاه های روتاری کوچک با قیمت میانگینی 500 میلیون نیز اشاره کرد.

کارایی هایی متفاوت در قیمت دستگاه حفاری

برخی از دستگاه های مغزه گیری، فعالیت های ساده ای را پشتیبانی می کنند از همین رو دارای قیمتی کمتر از 500 میلیون هستند. در مقابل این مغزه گیرهای ساده با دستگاه هایی از همین نوع اما تمام هیدرولیک طرف هستیم که قیمت بالای 700 میلیون را شامل می شود.

باید توجه داشته باشید امکانات موثر در نوع حفاری از قیبل امکاناتی که برای حفر چاه نفت یا گاز در نظر گرفته می شود با امکانات یک دستگاه که تنها مخصوص به نمونه برداری است، کاملا متفاوت می باشد.

به طور مثال انواع گوناگونی از دستگاه های روتاری وجود دارد. اما هر کدام بسته به اندازه و عمقی که حفر می کنند می توانند بازه ای از 150 میلیون تا ده برابر این مبلغ را شامل شوند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه تولید لیوان یک بار مصرف | قیمت دستگاه در شویاصنعت

لازم به ذکر است که هر چه دستگاه بزرگ تر باشد به منزله گران تر بودن آن نیست. البته که دستگاه بزرگ شاید از نظر متریال اولیه برای ساخت، با قیمت بالایی قابل تهیه باشد. اما برخی از دستگاه ها بر خلاف جثه کوچک دارای قیمتی بیشتر از دستگاه های غول پیکر هستند.

دلیل قیمت بالای دستگاه های جدید و کوچک، مرتبط با انواع فعالیت هایی است که این دستگاه ها انجام می دهند. به طور مثال برخی از دستگاه های قدیمی تنها قادر به حفر دورانی هستند. اما در نمونه های جدید، علاوه بر دورانی، مته ای و شستشویی، از روش های جدیدتر و هوشمندتر نیز استفاده می شود.

با این حساب…

قیمت دستگاه حفاری ژئوتکنیک در وهله اول با توجه به نوسانات بازار، دارای رنج و بازه مشخصی نیست. از همین رو لازم است تمام جوانب عملیاتی خود را بسنجید. پس از آن می توانید با توجه به شیوه و میزان نمونه برداری و پردازش لازم روی خاک، بازه قیمت دستگاه مورد نظر را پیدا کنید.

بهترین پیشنهاد این است که به منظور استعلام قیمت، تنها به یک مرکز فروش یا یک سایت اعتماد نکنید. از همین رو می توانید برای اطلاعات دقیق تر در شویا صنعت و سایر قیمت های رایج در بازار با ما در تماس باشید.

سایر عکس های دستگاه حفاری ژئوتکنیک ساخت شویا صنعت

دستگاه حفاری
دستگاه حفاری
دستگاه حفاری
4.4/5 - (7 امتیاز)