ساخت دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات چیست؟ چگونه ساخت دستگاه پرکن مایعات انجام می پذیرد؟ بسته به نوع مایعات است دستگاه خاصی لازم می باشد؟

برای اینکه بسته بندی مایعات به طور دقیق و با کیفیت انجام پذیرد احتیاج به دستگاه هایی می باشد که بتوانند به طور دقیق بسته به اندازه تعریف شده مایعات را بسته به نوعی که هستند (غلیظ و رقیق) بدون هیچ مشکلی بسته بندی نمایند. اینکار با کمک دستگاه پرکن مایعات امکان پذیر می باشد.

در صورتی که در این زمینه تازه کار هستید و می خواهید برای کارگاه کوچک یا بزرگ خود دستگاه پرکن مورد نظر را خریداری نمایید ابتدا باید بدانید شرکتی که اقدام به ساخت دستگاه پرکن مایعات نموده است آیا تمام آنچه که می خواهید را در دستگاه خود گنجانده است؟ آیا از نظر کیفیت از ابزار و تکنولوژی روز استفاده نموده است؟ و دیگر سوالاتی که ممکن است برای شما به عنوان یک خریدار پیش بیاید.

با ما همراه باشید تا شما را با ساخت دستگاه پرکن مایعات آشنا سازیم و ببینیم چگونه یک دستگاه پرکن مایعات ساخته می شود.

شما می توانید هم اکنون برای انتخاب دستگاه مناسب برای کارگاه خود با ما در ارتباط باشید و مناسبترین دستگاه پرکن را براساس حرفه ی خود انتخاب و خریداری نمایید. ما اینجا هستیم تا شما را در این امر راهنمایی کنیم و یک انتخاب ایده آل را برای شما عزیزان رقم بزنیم.

دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات برای پرکردن مایعات رقیق و غلیظ در داخل ظروف و بطری استفاده می گردد. به طور کلی دو نوع مایعات داریم که به دو دسته رقیق و غلیظ تقسیم بندی می گردند و به همین دلیل دستگاه پرکن مایعات به سه دسته: دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی، دستگاه پرکن مایعات پمپی و دستگاه پرکن مایعات ثقلی تقسیم می گردند که دستگاه ثقلی برای مایعات رقیق استفاده می شود اما از پرکن مایعات پمپی و سیلندر پیستونی هم برای مایعات رقیق و هم مایعات غلیظ می توان استفاده کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه مینی ژوکسین | آینده صنعت نایلون و نقش دستگاه‌های ژوکسین

دستگاه پرکن مایعات همچنین به طور کلی دارای دو نوع تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشد که هر کدام عملکرد متفاوتی را برای خود دارند.

انواع دستگاه پرکن مایعات

در ساخت دستگاه پرکن مایعات ابتدا باید بدانیم برای چه کاری می خواهیم از این دستگاه پرکن استفاده نماییم. دستگاه پرکن انواع مختلفی داشته که باید بسته به نوع مایعات، دستگاه پرکن مد نظر را انتخاب نماییم. انواع دستگاه های پرمصرف شامل دستگاه پرکن مایعات غلیظ ، دستگاه پرکن مایعات رقیق، دستگاه پرکن مواد شیمیایی، دستگاه پرکن مایع ظرفشویی و دستگاه پرکن مواد شوینده است. با ما همچنان همراه باشید تا شما را با انواع دستگاه پرکن مایعات آشنا سازیم.

دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

مایعات در این دستگاه با کمک سیلندرها انجام می پذیرند. به این شکل که سیلندرها مایع را بسته به حجمی که تعیین گردیده به داخل خود می کشند و پس از آن به ظرف مورد نظر تزریق می نمایند. در رابطه با عملکرد و کارکرد دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی باید بگوییم همچون سرنگ های پزشکی عمل می نماید. در دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی برای هر یک نازل یک سیلندر مجزا تعبیه شده است و از این طریق مایعات رقیق و غلیظ را پر می نماید. به علت دقت بسیار بالا در پرکردن و بسته بندی نمودن این نوع از پرکن مایعات متمایزتر از دیگر پرکن ها می باشد.

دستگاه پرکن مایعات پمپی

به منظور پر نمودن مایعات غلیظ و رقیق دستگاه پرکن پمپی می تواند مکانیزم مناسبی داشته باشد. جنس بدنه دستگاه پمپی از پروفیل های آهن همراه با کاور استیل است. به این معنا که تمامی قسمت هایی که با مواد برخورد خواهند داشت یا قسمت هایی که به چشم دیده خواهند شد از استیل 304 یا 316 می باشند و در ساخت دستگاه پرکن مایعات پمپی استفاده شده است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
لوازم حفاری ژئوتکنیک

این دستگاه مخزنی نداشته و جایگزین مخزن پمپ می باشد که می توان به طور مستقیم به مخزن دپو یا میکسر مایع وصل گردد. سیستم پر نمودن در دستگاه پرکن مایعات پمپی به کمک پمپ دنده ای یا پمپ سانتریفیوژ انجام می پذیرد. ساخت این دستگاه بگونه ای بوده که مواد در مخزن دپو به طور مستقیم به کمک پمپ پرکن به داخل ظرف های مد نظر به منظور بسته بندی انتقال می یابد. البته اشاره داشته باشیم که میزان حجم تولید در ساعت را نوع پمپ و تعداد نازل های دستگاه تعیین خواهند نمود.

این را هم اضافه نماییم نوار نقاله این دستگاه دارای 5 یا 6 متر طول بوده که شامل پرکن و دربند می باشد که در این دستگاه فضای قرارگیری درب گذار، جت پیرینتر و سیل القائی مد نظر قرار گرفته است. این دستگاه به طور معمول از حجم 500 سی سی تا 20 لیتر برای تولیداتی با تیراژ بالا مناسب هستند.

پرکن مایعات ثقلی (دستگاه فیلر)

در رابطه با ساخت دستگاه پرکن مایعات ما با دستگاه پرکن سیلندر پیستونی و دستگاه پرکن پمپی آشنا شدیم حال بهتر است با نوع دیگر دستگاه پرکن مایعات هم آشنا گردیم که دستگاه پرکن ثقلی می باشد. این دستگاه پرکن برای مایعات رقیق مناسب می باشد. طول دستگاه پرکن ثقلی 5 متر می باشد که این طول از پرکن و دربند ساخته شده است.

در دستگاه پرکن ثقلی امکان نصب جت پیرینتر(تاریخ زن) ، سیل القایی و همچنین درب گذار وجود دارد. بسته به حجم تولید تعداد نازل ها هم قابل ساخت هستند و بالای این دستگاه یک مخزن از جنس پلی اتیلن یا استیل قرار داشته که دارای یک سطح سنج به منظور پر نگاه داشتن مخزن است که به کمک این مخزن دستگاه اقدام به پر نمودن می نماید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
نکات مهم خرید دستگاه تیغ و تا دستمال کاغذی

با قرار گرفتن مخزن در قسمت بالای دستگاه، این امکان مهیا می شود تا مایع ای که دارای چگالی پایینی می باشد با کمک نیروی وزن خود بتواند به سمت پایین جاری گردد و توسط اتصالات دستگاه، مایع مد نظر به داخل بطری و ظرف مورد نظر هدایت می گردد.

توجه داشته باشید: هر مقدار سطح مخزن دچار تغییر قرار گیرد مایع درون ظرف به طور نامیزان جاگیر می شود. به همین جهت به منظور ثابت نگاه داشتن حجم مخزن در یک اندازه مشخص و پیشگیری از خطا در پر نمودن ظروف، داخل مخزن از سطح سنج استفاده می گردد.

از دستگاه پرکن مایعات در چه زمینه های می توان استفاده کرد؟

همانطور که از نامش بر می آید این دستگاه برای مایعات مناسب می باشد و به همین جهت برای انواع مایعات از قبیل: مواد شیمیایی مایع، مایعات اسیدی، قابل استفاده در صنایع بهداشتی و آرایشی، مواد غذایی همچون: عسل، ماست، سس، نوشابه، عرقیجات گیاهی، روغن ها و … مناسب می باشد.

چه عواملی روی انتخاب صحیح دستگاه پرکن مایعات اثر خواهند داشت؟

  • از عوامل موثر در انتخاب درست دستگاه پرکن مایعات عبارتند از:
  • مقدار تولید روزانه (لیتر)
  • حجم ظروف (لیتر)
  • نوع محصول از نظر غلظت و خورندگی

با توجه به این عوامل شما می توانید یک انتخاب مناسب داشته و دقت و سرعت عمل کار خود را افزایش دهید.

در آخر ساخت دستگاه پرکن مایعات

شما می توانید به منظور مشاوره در ارتباط با دستگاه پرکن مایعات و حتی خرید آن با ما در ارتباط بوده و بسته به کسب و کار کوچک یا بزرگ خود یک انتخاب ایده آل را برای خود رقم بزنید. مشاوران ما با شما هستند تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. امیدواریم توانسته باشیم تا حد امکان شما را با نوع ساخت دستگاه پرکن مایعات در انواع مختلف آشنا کنیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خط تولید مواد شوینده صنعتی
5/5 - (4 امتیاز)